Τις δέκα κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις του 2025 αποκάλυψε η Sabre, προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσει τι ακριβώς ζητάνε οι ταξιδιώτες αυτή τη χρονιά.
Συγκεκριμένα, διερεύνησε τα μέλη της παγκόσμιας ομάδας της για να ανακαλύψει σε τι δίνουν προτεραιότητα οι εμπειρογνώμονες της ταξιδιωτικής βιομηχανίας όταν κάνουν κράτηση για τις δικές τους διακοπές.
Multi-tripping
Το 2025, τα ταξίδια αποτελούν βασική προτεραιότητα, με τους περισσότερους ερωτηθέντες να σχεδιάζουν τουλάχιστον δύο ταξίδια αναψυχής – αύξηση 6% από το 2024. Κοντά στο ένα τέταρτο των ερωτηθέντων στην έρευνα σχεδιάζουν 4+ ταξίδια. Το 12% ετοιμάζεται για πέντε ή περισσότερες αποδράσεις το 2025, αύξηση 2% από πέρυσι. Μόνο το 3% των ανθρώπων δήλωσε ότι παραλείπει εντελώς τις διακοπές για το 2025, μια μεγάλη πτώση από το 9,4% του 2024.
Αυτή η τάση επιβεβαιώνεται επίσης από τις παγκόσμιες ταξιδιωτικές γνώσεις της Sabre, οι οποίες επιβεβαιώνουν την ιεράρχηση των ταξιδιών σε όλο τον κόσμο. Υπάρχουν 9% περισσότερες αεροπορικές κρατήσεις για το 2025, σε σύγκριση με την ίδια χρονική περίοδο πέρυσι.
Ασία-Ειρηνικός βρίσκονται στο προσκήνιο
Η Ασία-Ειρηνικός (APAC) είναι στην πρώτη θέση των προορισμών μέχρι στιγμής για το 2025. Σύμφωνα με τα παγκόσμια ταξιδιωτικά δεδομένα της Sabre, υπάρχει αύξηση 34% στις κρατήσεις που πραγματοποιούνται από ταξιδιώτες από την περιοχή από έτος σε έτος (εξετάζοντας τις κρατήσεις που πραγματοποιήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2024 για ταξίδια το 2025), ξεπερνώντας άλλες περιοχές.
Σε άνοδο οι big-spenders
Με την αυξημένη ταξιδιωτική δραστηριότητα το 2025, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί των νοικοκυριών αυξάνονται. Πάνω από το 90% των ταξιδιωτών που ερωτήθηκαν ξοδεύουν τα ίδια ή περισσότερα χρήματα για ταξίδια σε σύγκριση με το 2024. Ωστόσο, οι συνήθειες δαπανών διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των ηλικιακών ομάδων.
Αναζητώντας την περιπέτεια
Η έρευνα δείχνει ότι οι ταξιδιώτες αγκαλιάζουν την περιπέτεια το 2025, με ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον να εξερευνήσουν την ύπαιθρο και να συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των ταξιδιών αναψυχής τους.
Οι πολιτιστικές εμπειρίες παραμένουν αγαπημένες, με το 46% των ερωτηθέντων να κατατάσσουν την επίσκεψη σε ορόσημα, μνημεία, μουσεία και γκαλερί ως την κορυφαία δραστηριότητα των διακοπών τους. Ωστόσο, τα ταξίδια περιπέτειας κερδίζουν ραγδαία έλξη, με σχεδόν το 30% να δίνει προτεραιότητα σε υπαίθριες ασχολίες και σπορ κατά τις διακοπές.
“Όρεξη” για τοπικές λιχουδιές
Φαίνεται ότι όλη αυτή η περιπέτεια και η δραστηριότητα τροφοδοτούν μια αυξανόμενη όρεξη για να γευτούν τοπικές στις διακοπές. Αυτή η εστίαση στα τρόφιμα δεν είναι μοναδική στα ευρήματα του Sabre. Έρευνα από τον Όμιλο IMARC υπογραμμίζει την ακμάζουσα αγορά γαστρονομικού τουρισμού, η οποία προβλέπεται να φτάσει τα 4,2 δισ. δολάρια έως το 2033 – αυξάνεται με εντυπωσιακό ρυθμό άνω του 14% ετησίως από το 2025 έως το 2033.
