Ισχυρό παραμένει το ενδιαφέρον των Κινέζων, για την αξιοποίηση επενδυτικών ευκαιριών στη χώρα μας, που εστιάζονται πρωτίστως σε λιμάνια και αεροδρόμια. Χθες, ανακοινώθηκε και επίσημα, ότι η κοινοπραξία των Friedmann Pacific Asset Management Limited (FPAM) και Shenzhen Airport (Group) Co. Ltd, θα διεκδικήσει το πλειοψηφικό ποσοστό, αλλά και το management του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, με κύριο στόχο να μετατραπεί το «Eλ. Βενιζέλος», σε έναν λειτουργικό διεθνή κόμβο για επιβάτες και εμπορεύματα.
Πρόθεση της κοινοπραξίας, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της FPAM κ. Eric Cheng, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Αθήνα, είναι να επωφεληθούν από το αναπτυξιακό δυναμικό της κινεζικής οικονομίας, προσελκύοντας έναν μεγάλο αριθμό από τους ολοένα αυξανόμενους επιβάτες, από την Ασία προς την Ευρώπη. Εκτιμάται ότι το 2020, οι Κινέζοι τουρίστες στην Ευρώπη, θα ανέλθουν σε 15 εκατ. από 3,8 εκατ. το 2010. «H Ελλάδα μπορεί να εκμεταλλευτεί αυτή την τάση και να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες από την Κίνα», υποστήριξε ο κ. Cheng.
Ο ίδιος αν και δεν θέλησε, παρά τις επίμονες ερωτήσεις, να ανακοινώσει το ύψος της επένδυσης, που πρόκειται να καταθέσει η κοινοπραξία, ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας αποτελεί γι’ αυτούς επένδυση πρώτης προτεραιότητας καθώς έχει πολλές προοπτικές ανάπτυξης, σε τομείς όπως το real estate και τα logistics. Σε ερώτηση, για το εάν θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον, σε περίπτωση που το ΤΑΙΠΕΔ εξαγγείλει την πώληση ποσοστού μικρότερου του 55%, ο διευθύνων σύμβουλος της FPAM κ. Eric Cheng, απέφυγε να απαντήσει ξεκάθαρα, λέγοντας ότι ενδιαφέρεται για την απόκτηση του πλειοψηφικού ποσοστού και για όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα γίνεται, γεγονός που θα τους επιτρέψει να προχωρήσουν στις επενδύσεις που προγραμματίζουν.
Σχετικά με την επιστολή του ΤΑΙΠΕΔ, στην οποία εκφραζόταν η απορία του σχετικά με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από την κοινοπραξία για τον ΔΑΑ, τη στιγμή που δεν έχει ανακοινωθεί η πώλησή του, ο κ. Cheng τόνισε, ότι οι επαφές της κοινοπραξίας στην χώρα μας έχουν ξεκινήσει εδώ και τρία χρόνια, ενώ υπήρξαν αρκετές συναντήσεις με την κυβέρνηση. «Εχουμε αποκομίσει την εντύπωση λοιπόν, ότι υπάρχει ενδιαφέρον και από την ελληνική πλευρά. Επομένως, δεν θεωρούμε ότι είναι πολύ νωρίς για την εκδήλωση ενδιαφέροντος» δήλωσε ο κ. Cheng, αφήνοντας να διαφανεί ενόχληση για τους χειρισμούς του ΤΑΙΠΕΔ στην υπόθεση.
Οπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της FPAM, πέραν της κυβέρνησης, το κινεζικό γκρουπ έχει επαφές και με άλλους φορείς μεταξύ αυτών και την PSP, την καναδική εταιρεία η οποία έχει σήμερα τη διαχείριση του αεροδρομίου.
Αναφερόμενος και στα σχόλια για τα υψηλά τέλη του αεροδρομίου, ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας είπε, ότι στόχος είναι να αυξήσουν σημαντικά τους επιβάτες, εκτοξεύοντας και τα έσοδα. «Κάτι τέτοιο θα επέτρεπε τη μείωση των τελών» είπε, σπεύδοντας να τονίσει ότι αυτή τη στιγμή το θέμα των τελών αφορά το ελληνικό Δημόσιο.
Πρόσθεσε επίσης, ότι ο ΔΑΑ έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης, καθώς μόνο η επιβατική του κίνηση από τα 12 εκατ., μπορεί να εκτοξευτεί σε 50 εκατ., μέσα από κατάλληλες επενδύσεις.
Νίκη Παπανικολάου