Μια ακόμη διάκριση απαριθμεί ο ξενοδοχειακός κλάδος στη χώρα μας με το Olympia Golden Beach Resort & Spa να κερδίζει επάξια τον τίτλο του πιο δημοφιλούς Resort & Spa για την Ελλάδα στα “2013 World Luxury Spa Awards.
Της Μαρίας Ακριβού
Σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο TourismToday.gr ο Γενικός Δ/ντής του Olympia Golden Beach Resort & Spa κ. Ανδρέας Μπράτης , εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη φετινή τουριστική σεζόν η οποία ήταν θετική τόσο για το ξενοδοχείο όσο και για την ευρύτερη περιοχή της Κυλλήνης.
“Δημιουργείται μια τάση στην αγορά, όπου αναγνωρίζεται πλέον με μεγαλύτερη ευκρίνεια το καλό προϊόν, το οποίο βέβαια πρέπει να έχει καλή σχέση μεταξύ τιμής και προσφερόμενων υπηρεσιών.”
Παρά την οικονομική κρίση, στην περιοχή της Κυλλήνης, όπως επισημαίνει και ο κ. Μπράτης, δεν έχουν καταγραφεί κρούσματα κλεισίματος ξενοδοχειακών μονάδων, ενώ ο συνεδριακός τουρισμός συνιστά διέξοδο καθώς αποφέρει έσοδα ιδιαίτερα τις χαμηλές περιόδους παρά το γεγονός ότι το κακής ποιότητας οδικό δίκτυο περιορίζει τον αριθμό των συνεδρίων που πραγματοποιούνται. Σύμφωνα με τον κ. Μπράτη ανάσα στην περιοχή θα δοθεί από τη στιγμή που θα ολοκληρωθούν τα έργα στο δρόμο Κορίνθου – Πάτρας και αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο του Αράξου.
Το Olympia Golden Beach Resort & Spa εκτός από σημαντικές διακρίσεις έχει κερδίσει και τις εντυπώσεις Ελλήνων και ξένων τουριστών κυρίως από χώρες όπως η Γερμανία, η Αυστρία και η Ελβετία. Για την επόμενη χρονιά έχουν εγκριθεί επενδύσεις βελτίωσης και προσθήκης νέων υπηρεσιών που θα ξεπεράσουν τις 250.000 ευρώ.
Το Olympia Golden Beach Resort & Spa βραβεύθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από το tripadvisor.com με το “Certificate of Excellence”, ενώ μέσα στο 2013 έλαβε τον τίτλο του πιο δημοφιλούς Resort & Spa για την Ελλάδα στα “2013 World Luxury Spa Awards”. Τι σημαίνoυν για το ξενοδοχείο αυτές οι διακρίσεις;
Η προσπάθειά μας για συνεχή βελτίωση μέσα στα λίγα χρόνια της λειτουργίας μας, απέδωσε συγκεκριμένους καρπούς οι οποίοι οφείλονται στην ομαδική εργασία, στη μεθοδικότητα και στους ξεκάθαρους στόχους που έχει θέσει η διοίκηση. Αυτές οι βραβεύσεις μας δημιουργούν πολλαπλάσιες υποχρεώσεις απέναντι στους πελάτες μας, αλλά μας τροφοδοτούν παράλληλα και με δύναμη για να συνεχίσουμε ακόμη πιο δυνατοί το όμορφο και δημιουργικό έργο μας. Κινητήρια δύναμη για όλες αυτές τις διακρίσεις είναι το προσωπικό μας το οποίο κατά 80% προέρχεται από την περιοχή.
Πώς κύλησε η φετινή τουριστική σεζόν για την Κυλλήνη και για το Olympia Golden Beach Resort & Spa ; Επιβεβαιώθηκαν οι αρχικές εκτιμήσεις;
Πράγματι φέτος ήταν μια καλή χρονιά για όλη την περιοχή και ειδικά για το ξενοδοχείο μας. Θεωρούμε βέβαια πως τα καταλύματα που είναι προσηλωμένα στις ποιοτικές υπηρεσίες είχαν και τις υψηλότερες επιδόσεις και αυτό μας χαροποιεί ιδιαιτέρως, διότι δημιουργείται μια τάση στην αγορά, όπου αναγνωρίζεται πλέον με μεγαλύτερη ευκρίνεια το καλό προϊόν, το οποίο βέβαια πρέπει να έχει καλή σχέση μεταξύ τιμής και προσφερόμενων υπηρεσιών. Η χρονιά ξεκίνησε με υψηλούς στόχους από μέρους μας, οι οποίοι στην πορεία επιβεβαιώθηκαν και αυτό μας έκανε ιδιαίτερα χαρούμενους, διότι νιώθουμε πως το ξενοδοχείο μας έχει πιάσει τον παλμό της εποχής και τις ανάγκες των «ιδιαίτερων» πελατών μας.
