Στην έγκριση της σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφερειακής Ενότητας και του Λιμενικού Ταμείου Ζακύνθου προχώρησε κατά την τελευταία συνεδρίαση του το περιφερειακό συμβούλιο Ιονίων Νήσων.

Σκοπός της είναι η ανάγκη καθορισμού ενός πλαισίου συνεργασίας μεταξύ τους με στόχο την πλήρη αξιοποίηση της τεχνογνωσίας, του στελεχιακού δυναμικού, και των υλικών μέσων που διαθέτουν οι Συμβαλλόμενοι, προκειμένου να εξασφαλιστεί η αδειοδότηση του ιδιαίτερης σημασίας για τη Ζάκυνθο Υδατοδρομίου.

Επισημαίνεται πως η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων θα διαθέσει τις υπηρεσίες και τους πόρους που απαιτούνται για ένα ταχύ και ποιοτικό αποτέλεσμα επ’ ωφελεία της τοπικής ανάπτυξης, ενώ το Λιμενικό Ταμείο της διαχείριση και εποπτεία.

Σε ότι αφορά στη Ζάκυνθο, και δεδομένου πως υπήρχε η αδειοδότηση κατασκευής υδατοδρομίου στο μόλο του Αγίου Νικολάου, το Λιμενικό Ταμείο προχώρησε στη σύνταξη των σχετικών μελετών, κυρίως αυτή του θορύβου, από την εταιρεία Hellenic Seaplanes. Ωστόσο, μετά την εξέλιξη αυτή θα πρέπει να διακόψει οποιαδήποτε συνεργασία και σε νέα βάση να ξεκινήσει το νέο εγχείρημα.

Τα έργα (μελέτες και διαδικασίες) περιλαμβάνουν την κατασκευή υδατοδρομίου, το κόστος του οποίου θα προσδιοριστεί από τις μελέτες που θα εκπονηθούν στην α’ φάση και θα χρηματοδοτηθεί είτε από πόρους της Ε.Ε. είτε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με αντίστοιχη τροποποίηση της Προγραμματικής Σύμβασης. Στο πλαίσιο των έργων της β’ φάσης, προβλέπεται η προμήθεια και εγκατάσταση κατάλληλου εξοπλισμού για το σταθμό προσθαλάσσωσης – αποθαλλάσσωσης υδροπλάνων.

Κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές σε τοπικό επίπεδο, αλλά και συνολικά, καθώς θα ενισχύσει το τουριστικό προϊόν.

Εκείνο που πρέπει να επισημανθεί μετά και την έγκριση του master plan είναι η σημαντικότητα για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του νησιού αν αναλογιστεί κανείς πως η Ζάκυνθος είναι από τα ελάχιστα ελληνικά νησιά των οποίων το λιμάνι δεν έχει υποστεί την παραμικρή βελτίωση ή εκσυγχρονισμό από τη δεκαετία του ‘50.

Επομένως θα πρέπει να εκλείψει ένα ακόμα αρνητικό ρεκόρ στο χώρο των υποδομών η Ζάκυνθος μετά την απουσία μαρίνας για τουριστικά σκάφη και προβλήτας για κρουαζιερόπλοια.