Μείωση στο προσωπικό των Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών Aegean Olympic Air.
Σε διάστημα 5-7 μηνών αναμένεται η πλήρης ολοκλήρωση της εξαγοράς της Olympic Air από την Aegean Airlines. Οι διοικήσεις των δυο εταιρειών επιδιώκουν την άμεση απάντηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού του υπουργείου Ανάπτυξης ούτως ώστε το deal να έχει ολοκληρωθεί το δυνατόν συντομότερα, ενώ λέγεται ότι ήδη η Κομισιόν έχει ανάψει το «πράσινο φως» για την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Στα 35 εκατ. ευρώ περίπου αναμένεται το κέρδος για την Aegean Airlines εντός των προσεχών 18 μηνών από τις οικονομίες κλίμακας που θα επιτευχθούν από τη συγχώνευση, ενώ όπως έχει ανακοινωθεί το συνολικό κόστος εξαγοράς θα ανέλθει στα 72 εκατ. ευρώ.
Όπως σημείωσε ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχιος Βασιλάκης δεν αλλάζει η μετοχική σύνθεση της Aegean δεδομένης της υπάρχουσας ρευστότητας της εταιρείας, αφού πρόκειται για απ΄ ευθείας εξαγορά ύψους 72 εκατ. ευρώ. Ο κ. Βασιλάκης πρόσθεσε ότι αν δεν εγκριθεί η εξαγορά της Olympic Air (θυγατρική της πλέον) από την Aegean τότε αναπόφευκτα θα υπάρξει μπαράζ απολύσεων και από τις 2 εταιρείες. Προς ώρας δεν τίθεται θέμα συγχώνευσης των εταιρειών handling που διαθέτουν οι δυο όμιλοι.
Στην κατεύθυνση έγκρισης του deal, που αποκάλυψε πρώτος ο «Ε» το περασμένο Σάββατο, το πρόβλημα ενδεχομένως να υπάρξει στην αγορά εσωτερικού όμως ως Από μηχανής θεός υποβοηθά την εξαγορά η επέκταση των πτήσεων της Cyprus Airways στην Ελλάδα από τις αρχές Νοεμβρίου, ταυτόχρονα ξεκινά πτήσεις εσωτερικού η Minoan Air, ενώ ακούγεται ότι θα αυξήσουν τα δρομολόγια τους η AstraAirlines και η Sky express που δραστηριοποιούνται κυρίως στις άγονες γραμμές.
Στο κομμάτι του εξωτερικού δεν γεννάται θέμα δεδομένου ότι και οι δυο εταιρείες δεν υπερβαίνουν μαζί το 16,2% της συνολικής κίνησης, ενώ όπως υπογράμμισε ο κ. Βασιλάκης ο μέσος όρος για τις αντίστοιχες εθνικές εταιρείες στην Ευρώπη αγγίζει το 38,5%.
Τέλος ανέφερε ότι στόχος της νέας Aegean Airlines είναι σε 5 έτη η εταιρεία να διαθέτει 60 αεροσκάφη από 50 που είναι σήμερα και να πετά από 8-10 σημεία από Ελλάδα αφήνοντας σαφείς αιχμές για την ακριβή τιμολογιακή πολιτική του Ελευθέριος Βενιζέλος (2,7 φορές πιο ακριβό από το αεροδρόμιο της Κων/πολης).
Χάρης Ντ.