Ο εορταστικός τζίρος των εμπορικών επιχειρήσεων κυμάνθηκε στα 6,8 δισ. ευρώ και ήταν και φέτος μειωμένος κατά 10%, από πέρυσι, «αλλά σε σύγκριση με τη μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών κατά τουλάχιστον 32% πρέπει να μας ικανοποιεί», όπως αναφέρει σε άρθρο του για τη νέα χρονιά ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Βασίλης Κορκίδης.
Ο κ. Κορκίδης σχολιάζει ότι το Σαββατοκύριακο πριν τα Χριστούγεννα και η Δευτέρα, προπαραμονή της Πρωτοχρονιάς ήταν οι καλύτερες ημέρες από πλευράς πωλήσεων με πρωτιά στη προτίμηση των καταναλωτών τα παιδικά ρούχα και παιχνίδια, ακολούθησαν τα είδη ένδυσης-υπόδησης, τα gadgets, τα καλλυντικά και τα βιβλία.
«Όσο για το …μπάχαλο της τελευταίας Κυριακής του χρόνου, η οποία σαφώς και έπρεπε να είναι μία από τις 7 Κυριακές του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, νομίζω ότι επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά η προχειρότητα αυτών που μπορούν και δεν θέλουν και η σκοπιμότητα αυτών που θέλουν και δεν μπορούν να ανοίξουν τις Κυριακές. Ελπίζω τα λάθη της χρονιάς που πέρασε, να είναι προς γνώση και συμμόρφωση όλων μας» συνεχίζει ο ίδιος.
Ο κ. Κορκίδης σημειώνει ακόμη ότι οι περυσινές πωλήσεις μπορεί να μην ήταν ανάλογες με τη προσέλευση και την επισκεψιμότητα των καταναλωτών, αλλά το αποτέλεσμα επιβεβαιώνει ότι η συμμετοχή των ανοικτών, φωτεινών εμπορικών καταστημάτων σε οργανωμένες εκδηλώσεις προσελκύει κόσμο. Αντίστοιχα, η συγκέντρωση κόσμου στο κέντρο των πόλεων, δημιουργεί μία εικόνα αναζωογόνησης προσφέροντας στον επισκέπτη τη διάθεση να δει τις βιτρίνες και να διασκεδάσει με φθηνές “έξυπνες” αγορές. Το συμπέρασμα που προκύπτει λοιπόν κατά τον κ. Κοκρίδης, από το “πείραμα” της Αθήνας με τη “λευκή νύχτα”, πρέπει να το εξετάσουμε προσεκτικά και να το αξιοποιήσουμε κυρίως με το κοινοτικό πρόγραμμα δημιουργίας Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου – “ΑΚΕ”, στους εμπορικούς δρόμους στα κέντρα των πόλεων.