Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Airbnb αναφέρει αύξηση των εσόδων 5% στη δεύτερη έκθεση της για τα κέρδη, για το πρώτο τρίμηνο του 2021 καθώς τα ταξίδια ανέκαμψαν.

Τα έσοδα ανήλθαν σε 887 εκατομμύρια δολάρια. Ποσοστό υψηλότερο από τα έσοδα του πρώτου τριμήνου του 2020 στα 842 εκατομμύρια δολάρια.

Καθώς και τα έσοδα του πρώτου τριμήνου του 2019 στα 839 εκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με την εταιρεία η αύξηση των εσόδων οφείλεται στη δυναμική Βόρεια Αμερική με υψηλότερους μέσους ημερήσιους ρυθμούς κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

Συγκριτικά, την ίδια περίοδο πέρυσι, τα έσοδα επηρεάστηκαν σημαντικά από το κόστος των ακυρώσεων λόγω COVID-19.

Οι διανυκτερεύσεις και οι εμπειρίες που έκλεισαν για το τρίμηνο ανήλθαν σε 64,4 εκατομμύρια, αύξηση 13% σε ετήσια βάση.

Το 4ο τρίμηνο του 2020, οι διανυκτερεύσεις και οι εμπειρίες που πραγματοποιήθηκαν στο Airbnb ανήλθαν σε 46,3 εκατομμύρια.

Η ακαθάριστη τιμή κράτησης – η οποία αντιπροσωπεύει την τιμή του δολαρίου για κρατήσεις στην πλατφόρμα σε μια περίοδο και περιλαμβάνει τα κέρδη φιλοξενίας, τα τέλη εξυπηρέτησης, τα τέλη καθαρισμού και τους φόρους, καθαρά από τις ακυρώσεις και τις αλλαγές – αυξήθηκε 52% από έτος σε έτος σε 10,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η ισχυρότερη περιοχή της Airbnb στην πανδημία

Η Βόρεια Αμερική υπήρξε η ισχυρότερη περιοχή της Airbnb κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Με τις διανυκτερεύσεις να αυξάνονται ελαφρώς πάνω από το επίπεδο που επιτεύχθηκε την ίδια περίοδο του 2019.

Σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (EMEA), οι επιχειρήσεις επηρεάστηκαν σημαντικά το 4ο τρίμηνο του 2020. Αλλά σημειώθηκε σταθερή βελτίωση το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Η καθαρή ζημιά για το τρίμηνο διογκώθηκε στα 1,2 δις δολάρια.
Η Airbnb αποδίδει ζημία 782 εκατομμυρίων δολαρίων σε «σημαντικά στοιχεία». Συμπεριλαμβανομένης ζημίας 377 εκατομμυρίων δολαρίων που σχετίζεται με την αποπληρωμή των δανείων.

Βελτίωση προσαρμοσμένου EBITDA

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το πρώτο τρίμηνο του 2021 βελτιώθηκε σημαντικά λόγω της μείωσης των λειτουργικών εξόδων. Κατέγραψε ζημία 59 εκατομμυρίων δολαρίων σε σύγκριση με ζημιά 334 εκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Τα λειτουργικά έξοδα το πρώτο τρίμηνο του 2021 περιλάμβαναν την επίδραση 229 εκατομμυρίων δολαρίων εξόδων αποζημίωσης με βάση το απόθεμα, το οποίο εξαιρείται από το προσαρμοσμένο EBITDA.

Με εξαίρεση τον αντίκτυπο των εξόδων αποζημίωσης βάσει αποθεμάτων και τη μείωση του αποθεματικού για ορισμένους φόρους διαμονής που καταγράφηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020, τα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν σε ετήσια βάση σε όλες τις κατηγορίες.

Οι δαπάνες πωλήσεων και μάρκετινγκ για το τρίμηνο μειώθηκαν κατά 28% από έτος σε έτος σε 229 εκατομμύρια δολάρια. Κυρίως λόγω της μείωσης των εξόδων μάρκετινγκ απόδοσης.

Η Airbnb αναφέρει ότι η στρατηγική της είναι να αυξήσει το μάρκετινγκ μάρκας. Και να «χρησιμοποιήσει τη δύναμη της μάρκας για να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες μέσω απευθείας ή μη αμειβόμενων καναλιών».

  • Σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) των διανυκτερεύσεων -από ακυρώσεις και αλλαγές- στο πρώτο τρίμηνο ήταν για διαμονές μεγάλης διάρκειας. Αυτές ορίζονται ως διαμονή 28 ημερών ή περισσότερο, σε σύγκριση με το 14% το 2019.
  • Το 50% των διανυκτερεύσεων κράτησης το τρίμηνο ήταν από διαμονές τουλάχιστον επτά διανυκτερεύσεων.

Αύξηση της προσφοράς σε δημοφιλείς περιοχές

Η Airbnb βλέπει αύξηση της προσφοράς σε δημοφιλείς περιοχές. Οι ενεργές καταχωρίσεις σε μη αστικές περιοχές αυξάνονται σχεδόν κατά 30% το πρώτο τρίμηνο του 2021, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019.

Στόχοι και τομείς

Η Airbnb ετοιμάζεται για την «ταξιδιωτική ανάκαμψη του αιώνα». Σχέδιο της είναι να τελειοποιήσει «το υπάρχον προϊόν, βελτιώνοντας ολόκληρη την εμπειρία από άκρο σε άκρο της βασικής υπηρεσίας τόσο για τους οικοδεσπότες όσο και για τους επισκέπτες». Επικεντρώνεται στους ακόλουθους τομείς:

  • Εκπαίδευση των καταναλωτών σχετικά με τη φιλοξενία της Airbnb.
  • Περισσότεροι οικοδεσπότες στην πλατφόρμα.
  • Απλοποίηση του ταξιδιού των επισκεπτών.
  • Παροχή υπηρεσιών παγκόσμιας κλάσης.

Καμπάνια μάρκετινγκ μεγάλης κλίμακας και αποτελέσματα στις αγορές

Τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, η Airbnb ξεκίνησε την πρώτη της καμπάνια μάρκετινγκ μεγάλης κλίμακας σε πέντε χρόνια με στόχο τους οικοδεσπότες.

Η καμπάνια ξεκίνησε σε τηλεοπτικά και ψηφιακά κανάλια στις ΗΠΑ, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά και την Αυστραλία. Και θα επεκταθεί στην Ιταλία και την Ισπανία το δεύτερο τρίμηνο.

Η εκστρατεία έχει αυξήσει την επισκεψιμότητα στις αγορές όπου ξεκίνησε. Για νέες καταχωρίσεις που ενεργοποιήθηκαν και έγιναν κράτηση το πρώτο τρίμηνο του 2021, το 50% έλαβε κράτηση εντός τεσσάρων ημερών από την ενεργοποίηση και το 75% έλαβε κράτηση εντός 12 ημερών.

Η Airbnb θα ανακοινώσει νέα μέτρα για να διευκολύνει την εγγραφή των οικοδεσποτών, καθώς και τις νέες καινοτομίες πλατφόρμας, σε μια εκδήλωση στις 24 Μαΐου.