του Χάρη Ντιγριντάκη
Ανδρώθηκε επαγγελματικά μέσα από τις παρακαταθήκες του τουριστικού προϊόντος της Σαντορίνης. Ξεκίνησε από μικρή ηλικία την ενασχόληση του με τις κρατήσεις μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων όπου διείδε τη δυναμική της αγοράς.
Ο Γιάννης Κυρίτσης δημιούργησε πριν 5 περίπου έτη την Axia Hospitality έχοντας καταφέρει να κατακτήσει σε βραχύ χρονικό διάστημα σημαντικό μερίδιο της τουριστικής αγοράς.
Με απόλυτη εξειδίκευση στη διαχείριση των πωλήσεων και των κρατήσεων, είναι ο απόλυτος σύμμαχος 57 πλέον ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
Επ’ εσχάτοις προχώρησε σε στρατηγική συμμαχία με την εταιρεία Nelios εμφιλοχωρώντας έτι περαιτέρω στο χώρο των ηλεκτρονικών κρατήσεων και των social media.
Στην συνέντευξη του στον ΕΤ της Κυριακής αποκρυπτογραφεί τις σκέψεις του για το σήμερα και αύριο του ελληνικού τουριστικού επιχειρείν δηλώνοντας αισιόδοξος για το μέλλον του τουρισμού της χώρας μας.
Ποιες οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού ; Η συνεχής άνοδος στις αφίξεις γιατί δεν ακολουθείται ισόποσα από τα έσοδα;
Αν και μόλις βγαίνουμε από 2 χρονιές– ρεκόρ στον εισαγόμενο τουρισμό, ωστόσο τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, μας κάνουν να αισιοδοξούμε.
Ως Axia Hospitality, μια εταιρεία με σαφή εικόνα για το τι συμβαίνει τόσο στην online διεθνή αγορά όσο και στην offline, θεωρούμε ότι η Ελλάδα δεν έχει αγγίξει ακόμα το μέγιστο της τουριστικής δυναμικής της.
Αν ταυτόχρονα συνεχίσουμε ως χώρα και ως επιχειρηματίες να εργαζόμαστε για την βελτίωση του τουριστικού προϊόντος μας, των υποδομών και των υπηρεσιών φιλοξενίας μας, τότε είμαστε σίγουροι ότι ακόμα και αυτή η ανισορροπία αφίξεων/εσόδων, θα πάψει να υφίσταται.
Ο πολυτελής τουρισμός, στον οποίο όλο και περισσότερο επενδύουν πια οι Έλληνες επιχειρηματίες του χώρου, θεωρούμε ότι βοηθά, αντίστοιχα, πολύ προς αυτή την κατεύθυνση.
Σε τι ποσοστό αντιστοιχούν οι κρατήσεις μέσω Διαδικτύου σήμερα; Σε ποιους προορισμούς αυτό διαφέρει ;
Υπάρχουν περιοχές αλλά και ξενοδοχεία-προορισμοί (γιατί υπάρχουν και αυτές οι περιπτώσεις) όπου οι κρατήσεις μέσω Διαδικτύου ξεπερνούν ακόμα και το 80%.
Είναι, μάλλον αναμενόμενη η απάντηση, ότι οι Κυκλάδες, αλλά και τα μεγάλα αστικά κέντρα τόσο λόγω brand name όσο και λόγω του ότι είναι από τις πρώτες περιοχές που υιοθετούν τις νέες πρακτικές και τάσεις, να «πλασάρονται» στην κορυφή της λίστας με τις περισσότερες online κρατήσεις. Στον αντίποδα, οι περιοχές με τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες (Ρόδος, Κρήτη, Χαλκιδική κ.λπ.) εξακολουθούν, λόγω των ιδιαιτεροτήτων και του μεγέθους τους, να βασίζονται σε ένα μεγάλο ποσοστό στο tour operating.
Aκόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις όμως, η εμπειρία μας έχει αποδείξει, ότι αν υπάρξει σωστή διαχείριση του digital marketing και των online κρατήσεων, τότε η ξενοδοχειακή επιχείρηση μπορεί να πετύχει σημαντική βελτίωση στην κατανομή των κρατήσεών της και άρα στα εσόδά της.
