Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η κυβέρνηση σε Ολλανδία μειώνει τον αριθμό των πτήσεων που μπορούν να απογειώνονται και να προσγειώνονται στο Schiphol τη νύχτα.

Το επόμενο έτος, το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ θα επιτρέπει μόνο 27.000 νυχτερινές πτήσεις, έναντι 32.000 που είναι τώρα, όπως ανακοίνωσε σήμερα Παρασκευή ο απερχόμενος υπουργός Υποδομών Μαρκ Χάρμπερς.
Αν και η εξέλιξη είναι σύμφωνη με πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις, στην πραγματικότητα επιτρέπει στο αεροδρόμιο να αυξήσει τις κινήσεις πτήσεων έως και κατά 17.500 ετησίως.

Η κυβέρνηση απαγορεύει επίσης στα πιο θορυβώδη αεροσκάφη να χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο κατά τη διάρκεια της νύχτας, μεταξύ 11 μ.μ. και 7 π.μ.
Ο βασικός κόμβος της χώρας πρέπει επίσης να καταστήσει ακριβότερες τις πτήσεις με θορυβώδη αεροσκάφη, ώστε να ενθαρρυνθούν οι αεροπορικές εταιρείες να επιλέξουν έναν πιο ήσυχο στόλο.

«Από τον Νοέμβριο του 2024, η KLM  θα αντικαταστήσει οικειοθελώς τα θορυβώδη αεροσκάφη τη νύχτα με πιο ήσυχα», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών.

Η αεροπορική εταιρεία πραγματοποιεί περισσότερες πτήσεις από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία τον αερολιμένα. Το ολλανδικό κράτος κατέχει επίσης το 9,1% της μητρικής εταιρείας Air France-KLM και σχεδόν το 70% του ομίλου Schiphol.

Αυτά τα μέτρα είναι απαραίτητα για τη συμμόρφωση με μια δικαστική απόφαση που διατάσσει την κυβέρνηση να κάνει περισσότερα για να προστατεύσει τους ντόπιους από ενοχλήσεις που σχετίζονται με τα αεροδρόμια.

Σύμφωνα με το δικαστήριο, η κυβέρνηση απέτυχε να επιβάλει τους ισχύοντες κανονισμούς για την ηχορύπανση στο αεροδρόμιο για χρόνια και «συστηματικά» άφησε τα συμφέροντα του αεροδρομίου να υπερτερούν εκείνων των κατοίκων της περιοχής.
Οι κάτοικοι της περιοχής ετοιμάζουν μαζική αξίωση 3 δις ευρώ κατά του ολλανδικού κράτους ως αποτέλεσμα αυτής της απόφασης.

 

Περισσότερες ημερήσιες πτήσεις

Με την περικοπή των ολονύκτιων πτήσεων, θα επιτραπούν στο Schiphol περισσότερες μετακινήσεις πτήσεων κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ο Hugo Thomassen, συντονιστής slots στο Airport Coordination Netherlands εξήγησε ότι, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, η εγκατάλειψη μιας νυχτερινής πτήσης δημιουργεί πέντε φορές περισσότερο «χώρο θορύβου» στις άκρες της ημέρας και δέκα φορές περισσότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Προηγουμένως είχε συμφωνηθεί ότι το ήμισυ του «κέρδους θορύβου» θα έπρεπε να διατεθεί στην ίδια την αεροπορία.

Με την κατάργηση 5.000 νυχτερινών πτήσεων, οι συνολικές κινήσεις πτήσεων της Schiphol ενδέχεται να αυξηθούν από 452.500 σε 460.000 ή 470.000 το επόμενο έτος, στο +2% έως 4%.

«Γνωρίζω ότι ένας μεγαλύτερος αριθμός κινήσεων πτήσεων αποτελεί απογοήτευση για πολλούς κατοίκους της περιοχής και ότι μπορεί να αισθάνονται ότι ακολουθούμε διαφορετική πορεία, δήλωσε ο Hugo Thomassen.
Αυτό δεν είναι αλήθεια. Ο στόχος μας είναι αμετάβλητος, αλλά κάνουμε κάποιες προσαρμογές στον τρόπο που θέλουμε να τον πετύχουμε.»

Προβληματισμός σε αεροπορικές εταιρείες

Η KLM είπε ότι πρέπει να είναι σε θέση να διατηρήσει το πρόγραμμα και τον κατάλογο των προορισμών της για να κερδίσει τα έσοδα που απαιτούνται για να συνεχίσει να ανανεώνει τον στόλο της με νεότερα, πιο αθόρυβα και πιο αποδοτικά αεροσκάφη.

Οι περικοπές στο νυχτερινό πρόγραμμα θα μπορούσαν να είναι πολύ προβληματικές για την Transavia,  τη low cost  θυγατρική της KLM.
Η δεύτερη μεγαλύτερη επιβατική υπηρεσία στο αεροδρόμιο κατέχει περίπου το 73% των slots απογείωσης και προσγείωσης μεταξύ των ωρών από τα μεσάνυχτα έως τις 5 π.μ.

Ηδη, έχει ανακοινώσει ότι για να διατηρήσει τα αεροπορικά εισιτήρια χαμηλότερα, πρέπει να χρησιμοποιεί κάθε αεροπλάνο περίπου τρεις φορές την ημέρα.
Σε συνδυασμό με τη φθηνότερη τιμή των slots διανυκτέρευσης, ο αερομεταφορέας δήλωσε ότι με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει να κάνει τις πτήσεις προσιτές για τον κόσμο. Τις ίδιες ανησυχίες εξέφρασε και η TUI fly.

Η Transavia δήλωσε επίσης ότι ένα ζήτημα που θα πρέπει να προβλέψει το υπουργικό συμβούλιο είναι ότι οι περισσότερες πτήσεις που θα μεταφερθούν λίγο πριν και λίγο μετά το παράθυρο της νύχτας, θα συνεχίσουν να δημιουργούν θόρυβο.