aerodromio4Νέους κανόνες για την στήριξη των αεροπορικών εταιρειών και των αεροδρομίων υιοθέτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στόχος είναι η διασφάλιση της διασύνδεσης μεταξύ περιφερειών και της κινητικότητας των ευρωπαίων πολιτών με την παράλληλη μείωση των στρεβλώσεων του ανταγωνισμού στο πλαίσιο της εσωτερικής αγοράς. 

Οι πρωτοβουλίες αυτές εντάσσονται στη γενικότερη στρατηγική της Κομισιόν για εκσυγχρονισμό των κρατικών ενισχύσεων. Με τις γενικές αυτές κατευθύνσεις η Επιτροπή επιδιώκει τον εξορθολογισμό στη χρήση δημοσίων πόρων που θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για πρωτοβουλίες που συμβάλουν στην ανάπτυξη περιορίζοντας τις υποδομές αεροδρομίων αλλά και την αύξηση αεροδρομίων που δεν είναι κερδοφόρα. Αναλυτικότερα, η Επιτροπή υπογραμμίζει ότι οι κρατικές ενισχύσεις που προορίζονται για επενδύσεις σε υποδομές αεροδρομίων θα εγκρίνονται αν υπάρχει πραγματική ανάγκη σε ζητήματα μεταφορών και αν η χορήγηση κρατικής ενίσχυσης είναι απαραίτητη για τη διασφάλισης της προσβασιμότητας μιας περιοχής.

Καθορίζονται ακόμη ανώτατα όρια σε κρατικές ενισχύσεις ανάλογα με το μέγεθος του αεροδρομίου ώστε να υπάρχει ισορροπία μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών επενδύσεων. Με τον τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα για μεγαλύτερη ενίσχυση σε μικρά και περιφερειακά αεροδρόμια. Παράλληλα, προβλέπεται ότι οι ενισχύσεις για τη λειτουργία περιφερειακών αεροδρομίων (με επιβατική κίνηση που δεν ξεπερνά τα τρία εκατ.) θα εγκρίνονται, υπό προϋποθέσεις, για μια μεταβατική περίοδο δέκα ετών ώστε να υπάρχει κατάλληλη προσαρμογή στις νέες συνθήκες λειτουργίας της αγοράς.