Στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής ενημέρωσε εκπροσώπους των ΜΜΕ για τα έργα, τις δράσεις και τον προγραμματισμό, τόσο του Υπουργείου, όσο και των εποπτευόμενων φορέων.
Η ενημέρωση έγινε στο περίπτερο 15 της ΔΕΘ, όπου φιλοξενούνται το Υπουργείο και οι φορείς. Στην μικρή παρουσίαση-ενημέρωση παρέστησαν οι υφυπουργοί Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς.
Παρούσες ήταν οι διοικήσεις και όλων των εποπτευόμενων φορέων.
Ακολουθούν αναλυτικά όσα είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ.Κώστας Καραμανλής:
Όλοι όσοι παρακολουθούν το ρεπορτάζ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όλοι όσοι στον τεχνικό κόσμο γνωρίζουν τον κόσμο των έργων, θα παραδεχθούν χωρίς καμία διάθεση αντιπολιτευτικής κριτικής ότι όταν αναλάβαμε το Υπουργείο, πραγματικά δεν υπήρχε σχεδόν καμία ωριμότητα μεγάλων έργων.
Το χρόνο αυτό λοιπόν δουλέψαμε συστηματικά να ωριμάσουμε όλα τα μεγάλα απαραίτητα έργα και είμαστε στην ευχάριστη θέση, να σας πούμε ότι έχουμε παρουσιάσει ένα έργο έργων υποδομών 13 δις ευρώ, εκ των οποίων τα 3,5 δις έχουμε ήδη συμβασιοποιήσει.
Δηλαδή τα 3,5 δις έργα έχουν ήδη ξεκινήσει. Έχουμε πολλά χρηματοδοτικά εργαλεία πλέον στη διάθεσή μας, είμαστε σε απόλυτη συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με όλους τους Ευρωπαίους που μας βοηθάνε σε μια δύσκολη συγκυρία να βρούμε χρηματοδότηση για τα έργα αυτά.
Στον τομέα των μεταφορών έχουμε κάνει και εκεί πολλά βήματα προόδου.Επειδή βρισκόμαστε και στη Θεσσαλονίκη, να σας θυμίσω ότι το 2019 στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν 231 λεωφορεία.
Αυτά τα λεωφορεία, ήταν λεωφορεία με μέσο όρο ηλικίας άνω των 16 ετών. Τι
κάναμε λοιπόν στον ΟΑΣΘ; Σήμερα κυκλοφορούν 440 λεωφορεία και μέχρι
τον Σεπτέμβριο θα αγγίξουμε τον αριθμό των 530 λεωφορείων.
Νομίζω, ότι όλοι Θεσσαλονικείς ξέρετε, ότι αυτά τα λεωφορεία είχε να τα δει η
πόλη της Θεσσαλονίκης τουλάχιστον από το 2013 – 2014.
Το ίδιο κάναμε και στην Αθήνα. Στην ουσία βοηθηθήκαμε αν θέλετε, γιατί εμείς
δεν έχουμε ιδεοληψίες, από τον ιδιωτικό τομέα. Κάναμε συνέργεια με τα ΚΤΕΛ. Κάναμε και συνεργασία με τα leasing.
Για πρώτη φορά στο ελληνικό δημόσιο και αυτό ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη, ξεκινήσαμε τη διαδικασία των leasing.
Το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης
Το έχω πει ξανά πολλές φορές. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν πρόκειται ποτέ να εγκαινιάσει μουσαμάδες. Εμείς ότι έργο ανακοινώνουμε, δίνουμε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και λέμε συγκεκριμένα πράγματα. Μπορεί να μην λέμε πολλά, αλλά όταν λέμε κάτι, αυτό γίνεται.
Αυτή τη στιγμή, εμείς αυτό που ζητάμε και θέλουμε, είναι να αφήσουμε το διχασμό και τις διαφωνίες πίσω μας. Αυτό που θέλουμε, είναι να ξεκινήσει η απόσβεση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.
Μία διαδικασία η οποία έχει διχάσει τον κόσμο της Θεσσαλονίκης. Είναι μία διαδικασία όμως η οποία κρίθηκε πλέον στο ΣτΕ.