Έχουν παρατηρηθεί κρούσματα κλεισίματος ξενοδοχειακών μονάδων στην περιοχή εξαιτίας της κρίσης;
Ευτυχώς ακόμη, δεν παρατηρήθηκε κάποιο τέτοιο κρούσμα. Μάλλον το αντίθετο μπορώ να πω. Ευελπιστούμε στην περιοχή μας να μην προκύψει κάτι τέτοιο στο μέλλον. Αυτό που βλέπουμε τελευταία είναι μια αξιόλογη κινητικότητα από τους επιχειρηματίες του κλάδου να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο τα καταλύματά τους και παράλληλα τις υπηρεσίες τους. Έχουν πλέον όλοι κατανοήσει ότι με χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες έχουν πρόβλημα, και ευαισθητοποιούνται ακόμη περισσότερο στο να προχωρήσουν μπροστά.
Ο συνεδριακός τουρισμός αποφέρει έσοδα στο ξενοδοχείο; Σε τι επίπεδα κινείται τα τελευταία χρόνια στην περιοχή; Έχει αναπτυχθεί όσο θα έπρεπε;
Σίγουρα ο συνεδριακός τουρισμός αποφέρει έσοδα σε κάθε ξενοδοχείο, πόσο μάλλον και στο δικό μας, ιδιαίτερα τις χαμηλές περιόδους. Δυστυχώς, στην περιοχή μας παρόλο που γίνονται κάποια αξιόλογα συνέδρια, το κακής ποιότητας οδικό δίκτυο, έχει αποτρέψει στο να διενεργηθούν πολύ περισσότερα. Θεωρούμε πως οι υποδομές γενικότερα της περιοχής (δρόμος, αεροδρόμιο), είναι αρνητικοί παράγοντες στο να προσελκύσουν ακόμη περισσότερα συνέδρια, αλλά και δυνητικούς πελάτες. Ευελπιστούμε όμως, πως με την ολοκλήρωση των έργων στο δρόμο Κορίνθου – Πάτρας και στη συνέχεια Πάτρας – Τσακώνας, θα υπάρξει ιδιαίτερη ζήτηση για την περιοχή μας, καθώς η απόσταση από την Αθήνα θα εκμηδενιστεί. Επίσης, ευελπιστούμε να αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο του Αράξου και να γίνει καθαρά πολιτικό, προσελκύοντας περισσότερους πελάτες από όλον τον κόσμο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτος, αυξάνοντας παράλληλα και την περίοδο λειτουργίας μας.
Οι τιμές συγκριτικά με το παρελθόν έχουν υποχωρήσει; Υπάρχουν δελεαστικές προσφορές για τους τουρίστες;
Σίγουρα οι τιμές έχουν υποχωρήσει τα τελευταία χρόνια, ενώ έχουν παράλληλα αυξηθεί και οι προσφερόμενες υπηρεσίες με τις ίδιες τιμές. Οι προσφορές πλέον περιλαμβάνουν εκτός από κάποιο πακέτο με ημιδιατροφή ή πλήρη διατροφή και δωρεάν υπηρεσίες στο Spa του ξενοδοχείου, δωρεάν υπηρεσίες φύλαξης παιδιών και πολλά άλλα.
Με τι εθνικότητας κυρίως τουρίστες δουλεύετε; Φέτος παρατηρήθηκε κάποια αλλαγή;
Το ξενοδοχείο μας δουλεύει στην αρχή (Μάιο – Ιούνιο) και στο τέλος της σεζόν (Σεπτέμβρη – Οκτώβρη) με αλλοδαπούς, κυρίως από γερμανόφωνες χώρες (Γερμανία – Αυστρία – Ελβετία), ενώ τον Ιούλιο και Αύγουστο η πλειοψηφία των πελατών μας είναι από την Ελλάδα. Οι αξιοσημείωτες αλλαγές που παρατηρήθηκαν φέτος είναι η μείωση της μέσης διαμονής των Ελλήνων τουριστών, για ευνόητους λόγους, ενώ υπήρξε και μια δυναμική αύξηση της ποσότητας των Ρώσων τουριστών καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν.
