Οι ευρωπαϊκοί οργανισμοί ανάπτυξης, διαχείρισης και μάρκετινγκ (DMMO) σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία Μάρκετινγκ TOPOSOPHY προσφέρουν μια νέα “εργαλειοθήκη” αποτελεσματικότερης διαχείρισης του τουρισμού στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

Τα δέκα εργαλεία τα οποία προτείνονται στο έγγραφο αντιπροσωπεύουν ένα ευρύ φάσμα προβληματισμών, το οποίο διαμορφώνεται αναλόγως των συνθηκών, της εκάστοτε κουλτούρας και τοπικού οργασμικού Μάρκετινγκ της κάθε περιοχής.

Οι προτάσεις περιλαμβάνουν τη δημιουργία εταιρικών σχέσεων, το μάρκετινγκ, τη φιλοξενία των επισκεπτών, τη δημόσια εκπαίδευση και τη διαχείριση της συνεργατικής οικονομίας μέσω ενός πιο σύγχρονου τρόπου.

Ενώ, αμφισβητούνται οι παραδοσιακοί στόχοι του τουριστικού τομέα, οι οποίοι φέρουν ως προτεραιότητα την αύξηση των αφίξεων και των δαπανών και όχι την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προκλήσεων που αντιμετωπίζουν σήμερα οι πόλεις, όπως η ρύπανση, η μετανάστευση, η ανισότητα και η μείωση των εμπορικών χώρων.

Αντιθέτως, οι πόλεις ενθαρρύνονται να κάνουν τους επισκέπτες τους να σκέφτονται, να δαπανούν και να ενεργούν διαφορετικά προκειμένου να μειώσουν τις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού και να βρουν τρόπους βελτίωσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων της περιοχής.