του Χάρη Ντιγριντάκη

Νέα εκκωφαντική άνοδο σημειώνουν οι αφίξεις ξένων επισκεπτών από το εξωτερικό. Τούτο καταδεικνύουν τα στοιχεία αφίξεων-πτήσεων των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν περάσει στον έλεγχο της Fraport Greece του 8μηνου του 2018 σε σχέση με την επίσης περυσινή αυξητική χρονιά.

Η εταιρεία ακολουθεί ήδη στοχευμένο marketing προσέγγισης αεροπορικών εταιρειών άρρηκτα συνδεδεμένο και με τις ενέργειες του ΕΟΤ με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι πτήσεις εξωτερικού από τις 105.607 στις 116.747 δηλαδή να σημειώσουν άνοδο κατά 12,4%.

Οι επιβάτες εξωτερικού για το πρώτο 8μηνο αντίστοιχα εμφάνισαν ποσοστιαία αύξηση κατά 12%, δηλαδή από 14.909.114 στους 16.703.961.

Την υψηλότερη ποσοστιαία άνοδο σημείωσε το αεροδρόμιο Καβάλας με 47,3%, της Μυτιλήνης κατά 27,6%, ακολούθησε η Κεφαλλονιά με 21,5%, ενώ τη μικρότερη αύξηση παρουσίασε με 3,5% το αεροδρόμιο του Ακτίου.

Η αναρρίχηση των μεγεθών του ελληνικού τουρισμού είναι δεδομένη αφού και το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος ανακοίνωσε αύξηση 13,3% στη συνολική ταξιδιωτική κίνηση τον Αύγουστο, φτάνοντας τα 2,89 εκατ. ταξιδιώτες.

Η κίνηση εσωτερικού αυξήθηκε 12,2% σε ετήσια βάση, ενώ η κίνηση από πτήσεις εξωτερικού αυξήθηκε 13,8%.

Στο αεροδρόμιο της Αθήνας η ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 11,5%, στα 16,2 εκατ. ταξιδιώτες την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου.

Το ζητούμενο πλέον είναι η διεύρυνση όχι μόνο των εσόδων αλλά και η επιμήκυνση της σεζόν που αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα της πολιτείας.

Στο πλαίσιο αυτό η Fraport Greece, προχώρησε στη δημιουργία κινήτρου που ανοίγει το δρόμο για την εισαγωγή νέων διεθνών δρομολογίων κατά τους χειμερινούς μήνες.

Οπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, διανύοντας μόλις το πρώτο έτος παρουσίας της στην εγχώρια αγορά αερομεταφορών, υλοποιεί τον επιχειρηματικό της στόχο για ανάπτυξη της κίνησης εφαρμόζοντας πρόγραμμα κινήτρων, διάρκειας 2 ετών, αρχής γενομένης από τον χειμώνα του 2018 – 2019.

Το πρόγραμμα αυτό, στοχεύει στην υποστήριξη των αεροπορικών εταιρειών ώστε να εισάγουν νέα, διεθνή δρομολόγια κατά τη χειμερινή περίοδο.

Συγκεκριμένα το εν λόγω κίνητρο ανάπτυξης νέων δρομολογίων κατά τους χειμερινούς μήνες, συνεπάγεται με εκπτώσεις στα αεροναυτιλιακά τέλη της τάξεως του 50% διευρύνοντας με αυτόν τον τρόπο τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης σε 14 ελληνικούς προορισμούς, ενδυναμώνοντας την ίδια ώρα τις συνεργασίες της με τις αεροπορικές εταιρείες.

Με αφορμή την εισαγωγή του συγκεκριμένου αναπτυξιακού κινήτρου, ο Γενικός Διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece, κ. Γιώργος Βήλος, δήλωσε: «Είμαστε αισιόδοξοι ότι το συγκεκριμένο κίνητρο θα βοηθήσει στην αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά τους χειμερινούς μήνες και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου που αποτελεί το μεγαλύτερο ζητούμενο και πρόκληση τόσο για τις τοπικές κοινωνίες όσο και για εμάς».

Επίγεια Εξυπηρέτηση

Αρχίζει οσονούπω η μάχη για την επίγεια εξυπηρέτηση 12 αεροδρομίων της Fraport Greece. Ολοι οι ισχυροί παίκτες της αγοράς υπηρεσιών εδάφους, αναμένεται να κονταροχτυπηθούν στον διαγωνισμό που προκήρυξε η Fraport Ground Services για τις υπηρεσίες εδάφους (διαχείριση αποσκευών, επιβατών και γευμάτων στις πτήσεις) και αφορά στα 12 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται.

Ο νέος διαγωνισμός ήταν απαραίτητος, με την προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος να εκπνέει στις 18 Οκτωβρίου, καθώς λήγουν οι προηγούμενες επταετείς συμβάσεις που είχε υπογράψει τότε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Σε αντίστοιχους διαγωνισμούς θα προχωρήσει και ο κρατικός οργανισμός, στον οποίο έχει παραμείνει η διαχείριση των περίπου 25 μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Η διοίκηση της Fraport Greece προκήρυξε διαγωνισμό επίσης για επταετείς συμβάσεις, με τα στελέχη της αγοράς μεταφορών να θεωρούν σίγουρη την εμφάνιση των εταιρειών που διαχειρίζονται σήμερα τις υπηρεσίες εδάφους στα ελληνικά αεροδρόμια και συγκεκριμένα του διεθνούς ομίλου Swissport (είχε έσοδα 2,8 δισ. ευρώ το 2017 και ελέγχεται πλέον από την κινεζική HNA Group), που διαθέτει παρουσία στην Ελλάδα κυρίως μέσω της Skyserv καθώς και της Goldair Handling (του μεγαλύτερου ελληνικού ομίλου στον κλάδο (65 εκατ. ευρώ το 2016).

Η Skyserv είναι η πρώην Olympic Handling, η οποία πωλήθηκε το 2015 από τη MΙG στον όμιλο της Swissport. Προς ώρας ερώτημα αποτελεί η στάση που θα κρατήσει ο όμιλος της Fraport στον οποίο ανήκει ο τομέας Fraport Ground Services, που προσφέρει υπηρεσίες εδάφους με ετήσια έσοδα που αγγίζουν τα 650 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους όρους τους διαγωνισμού, θα επιλεγούν τρεις όμιλοι, οι οποίοι θα παρέχουν τις υπηρεσίες σε κάθε ένα από τα 12 αεροδρόμια, αφού βέβαια συμφωνήσουν τους τελικούς όρους με τις αεροπορικές εταιρείες. Οι τρεις πάροχοι επίγειας εξυπηρέτησης στα αεροδρόμια επιβάλλονται από την κοινοτική νομοθεσία.