Ο Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένος. Τα χρόνια που ο κλάδος «έβρισκε σε ρίφια» φαίνεται να ανήκουν στο παρελθόν.
Το 2019 βρίσκει τον θαλάσσιο τουρισμό σε καλή ρότα, με μία σημαντική κληρονομιά ανόδου από την περσινή χρονιά, με την απαλλαγή από το ΦΠΑ και με την πολυπόθητη Επιτροπή Θαλάσσιου Τουρισμού στα σκαριά.
«Το 2018 έκλεισε με άνοδο στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού, για πρώτη φορά μετά το 10χρονο σερί πτώσης, τονίζει στο tourismtoday ο Αντώνης Στελλιάτος .
Μία άνοδο της τάξεως πάνω του 60% σε όλους τους τύπους σκαφών.
Και το πιο σημαντικό πριν από λίγες μέρες βγήκε η απόφαση τροποποίησης των όρων και των προϋποθέσεων για την απαλλαγή των τουριστικών σκαφών από τον ΦΠΑ».
Ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ εκτιμά από τις προκρατήσεις ότι και το 2019 ο κλάδος θα απογειωθεί.
Όπως επισημαίνει στο tourismtoday «μετά το εξαιρετικό 2018 στις ναυλώσεις των ελληνικών επαγγελματικών σκαφών και την λύση του ζητήματος με το ΦΠΑ που αποτελούσε βαρίδι για την ανάπτυξη και αυτή την χρονιά ο κλάδος θα κινηθεί ανοδικά».
Οι παράγοντες που συνέβαλαν στην άνοδο του 2018
«Ένα μεγάλο ποσοστό της δικής μας ανόδου, τονίζει ο κ.Στελλιάτος οφείλεται στην άνοδο του ελληνικού τουρισμού και στην άψογη συνεργασία μας με το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Λιμενικό Σώμα και την Ελληνική Ακτοφυλακή.
Αυτοί βοήθησαν να καταπολεμηθεί το φαινόμενο των ξένων σκαφών χωρίς ελληνική σημαία που δραστηριοποιούνταν στην χώρα μας όχι νόμιμα. Κάποιοι αντιλήφθηκαν επιτέλους ότι δεν είμαστε ξέφραγο αμπέλι.
Μέσα στο 2018 λόγω των ελέγχων του Λιμενικού, πάνω από 70 ξένα σκάφη έχουν αποκτήσει ελληνική άδεια. Η Ελλάδα σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ο ιδανικός προορισμός γιώτινγκ»
Παραλίγο να χαθεί το…2019
«Οι προκρατήσεις για το 2019 πάγωσαν τον Οκτώβριο μετά τις εξαγγελίες περί ΦΠΑ, υπογραμμίζει στο tourismtoday ο επικεφαλής της ΕΠΕΣΤ.
Δημιουργήθηκε μία αβεβαιότητα στις ξένες αγορές και παραλίγο να χαθεί η φετινή χρονιά. Ευτυχώς το θέμα λύθηκε. Μετά από 2 μήνες διαπραγματεύσεων με τα αρμόδια υπουργεία η νέα ΠΟΛ αποκαθιστά την τάξη και επανερχόμαστε στο παλιό καθεστώς.
Το 2019, θα είναι μια καλή χρονιά εκτιμώ για τον θαλάσσιο τουρισμό αλλά και για τον ελληνικό τουρισμό που θα σπάσει νέο ρεκόρ.
Όπως δείχνουν τα πράγματα από τον Φεβρουάριο θα ξεκινήσουν οι προκρατήσεις στα σκάφη.»
Τα τέσσερα βήματα ανάπτυξης και θωράκισης του θαλάσσιου τουρισμού
Ο κλάδος δείχνει μία προοπτική ανοδικής πορείας την επόμενη τριετία, εκτιμά ο κ. Στελλιάτος. Και είναι η κατάλληλη στιγμή για να παρθούν μέτρα για την ανάπτυξη και θωράκιση του θαλάσσιου τουρισμού, όπως:
- Να υπάρχει σταθερό φορολογικό και θεσμικό πλαίσιο. Να μην αλλάζουν κάθε φορά νόμους και άρθρα με τροπολογίες.
- Να παταχθεί η γραφειοκρατία.
- Να γίνει μία στοχευμένη διαφήμιση με προβολή της μοναδικής σε παγκόσμιο επίπεδο πολυνησίας της χώρας μας.
- Να απλουστευθούν οι διαδικασίες έκδοσης αδειών των ξένων σκαφών, για να δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελλάδα.
Στα σκαριά η Επιτροπή Θαλάσσιου Τουρισμού
«Ο Ελληνικός τουρισμός για εμάς είναι εθνική υπόθεση, επισημαίνει στο tourismtoday ο Αντώνης Στελιάτος.
Δεν μας ενδιαφέρει αν είσαι μπλε, πράσινος ή κόκκινος, αλλά να υπάρχει συνένωση δυνάμεων και συναίνεση για να επαναφέρουμε τον θαλάσσιο τουρισμό σε υψηλά επίπεδα.
Ήδη, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης, βλέποντας θετικά το χρόνιο αίτημα μας για την δημιουργία Επιτροπής Θαλάσσιου Τουρισμού, επεξεργάζεται την πρόταση.
Στην Επιτροπή θα συμμετέχουν το υπουργείο Τουρισμού, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Στόχος είναι να λύνονται επί τόπου, τα θέματα του κλάδου».