Το άλλο το οποίο κάναμε πριν από λίγες μέρες και έχω την χαρά να βλέπω και το Νίκο Ταχιάο και τον Νίκο Κουρέτα και θέλω να τους ευχαριστήσω για την πολύ καλή δουλειά.
Η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στην Αγία Σοφία έχει ήδη ξεκινήσει. Αυτό είναι ένα δείγμα που αποδεικνύει ότι αυτή η διαδικασία μπορεί να λειτουργήσει.Παραδώσαμε και αυτό νομίζω είναι το πιο σημαντικό, το οποίο αποδεικνύει ότι πραγματικά προχωράει το έργο.
Παραδώσαμε τις πλατείες και τον περιβάλλοντα χώρο σε πολλά σημεία πίσω στους Θεσσαλονικείς.
Ας κάνουμε αυτές τις μέρες όλοι μία βόλτα και ας πάμε να δούμε τι γίνεται στο
Σιντριβάνι, τι γίνεται στη Δημοκρατίας, τι γίνεται στην Αγία Σοφία στην πλατεία.
Πλατείες που ήτανε με λαμαρίνες, παραδίδονται σιγά – σιγά πίσω στην πόλη. Επομένως, οι δεσμεύσεις που έχουμε δεν έχουν αλλάξει. Παρά τη λυσσαλέα αντίδραση και τον πόλεμο που γίνεται και τις καθυστερήσεις που έχουμε με τις προσφυγές, εμείς βάζουμε το κεφάλι κάτω και προχωράμε το έργο κανονικά.
Για τον 6 ο προβλήτα
Θα ήθελα να σας πω για τον 6 ο προβλήτα. Θέλουμε η Θεσσαλονίκη να είναι πρωταγωνίστρια στα Βαλκάνια και στην Ανατολική Ευρώπη. Πείτε μου, πως θα γίνει αυτό όταν στο λιμάνι είχαμε μια γέφυρα στον αέρα. Όταν δεν μπορούσαμε να κάνουμε το προφανές. Να ενώσουμε οδικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με ένα οδικό άξονα. Προχωρήσαμε λοιπόν, ξεμπλοκάραμε αυτό το έργο, το οποίο ήτανε στα όρια του κωμικοτραγικού.
Να βλέπετε μία γέφυρα στον αέρα και κανείς να μην μιλάει και επίσης αυτό που θα ήθελα να πω, είναι ότι για τη Θεσσαλονίκη πολύ σύντομα θα βγει, όπως και για όλη την Ελλάδα, ένα πακέτο σιδηροδρομικών έργων, 3,3 δις ευρώ. Είμαστε έτοιμοι στις επόμενες μέρες να το ανακοινώσουμε και όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη, θα αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι.
Θεσσαλονίκη-Τοξότες
Το έργο Θεσσαλονίκη – Τοξότες, όπως επίσης και τον Προαστιακό στα δυτικά. Αυτά είναι τα έργα τα οποία είναι πολύ σημαντικά για αυτήν την πόλη.
Νομίζω ότι πλέον και οι πιο δύσπιστοι, διαπιστώνουν ότι η κυβέρνηση αυτή έχει βάλει πραγματικά τη Θεσσαλονίκη και τα έργα της Βορείου Ελλάδας στην πρώτη γραμμή.
Εγώ αυτό που δεσμεύομαι να κάνω, είναι να παραδώσουμε το ΜΕΤΡΟ, να αφήσουμε τη μιζέρια και να αφήσουμε όλο αυτό το διχασμό στο χθες και να προχωρήσουμε επιτέλους σε ένα έργο.
Διότι πιστεύω ότι σε μία πόλη σαν την Θεσσαλονίκη και αρχαία μπορούμε να έχουμε και ένα σύγχρονο ΜΕΤΡΟ, το οποίο να καλύπτει τις ανάγκες μίας πόλης, που πραγματικά πρέπει και θέλει να πρωταγωνιστήσει.
Στο Μετρό έχουμε πει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Παρόλα αυτά οι προσφυγές δημιουργούν αρκετές καθυστερήσεις. Ο προγραμματισμός ο δικός μας όμως δεν έχει αλλάξει καθόλου.
Ο στόχος μας είναι να παραδώσουμε το ΜΕΤΡΟ μέσα στο 2023.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