thessalonikiΕγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο, την Πέμπτη στη διάρκεια της 27ης έκτακτης συνεδρίασής του, ο ετήσιος προγραμματισμός δράσης του Δήμου Θεσσαλονίκης για τον Τουρισμό (τμήμα Τουρισμού, Διεύθυνση Πολιτισμού –Τουρισμού). 

Κεντρικός στόχος του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι η μεθοδική ενδυνάμωση της εικόνας της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού στον παγκόσμιο χάρτη, ανέφερε κατά την εισήγησή του ο εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων Σπύρος Πέγκας. Όπως σημείωσε το εν λόγω εγχείρημα επιτυγχάνεται με διάφορες δράσεις και πρωτοβουλίες που σχετίζονται με την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της πόλης και καλλιέργεια ισχυρής θετικής εικόνας και επιπλέον στοχεύουν σε:

 Καθιέρωση της Θεσσαλονίκης ως υπ΄ αριθμόν ένα επιλογή για ένα σύντομο ταξίδι αναψυχής (city break) στη βαλκανική και την ελληνική αγορά σύμφωνα και με τη στρατηγική που αναπτύσσει το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ για την πόλη.
 Γνωστοποίηση δραστηριοτήτων και θελγήτρων που προσφέρει η πόλη στους επισκέπτες.
 Στρατηγικές συνεργασίας.
 Ανάδειξη εμπειριών που προσφέρει η πόλη και που αποτελούν κίνητρο για επίσκεψη της και την διαφοροποιούν από άλλους προορισμούς.
 Επικέντρωση στους αποτελεσματικότερους και σύγχρονους τρόπους προβολής –Στοχευμένη διαφήμιση.
 Αποσαφήνιση αγορών- στόχων.
 Βελτίωση Υποδομών.
 Προγράμματα που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των τουριστών.
 Έρευνες και ανάλυση αγοράς.

Στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού δράσεων για τον Τουρισμό έχουν οριστεί από το Δήμο Θεσσαλονίκης για το 2014 ως βασικοί προγραμματικοί άξονες οι εξής θεματικές:
• Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας.
• Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Παράκτιας Κωπηλασίας. Οκτώβριος 2014.
• Διαβούλευση για τη χάραξη διαδρομής στα βήματα του Μ. Αλεξάνδρου – 1000 χρόνια Ελλάδα Ρωσία Ορθοδοξία και πιθανή συμμετοχή σε έκθεση με αυθεντικά εκκλησιαστικά κειμήλια, εικόνες και σύγχρονα πολυμέσα.
• Thessaloniki Food festival.
• 3o Pride Θεσσαλονίκης. Ιούνιος 2014.
• Σύμπραξη της τοπικής Τουριστικής βιομηχανίας με τη δημιουργική κοινότητα Θεσσαλονίκης.
• Δυνατότητα συμμετοχών σε Εκθέσεις Τουρισμού στο εξωτερικό σε συνεργασία με άλλους τουριστικούς φορείς Θεσσαλονίκης κατά το 2014.
• Ξεναγήσεις σε μνημεία της πόλης και δράσεις βιωματικής καλλιέργειας τουριστικής συνείδησης για τους δημότες.
• Πολιτικές εμπορικής εκμετάλλευσης προϊόντων για τουριστικούς σκοπούς (αναμνηστικά, δώρα κλπ) σε συνεργασία με τη μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης ΑΕ.
• Δημιουργία- Βελτίωση υποδομών για την υποδοχή επισκεπτών.
• Δημιουργία σώματος εθελοντών Τουρισμού – Locals.
• Επιμορφώσεις σε επαγγελματικές ομάδες που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα, με παροχή τουριστικών υπηρεσιών.
• Προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
• Έρευνες πεδίου και στρατηγικές συνεργασίες με άλλους φορείς Τουρισμού.
• Εφαρμογές (applications) για smart phones, σχετικά με θέματα τουρισμού – πολιτισμού.
• Εμπλουτισμός Ιστοσελίδας Δήμου Θεσσαλονίκης και Δημιουργία ξενόγλωσσων σελίδων.
• Εκδόσεις.
• Καταχωρήσεις σε ημερήσιο και περιοδικό Τύπο.
• Κοινωνικά Δίκτυα.
• Τηλεοπτικά και Ραδιοφωνικά spots.

Προκειμένου να υλοποιηθεί το προαναφερόμενο πρόγραμμα, θα υποβάλλεται κατά το οικονομικό έτος 2014 η αντίστοιχη εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο προς έγκριση ανά δράση η ανά ομάδα δράσεων με έγκριση, ή μη, δαπάνης και αντίστοιχης πίστωσης.