Εχετε ένα μεγάλο portfolio ξενοδοχείων στα οποία αναλαμβάνετε τις πωλήσεις τους. Τι κριτήρια πρέπει να πληρούν οι μονάδες ούτως ώστε να ενταχθούν στην ομάδα σας;
Το μόνο κριτήριο στη συνεργασία μας με ένα ξενοδοχείο είναι το να μπορούμε να του παρέχουμε ουσιαστική και αντικειμενική βοήθεια.
Οι πωλήσεις ενός ξενοδοχείου δεν λειτουργούν με διακρίσεις. Ως εκ τούτου, εργαζόμαστε αποτελεσματικά εξίσου για όλα τα ξενοδοχεία, ανεξαρτήτως τύπου και δυναμικότητας.
Για ποιο λόγο επιλέγετε να μην αναλαμβάνετε και το management μιας μονάδας;
Οι καλοί υποδηματοποιοί, κατασκευάζουν καλά υποδήματα, γιατί δεν καταπιάνονται με τίποτε άλλο εκτός από την τέχνη του υποδήματος…
Από το 2012 οπότε και ιδρύθηκε, η Axia Hospitality έχει ένα αξίωμα: να αποφύγει τη λογική της… πολυαγοράς και να προσφέρει εξειδικευμένες και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους συνεργάτες της.
Αυτή τη στιγμή η εταιρεία μας διαθέτει ένα τμήμα με 25 εξειδικευμένα στις πωλήσεις ξενοδοχείων στελέχη. Αυτό σημαίνει ότι αθροίζοντας το έργο και το feedback που παίρνουν από την αγορά τα 25 μέλη της ομάδας μας, ανά πάσα στιγμή έχουμε πλήρη εικόνα του πώς κινείται η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία σε σχέση με του ελληνικό τουριστικό προϊόν.
Σε ποιες αγορές κυρίως απευθύνεστε;
Ως Axia Hospitality απευθυνόμαστε σε όλη την ελληνική αγορά. Από την άλλη και για τις πωλήσεις των ξενοδοχείων που εκπροσωπούμε, απευθυνόμαστε ανεξαιρέτως σε όλες τις αγορές, στις οποίες η έρευνά μας για το κάθε ξενοδοχείο –συνεργάτη μας ξεχωριστά, μας υποδεικνύει ότι υπάρχει λόγος και ενδιαφέρον.
Οπωσδήποτε έχουμε ως στόχο τις κλασικές αγορές της Μ. Βρετανίας, της Γερμανίας, της Γαλλίας, τις αγορές της Αμερικής, της Ασίας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων κ.ο.κ.
Η Axia Hospitality εκπροσωπεί τους συνεργάτες της στις σημαντικότερες εκθέσεις του εξωτερικού (ILTM Americas, ILTM Cannes, ILTM Shanghai, WTM κ.λπ) και διαθέτει μία βάση δεδομένων με περισσότερους από 3.500 tour agents και tour operators ανά τον κόσμο.
Ως εκ τούτου μας ενδιαφέρει οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη μπορεί να λειτουργήσει υπέρ του εισερχόμενου τουρισμού στη Χώρα μας.
Πως έχει διαφοροποιηθεί το προϊόν της Μυκόνου και της Σαντορίνης από την υπόλοιπη Ελλάδα;
Aναφερόμαστε σε 2 προορισμούς-πρότυπο στην υιοθέτηση αλλά και αφομοίωση των νέων τάσεων και πρακτικών της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας.
H Μύκονος και η Σαντορίνη διαθέτουν ξενοδοχεία-trendsetters. Η άρνηση τους να επαναπαυτούν στις δάφνες τους και, αντίθετα, η επιμονή τους κάθε σεζόν να προσπαθούν να ξεπερνούν τον περσινό τους εαυτό και να ανεβάζουν ακόμα ψηλότερα τον πήχη της παρεχόμενης φιλοξενίας, είναι προς μίμηση.
Το άνοιγμα εκ νέου της Τουρκικής και Αιγυπτιακής αγοράς ενδέχεται να δημιουργήσει ιδιαίτερο πρόβλημα στην ελληνική ;
Μέχρι στιγμής δεν διαφαίνεται κάτι τέτοιο.
Πόσο απειλητικές για τη δουλειά σας είναι οι κρατήσεις τύπου Airbnb;
Η Airbnb δεν ήταν ποτέ για εμάς απειλή. Αντίθετα, ήταν ένα νέο κανάλι πώλησης, το οποίο ενσωματώθηκε στα ήδη υπάρχοντα.