Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ενίσχυση 313 εκατομμυρίων ευρώ θα λάβουν οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι μεγάλων αποστάσεων λόγω του αντίκτυπου από τον COVID-19, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η βοήθεια θα επιτρέψει μειωμένες χρεώσεις για επιβάτες σε τρένα από την 1η Ιουνίου έως τις 21 Δεκεμβρίου 2022.

Σύμφωνα με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για τις κρατικές ενισχύσεις, το γερμανικό κράτος έλαβε το πράσινο φως για την αποζημίωση, στο πλαίσιο προγράμματος που στοχεύει στην ελαχιστοποίηση των αλλαγών πρόσβασης τροχιάς από 1 Μαρτίου 2020 έως 31 Μαΐου 2022.

«Στόχος του μέτρου είναι να βοηθήσει τους μεταφορείς επιβατών σιδηροδρόμων να αντιμετωπίσουν τη δύσκολη κατάσταση που προκλήθηκε από την πανδημία του κορωνοϊού διατηρώντας την ανταγωνιστικότητά τους καθώς και τα οφέλη από τη μετατόπιση της επιβατικής κίνησης από το οδικό στο σιδηρόδρομο που επιτεύχθηκαν πριν από την πανδημία», τονίζει σε ανακοίνωση της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αυτό το μέτρο δεν υποστηρίζει μόνο μια φιλική προς το περιβάλλον μορφή μεταφοράς, όπως οι σιδηρόδρομοι, αλλά βοηθά επίσης στη μετάβαση στα πράσινα ταξίδια, ενισχύοντας τα τρένα ως εναλλακτική λύση κινητικότητας.

Στόχος της ΕΕ η σημαντική μείωση στις εκπομπές άνθρακα έως το 2050.

Οι Ευρωπαίοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής είναι αποφασισμένοι να καταπολεμήσουν την κλιματική κρίση επιτυγχάνοντας την ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα έως το 2050, η οποία περιλαμβάνει ένα ενιαίο δίκτυο που θα συνδέει την Ευρώπη.

Όπως είχε δηλώσει ο Carlo Borghini, επικεφαλής του Shift2Rail -το υπεύθυνο όργανο της ΕΕ για την καινοτομία στον σιδηροδρομικό τομέα- οι στόχοι της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές και της κλιματικής αλλαγής μπορούν να επιτευχθούν με τη χρήση περισσότερων εναλλακτικών σιδηροδρόμων σε σύγκριση με τους δρόμους.

«Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι έχουμε στην Ευρώπη ένα ενιαίο ευρωπαϊκό δίκτυο, πράγμα που σημαίνει ότι ο στόχος μας στο τέλος είναι να μεταφέρουμε αγαθά από τη μια πλευρά της ηπείρου στην άλλη», σημείωσε ο Carlo Borghini.

Επιπλέον, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αντιμετωπίζει και τις προκλήσεις σχετικά με τους στόχους εκπομπής άνθρακα. Πρόσφατα ζήτησε την απαγόρευση της χρήσης αμφιλεγόμενων πρώτων υλών βιοκαυσίμων από την εντολή της Ευρώπης (SAF).

Υπερψήφισε την εντολή διαπραγμάτευσης για τη χρήση βιώσιμων υλικών βιοκαυσίμων, με 334 ψήφους υπέρ, 95 κατά και 153 αποχές.

Σε ψηφοφορία απέρριψε πρόταση που θα διεύρυνε τον ορισμό των βιώσιμων καυσίμων αερομεταφορών ώστε να συμπεριλάβει τα υποπροϊόντα φοινικέλαιου και ενδιάμεσες καλλιέργειες.