Σε ισχύ τέθηκε από την περασμένη Τετάρτη, ο κανονισμός Αειφόρου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) του Ηνωμένου Βασιλείου, βάσει του οποίου θα γίνεται χρήση του εναλλακτικού καυσίμου σε ποσοστό τουλάχιστον 2% σε όλες τις πτήσεις που αναχωρούν από τη χώρα φέτος.

Η εν λόγω κίνηση ακολουθεί την πρώτη συνάντηση της «ανανεωμένης» Taskforce Jet Zero του Ηνωμένου Βασιλείου, με τον νέο νόμο να ορίζει ετήσια αύξηση του ποσοστού SAF που χρησιμοποιείται στις πτήσεις, το οποίο αναμένεται να φτάσει το 10% έως το 2030 και το 22 % έως το 2040.

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου είπε ότι οι «φιλόδοξοι αλλά επιτεύξιμοι στόχοι» της θα δουν περίπου 1,2 εκατ. τόνους εναλλακτικών καυσίμων να παρέχονται στην τοπική αεροπορική βιομηχανία κάθε χρόνο έως το 2030.

Παράλληλα, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου επιβεβαίωσε ότι θα εισαγάγει έναν «μηχανισμό βεβαιότητας εσόδων» για τους παραγωγούς SAF προκειμένου να προσελκύσει επενδύσεις σε τοπικές μονάδες και να ενισχύσει την προσφορά.

Το Υπουργείο Μεταφορών, σε ανακοίνωσή του, ανέφερε ότι περαιτέρω διαβουλεύσεις για τον μηχανισμό ασφάλειας εσόδων θα ξεκινήσουν αρχές αυτού του έτους.

Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕ πρόκειται επίσης να εισαγάγει τη δική της εντολή για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων αεροσκαφών το 2025. Θα ξεκινήσει από 2% φέτος και θα αυξηθεί στο 6% το 2030, με απώτερο στόχο να φτάσει το 70% έως το 2050.