A380-emiratesΞεπέρασε κάθε προσδοκία των αρμοδίων η κίνηση με τα δυο καραβάκια της θαλάσσιας συγκοινωνίας, που λειτούργησε φέτος πιλοτικά στη Θεσσαλονίκη. Ο «Κωνσταντής» και ο «Αη Γιώργης» μετέφεραν από τα μέσα Ιουνίου μέχρι το τέλος Αυγούστου –επισήμως- περισσότερους από 30.000 επιβάτες, αριθμός που σύμφωνα με κάποιους άλλους μπορεί στην πραγματικότητα να είναι και… διπλάσιος.

Έστω και πιλοτικά, έστω και χωρίς τις απαιτούμενες υποδομές, έστω και χωρίς τα υπερσύγχρονα καταμαράν, έστω και με… κρυμμένη στάση στο λιμάνι, έστω και με περιορισμένες στάσεις, τα καραβάκια απέδειξαν ότι μπορούν να είναι ένα ελκυστικό μέσο μετακίνησης των πολιτών.

Σε τέτοιο βαθμό, που ήδη εκφράστηκε ενδιαφέρον δρομολόγησης σκαφών κι από άλλους πλοιοκτήτες. Η σύμβαση με τον ιδιοκτήτη των συγκεκριμένων σκαφών έχει επεκταθεί μέχρι και τον ερχόμενο Οκτώβριο, ενώ υπό διαπραγμάτευση είναι και η δυνατότητα λειτουργίας ορισμένων δρομολογίων και στη διάρκεια του χειμώνα.

Ο απερχόμενος αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσαμασλής, έχει κάθε λόγο να υπερηφανεύεται για την απόφασή του να δρομολογήσει πιλοτικά τα πλοία.

«Αποδείχτηκε ότι το ήθελε η Θεσσαλονίκη και γι’ αυτό παρέμεινε αίτημα της πόλης για 35 χρόνια. Με βεβαιότητα πλέον μπορούμε να πούμε ότι καθιερώθηκε ως εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης για τις παραλίες της ανατολικής Θεσσαλονίκης. Απέδωσε καλά, κόντρα σε όσους πίστευαν ότι δεν μπορεί να περπατήσει χωρίς επιδότηση. Είναι μια δικαίωση όχι μόνο για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και για τους δήμους Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού που έδειξαν εμπράκτως ότι ήθελαν τα καραβάκια. Διαψεύστηκαν οι Κασσάνδρες. Του χρόνου ο πλοιοκτήτης σκέφτεται να βάλει στη γραμμή τέσσερα πλοία και να καλύψει με δρομολόγια και την Καλαμαριά. Ο κόσμος το αγκάλιασε ακόμη και χωρίς τις απαιτούμενες υποδομές», επισήμανε ο κ. Τσαμασλής.

Πλέον οι αρμόδιοι προσανατολίζονται στην κατασκευή στάσεων και στεγάστρων το χειμώνα, φωτεινής σήμανσης και κοινοποίησης των ωρών άφιξης και αναχώρησης των πλοίων από τις στάσεις. Αυτό δε θα συνιστά και έξοδο από την πιλοτική λειτουργία, αλλά θα είναι ένα ακόμη βήμα για την αύξηση της ζήτησης μετακινήσεων με τα καραβάκια. Εξάλλου, την οριστική μελέτη για τη λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης εκπονεί η «Εγνατία Οδός ΑΕ».
voria