Η Ισπανία θα μπορούσε να είναι η επόμενη ευρωπαϊκή χώρα που θα σταματήσει τις πτήσεις μικρών αποστάσεων, στο πλαίσιο των προσπαθειών της για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Ειδικότερα, η Μαδρίτη θα μπορούσε να ακολουθήσει το παράδειγμα της Γαλλίας, η οποία προχώρησε στην απαγόρευση των εσωτερικών πτήσεων σε σύντομες διαδρομές που μπορούν να καλυφθούν με τρένο σε λιγότερο από δυόμισι ώρες.

Οι αρχές στην Ισπανία έχουν ήδη ξεδιπλώσει τα σχέδιά τους για να λάβουν παρόμοια μέτρα, αφού η ατζέντα του Ισπανού πρωθυπουργού για το 2050, που εισήχθη πριν από περίπου δύο χρόνια, αφορούσε σε παρόμοια μέτρα.

Σύμφωνα με την έκθεση Murcia Today, τα αεροπορικά ταξίδια στην Ισπανία παράγουν διπλάσιο αποτύπωμα άνθρακα από τα τρένα υψηλής ταχύτητας.

Η έρευνα των ειδικών στα ταξίδια Mabrian και Phocuswright αποκάλυψε ότι έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 5.744 πτήσεις μεταξύ Βαρκελώνης και Μαδρίτης τους τελευταίους 12 μήνες ή ένα ταξίδι μόλις 630 χιλιομέτρων που το τρένο μπορεί να κάνει σε περίπου 2,5 ώρες.

Επιπλέον, η μελέτη που παρείχε η Mabrian σημείωσε ότι οι συνολικές εκπομπές CO2 που παράγονται από την αεροπορική υπηρεσία το 2022 ανέρχονται σε περίπου 54.000 τόνους, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν συνολική αύξηση 132% στις εκπομπές σε σύγκριση με 27.000 τόνους που θα εκπέμπονταν από τρένα που αποτελούνται από στον ίδιο αριθμό ταξιδιωτών.