Τι είδους υπηρεσίες ζητούν κυρίως οι πελάτες από το ξενοδοχείο σας;
Η πλειονότητα των πελατών μας έρχεται στο ξενοδοχείο μας για να χαλαρώσει. Αυτό που έχουμε παρατηρήσει ότι ζητάει η πλειοψηφία των πελατών μας είναι το υψηλό επίπεδο της καθαριότητας και υγιεινής στα δωμάτια, αλλά και στους κοινοχρήστους χώρους. Για το λόγο αυτό έχουμε δώσει προτεραιότητα σε αυτό. Άλλες υπηρεσίες που ζητούν οι πελάτες μας είναι οι γαστρονομικές απολαύσεις με θεματικές βραδιές, οι οποίες υποστηρίζονται και από αντίστοιχες βραδιές με ζωντανή μουσική. Ακόμη ζητούνται αρκετά και οι υπηρεσίες του Spa, το οποίο λόγω και της βράβευσής του, θα προσφέρει αποκλειστικά για τους μήνες Σεπτέμβρη και Οκτώβρη έκπτωση σε όλες του τις θεραπείες -40%. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχάσουμε και τις υπηρεσίες φύλαξης των νεαρών φίλων μας, οι οποίες βοηθούν πάρα πολύ τους γονείς να βρουν και αυτοί λίγο χρόνο για να χαλαρώσουν.
Ποια τα επόμενα σχέδια του Olympia Golden Beach Resort & Spa;
Το Olympia Golden Beach Resort & Spa ανανεώνεται συνέχεια και προσθέτει νέες υπηρεσίες ή βελτιώνει τις ήδη υπάρχουσες κάθε χρόνο. Για την επόμενη χρονιά έχουν εγκριθεί επενδύσεις βελτίωσης και προσθήκης νέων υπηρεσιών που θα ξεπεράσουν τις 250.000 ευρώ. Μέσα σε όλα έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα στην προστασία του περιβάλλοντος με τα ακόλουθα μέτρα: α) Την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος παραγωγής ενέργειας β) Την αντικατάσταση όλων των μη οικονομικών λαμπών, με οικονομικές λάμπες (στο υπόλοιπο 50% του ξενοδοχείου). γ) Έχει πλέον ολοκληρωθεί και η διαδικασία πιστοποίησής μας με ISO 14001 και τις επόμενες μέρες αναμένουμε και την χορήγηση του σήματος. Οπότε όπως καταλαβαίνετε δεν σταματάμε ποτέ!
Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να αλλάξει από πλευράς Υπ. Τουρισμού αναφορικά με τα μέτρα που λαμβάνονται για τον ξενοδοχειακό κλάδο, έναν κλάδο ο οποίος έχει πληγεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια;
Ο τουρισμός στη χώρα μας πλέον κατατάσσεται σε έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της οικονομίας μας και σιγά σιγά αρχίζει όλος ο πολιτικός κόσμος να του δίνει την απαραίτητη σημασία που θα έπρεπε να έχει εδώ και χρόνια. Όμως θα πρέπει να γίνουν σημαντικά βήματα τα οποία τουλάχιστον θα πρέπει να βοηθήσουν τον υγιή επιχειρηματικό κόσμο να συνεχίσει να δουλεύει και να παράγει απρόσκοπτα.
1) Μείωση της γραφειοκρατίας σε όλες τις εκφάνσεις του δημοσίου. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι για να βγει μια άδεια επέκτασης της ξενοδοχειακής μας μονάδας χρειαστήκαμε 2,5 χρόνια λόγω της γραφειοκρατίας!
2) Μείωση του κόστους των εργοδοτικών εισφορών στο ΙΚΑ και στα υπόλοιπα ταμεία.
3) Μείωση του κόστους της ενέργειας. Το κόστος της ενέργειας αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι αποτρεπτικός παράγοντας για την πραγματοποίηση νέων επενδύσεων, καθώς ξεπερνάει πολλές φορές το 9% του τζίρου των ξενοδοχειακών μονάδων, με αποτέλεσμα να μειώνονται τα διαθέσιμα για επενδύσεις.
4) Έναρξη της διαφημιστικής καμπάνιας του Υπουργείου τουρισμού στις ξένες χώρες σε αντιστοιχία και λίγο νωρίτερα, με την περίοδο έναρξης των κρατήσεων από τους κατοίκους αυτής της χώρας.
5) Η διαφήμιση του υπουργείου να συμπεριλαμβάνει και αξιοθέατα της ενδοχώρας της Ελλάδος και όχι μόνον τα νησιά.