Αποστολή από το Πεκίνο που θα διερευνήσει τη δυνατότητα συμμετοχής στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έστω και σε αυτή τη δεύτερη φάση του, έρχεται στην Αθήνα την επόμενη εβδομάδα σύμφωνα με εξαιρετικά ενημερωμένες πηγές.
Η εξέλιξη σημειώνεται λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της ετήσιας έκθεσης της ΟΛΠ ΑΕ στην οποία γίνεται σαφές ότι η κινεζική Cosco απέδωσε σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης καθαρά έσοδα ύψους 34,33 εκατ. ευρώ στην εισηγμένη, σημαντικά αυξημένα σε σχέση με όλα τα προηγούμενα έτη και πολύ υψηλότερα από το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα βοηθώντας έτσι την εισηγμένη να εμφανίσει καθαρά κέρδη της τάξης των σε 8,045 εκατ. ευρώ.
Η αλματώδης αύξηση του αριθμού των εμπορευματοκιβωτίων που φέρνει πια η θυγατρική της Cosco στον Πειραιά και η σιδηροδρομική διασύνδεση του λιμανιού με τα πανευρωπαϊκά δίκτυα η οποία ήδη καταγράφει σημαντικούς ρυθμούς αύξησης των εμπορικών αμαξοστοιχιών της και της πληρότητάς τους εκτιμάται ότι αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον του Πεκίνου για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Υπενθυμίζεται πως η κινεζική πλευρά είχε εξετάσει το ενδεχόμενο όμως δεν προχώρησε στην επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος κατά την σχετική πρόσθεμα του διαγωνισμού πέρυσι.
Τώρα, η κινεζική αποστολή που αναμένεται στην Αθήνα και η οποία θα αποτελείται τόσο από εκπροσώπους επιχειρήσεων όσο και από κυβερνητικούς αξιωματούχους φέρεται να έχει στόχο την διευκρίνιση των προϋποθέσεων εκείνων υπο τις οποίες μπορεί να εισέλθει στην διαδικασία αποκρατικοποίησης η οποία βρίσκεται στην δεύτερη φάση της.
Η επόμενη φάση στη διαδικασία αποκρατικοποίησης, δηλαδή η προθεσμία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών είναι προγραμματισμένη για το τρίτο τρίμηνο του έτους χωρίς να έχει ακόμα γίνει ξεκάθαρη η συγκεκριμένη ημερομηνία.
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη Οκτωβρίου προέκρινε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση ποσοστού 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. τρία επενδυτικά σχήματα. Αφενός την κοινοπραξία μεταξύ της ρωσικής κρατικής εταιρείας Open Joint Stock Company Russian Railways (Rossiyskie Zheleznye Dorogi – RZD) και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ AE. Αφετέρου της SNCF Participations SAS, θυγατρικής εταιρείας της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων της Γαλλίας Societe Nationale des Chemins de Fer Francais (SNCF). Και τέλος, την S.C. Grup Feroviar Roman SA (GFR), ιδιωτικής σιδηροδρομικής εταιρείας της Ρουμανίας η οποία όμως σύμφωνα με πληροφορίες απέτυχε να ολοκληρώσει τις εξαγορές δυο άλλων σιδηροδρομικών εταιρειών στα πλαίσια διαγωνισμών (Ρουμανία, Κροατία) στους οποίους είχε ανακηρυχθεί πλειοδότης δημιουργώντας έτσι προβληματισμό στην Αθήνα.
Ηλίας Μπέλλος
Πηγή:www.capital.gr