Η ποιότητα των αεροπορικών εταιρειών έχει σημασία για τις νεότερες γενιές
Όσον αφορά στην κράτηση ενός ταξιδιού, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το κόστος, ο προορισμός και οι δραστηριότητες κατατάσσονται στις κορυφαίες προτεραιότητες για τους ταξιδιώτες.
Ωστόσο, μια ενδιαφέρουσα τάση εμφανίζεται στους νεότερους ταξιδιώτες: αν και δεν αυξάνουν σημαντικά τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό για το 2025, δίνουν μεγάλη σημασία στην ποιότητα των αεροπορικών εταιρειών. Σχεδόν το 10% των ερωτηθέντων Gen Z αναγνώρισε την ποιότητα της αεροπορικής εταιρείας ως βασικό παράγοντα στη λήψη των αποφάσεών τους, με μια αξιοσημείωτη μερίδα των ταξιδιωτών Gen Y να επαναλαμβάνει αυτό το συναίσθημα.
Ευκολία κράτησης
Η έρευνα δείχνει ότι η ευκολία κράτησης είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη γενιά Gen X και Gen Y, υποδεικνύοντας μια ισχυρή ευκαιρία για τον ταξιδιωτικό κλάδο να δημιουργήσει έναν πιο απρόσκοπτο, προσαρμοσμένο τρόπο κράτησης ταξιδιών. Όσοι ταξίδευαν με παιδιά απάντησαν ότι είναι επίσης πιο πιθανό να κλείσουν ένα τουριστικό πακέτο από άλλους τύπους ταξιδιωτών.
Early bird κρατήσεις
Τα παράθυρα κρατήσεων—ο χρόνος μεταξύ της κράτησης και του ταξιδιού—μπορούν να δείξουν εμπιστοσύνη στους ταξιδιώτες, με τα μεγαλύτερα παράθυρα να αντικατοπτρίζουν μεγαλύτερη αισιοδοξία. Ωστόσο, μια μεγαλύτερη περίοδος μεταξύ της κράτησης και της ημερομηνίας ταξιδιού δεν σημαίνει απαραίτητα περισσότερα ταξίδια. Αυτό μπορεί απλώς να αντικατοπτρίζει αλλαγές στο πότε οι άνθρωποι επιλέγουν να κάνουν κράτηση για τα ταξίδια τους για το 2025.
Ποσοστό 52% των ερωτηθέντων στην έρευνα αγόρασαν αεροπορικά εισιτήρια τρεις έως έξι μήνες πριν από την αναχώρηση – μια αύξηση 14% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Εν τω μεταξύ, το 14% των ταξιδιωτών κάνει κράτηση τουλάχιστον έξι μήνες νωρίτερα, σημειώνοντας αύξηση 4%.
Πρώτα η οικογένεια
Οι περισσότεροι ερωτηθέντες ταξιδεύουν με παιδιά και ακολουθούν αυτοί που ταξιδεύουν ως ζευγάρια. Ωστόσο, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι υπάρχει ένα σημαντικά υψηλότερο ποσοστό ερωτηθέντων στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική (LAC) καθώς και στη Βόρεια Αμερική που αναζητούν ταξίδια με μεγάλη οικογένεια.
Η βιωσιμότητα μετράει
Η έρευνα της Sabre υποδηλώνει ότι η βιωσιμότητα διαδραματίζει ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις των ταξιδιωτών, ειδικά όταν παρέχονται σαφείς πληροφορίες. Ενώ το κόστος και η ευκολία παραμένουν κορυφαίες προτεραιότητες, η έρευνα της Sabre υπογραμμίζει τη δύναμη της ευαισθητοποίησης στη διαμόρφωση βιώσιμων επιλογών. Όταν παρουσιάστηκαν δεδομένα σχετικά με επιλογές χαμηλότερων εκπομπών ρύπων, το 54% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έλαβε υπόψη του τις εκπομπές άνθρακα στη λήψη των αποφάσεών του. Μεταξύ αυτών, πάνω από το 5% δήλωσε ότι θα επέλεγε την πιο φιλική προς το περιβάλλον πτήση ακόμη και με υψηλότερο κόστος, ενώ το 49% δήλωσε ότι θα προτιμούσε πτήσεις με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα όταν οι τιμές ήταν συγκρίσιμες με άλλες επιλογές.