alitalia1Σε κρίσιμη καμπή εισέρχεται η Alitalia, οι βασικοί μέτοχοι της οποίας ενέκριναν σε μια πολύωρη και θυελλώδη γενική συνέλευση, κατά την οποία το Δ.Σ. του αερομεταφορέα παραιτήθηκε σύσσωμο, την αύξηση κεφαλαίου 300 εκατ. ευρώ.

Αυτή αποτελεί κεντρικό στοιχείο του πακέτου διάσωσης 500 εκατ. ευρώ που συμφωνήθηκε εσπευσμένα στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, υπό την απειλή προσεδάφισης των αεροπλάνων της εταιρείας λόγω έλλειψης καυσίμων, καθώς η Alitalia δεν διέθετε ρευστό για να πληρώσει τον βασικό της προμηθευτή Eni. Οι 21 Ιταλοί μέτοχοι της εταιρείας και η γαλλο-ολλανδική Air France-KLM, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Alitalia με ποσοστό 25% έχουν ένα μήνα για να αποφασίσουν εάν θα εισφέρουν ή όχι κεφάλαια στην αύξηση.

Στήριξη
Με δεδομένο ότι αρκετοί μέτοχοι εμφανίζονται είτε αδύναμοι είτε απρόθυμοι να συμμετέχουν στην ΑΜΚ, τα κρατικά ταχυδρομεία της Ιταλίας Poste Italiane δεσμεύθηκαν ήδη να καταβάλουν 75 εκατ. ευρώ, ενώ οι δυο μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας, η Unicredit και η Intesa SanPaolo εγγυήθηκαν ότι θα αγοράσουν αδιάθετες μετοχές έως και 100 εκατ. ευρώ, προσφέροντας παράλληλα και δάνειο-γέφυρα 100 εκατ. ευρώ. «Κλειδί» για την επιτυχία του όλου εγχειρήματος αποτελεί η στάση της Air-France KLM, πηγές της οποίας υποστηρίζουν ότι οι πιθανότητες συμμετοχής της στην αύξηση είναι 50-50, καθώς το σχέδιο εξυγίανσης της Alitalia δεν πληροί τις προϋποθέσεις που έβαλε, ιδίως σε ό,τι αφορά την αναδιάρθρωση του χρέους της εταιρείας ύψους 1 δισ. ευρώ.

Οι Γαλλο-Ολλανδοί παραδέχονται ωστόσο ότι η Alitalia έχει «στρατηγικό ενδιαφέρον» γι’ αυτούς και στο πλαίσιο αυτό κρίσιμη για τις επόμενες εξελίξεις είναι η συνάντηση που είχαν αργά χθες το βράδυ στο Παρίσι ο διευθύνων σύμβουλος της Poste Italiane Mάσιμο Σάρμι με τον ομόλογό του της Air-France KLM, Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ.

imerisia