«Καταναλωτές της πολυτέλειας» αναδεικνύονται οι Ρώσοι στην έρευνα που διεξήγαγαν τα Small Luxury Hotels of the World ™ (SLΗ), για τις τάσεις που διαμορφώνονται στην πολυτέλεια κατά την τελευταία πενταετία.
Η κατανάλωση προϊόντων πολυτελείας παρουσιάζει σημαντική αύξηση στον τομέα του ταξιδιού (62%), της τεχνολογίας (62%), καθώς και του φαγητού, του ποτού (60%) και των πολυτελών προϊόντων υγείας και ομορφιάς (51%), σύμφωνα με την έρευνα των SLΗ, το χαρτοφυλάκιο των οποίων περιλαμβάνει πάνω από 520 ξενοδοχεία σε περισσότερες από 70 χώρες. Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2013, με στόχο τον εντοπισμό των συνηθειών πολυτέλειας και την καταγραφή των επιθυμιών των πελατών τους, συμμετείχαν πάνω από 800 επισκέπτες από το δίκτυο των ξενοδοχείων SLH ανά τον κόσμο.
Οι Ρώσοι παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση στην κατανάλωση των προϊόντων πολυτελείας, με ποσοστά 90% στους τομείς του ταξιδιού, του φαγητού και του ποτού και 80% στον τομέα της τεχνολογίας. Στους ερωτηθέντες από τις αναδυόμενες αγορές (BRIC) διαπιστώνεται αύξηση της κατανάλωσης στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς (64% Λατινική Αμερική, 64% Κίνα και 86% Ρωσία).
Οι διακοπές πολυτελείας ήταν η πιο δημοφιλής απάντηση στην επιλογή ενός μόνο είδους πολυτελείας, με ποσοστό 42%, ενώ ακολουθεί το «μια αξέχαστη εμπειρία» (40%). Εξαίρεση αποτελεί ο Καναδάς, όπου με ποσοστό 58% η επιλογή ήταν «ένα πολυτελές αυτοκίνητο». Από την άποψη των αγαπημένων προορισμών πολυτελών διακοπών, οι Μαλδίβες καταλαμβάνουν την πρώτη θέση (13%), ακολουθούμενες από ιταλικούς και γαλλικούς προορισμούς (12% και 11%, αντίστοιχα). Οι ΗΠΑ και ο Καναδάς αποτέλεσαν δε, τις μοναδικές αγορές – πηγές της έρευνας, στις οποίες οι Μαλδίβες δεν συμπεριλαμβάνονται στους τρεις κορυφαίους πολυτελείς προορισμούς πολυτελείας, με τις προτιμήσεις να στρέφονται σε ευρωπαϊκούς προορισμούς, ιδιαίτερα στη Γαλλία (22% και 23% αντίστοιχα για τις ΗΠΑ και τον Καναδά).
Στα πιο σημαντικά στοιχεία των διακοπών πολυτελείας, την κορυφαία θέση έχουν οι πέντε αστέρων παροχές και οι αυθεντικές εμπειρίες (28% και 26%). Ωστόσο στα δύο αυτά στοιχεία δίνεται λιγότερη έμφαση από τον Καναδά και τη Λατινική Αμερική (ποσοστά 39% και 36% αντίστοιχα), ενώ οι Βρετανοί επέλεξαν τις πέντε αστέρων παροχές έναντι οποιουδήποτε άλλου στοιχείου. Για τους Γερμανούς, σημαντικότερος παράγοντας στην επιλογή ενός πολυτελούς ξενοδοχείου είναι το «ένα σπίτι μακριά από το σπίτι μας» (30%), κάτι που ισχύει και για τους Κινέζους (27%) και τους Λατινοαμερικανούς (22%). Βρετανοί και Αμερικανοί δίνουν μικρή έμφαση στην ανάγκη αυτή (10% και 11% αντίστοιχα), στοιχείο που ενδεχομένως δηλώνει ότι είναι πιο δεκτικοί στο να απαρνηθούν την καθημερινότητά τους όταν ταξιδεύουν. Το προσωπικό service αναδεικνύεται επίσης σημαντικό, ιδιαίτερα για τους Αυστραλούς και τους Αμερικανούς, με ποσοστά 26% και 24% αντίστοιχα (έναντι 17% που είναι ο μέσος όρος).
Χριστίνα Πουτέτση