Η φράση του προέδρου των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα ότι «η Ελλάδα είναι ένας ιδανικός προορισμός για τους επισκέπτες» στη συνάντηση που είχε με την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη κατά την πρόσφατη επίσκεψή της στην αμερικανική ήπειρο, έρχεται σε μια περίοδο που οι ελληνικοί προορισμοί εντείνουν τις προσπάθειες τους για να πετύχουν την επιστροφή του Αμερικανού τουρίστα. Αν και προς το παρόν οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ αποτελούν το 2,5% του συνόλου των τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα για διακοπές, ήδη από πέρσι παρατηρείται σημαντική αύξηση στις αφίξεις, τάση που αναμένεται να διατηρηθεί και φέτος.
Οι πρώτες πληροφορίες που έρχονται από το Ελληνοαμερικανικό Τουριστικό Επιμελητήριο για την πορεία των κρατήσεων κάνουν λόγο για άνοδο 5%- 7% στα πακέτα για Ελλάδα, γεγονός που αφήνει μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας για ανάκαμψη της αμερικανικής αγοράς. Είναι μάλιστα ενδεικτικό πως πέρσι σημειώθηκαν 466.500 αφίξεις Αμερικανών στην Ελλάδα, αριθμός αυξημένος κατά 24% σε σχέση με το 2012, ενώ και οι εισπράξεις ήταν αυξημένες κατά 32,9% , αγγίζοντας τα 506 εκατ. ευρώ.
Στο κομμάτι των εσόδων τα περιθώρια είναι όμως ακόμη μεγαλύτερα, δεδομένου πως η μέση κατά κεφαλήν τουριστική δαπάνη των επισκεπτών από τις ΗΠΑ αυξάνεται συνεχώς όσο περιορίζονται οι επιπτώσεις από την οικονομική κρίση. Αξίζει να σημειωθεί ότι 11 εκατ. Αμερικανοί ταξιδεύουν στην Ευρώπη κάθε χρόνο, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο 2.500 ευρώ έναντι 600 ευρώ του Ευρωπαίου ταξιδιώτη. Μέχρι τώρα πάντως, το 2007 ήταν η καλύτερη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό σε ότι αφορά τις αφίξεις Αμερικάνων τουριστών (617 χιλ. επισκέπτες) και η επιστροφή σε αυτά τα μεγέθη αποτελεί το πρώτο στοίχημα για τους ελληνικούς προορισμούς.
Αν και ο ΕΟΤ έχει βάλει από πέρσι σε εφαρμογή σχέδιο διείσδυσης στην αμερικανική τουριστική αγορά (διαδικτυακή διαφήμιση σε ταξιδιωτικές πλατφόρμες των ΗΠΑ, διαφημιστικές καταχωρήσεις σε επαγγελματικά ταξιδιωτικά περιοδικά, συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις με στόχευση σε ειδικές ομάδες καταναλωτών, όπως σε τουρίστες κρουαζιέρας και επισκέπτες τρίτης ηλικίας), η επιστροφή του Αμερικανού τουρίστα προσκρούει στο «αγκάθι» της απουσίας μόνιμης αεροπορική σύνδεσης με την Ελλάδα. Μπορεί η εταιρεία DELTA πραγματοποιεί πτήσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (στις 18 Μαΐου ξεκινά απευθείας πτήσεις Αθήνα – Νέα Υόρκη), ωστόσο τους υπόλοιπους μήνες η χώρα παραμένει αποκομμένη από την αγορά των ΗΠΑ.
Στον αντίποδα, Ιταλία, Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Ιρλανδία, Γερμανία και Ελβετία φαίνεται να προσελκύουν σε μεγάλο βαθμό το ενδιαφέρον της αμερικανικής αγοράς, ενώ πολύ δυνατά «παίζει» το και η Τουρκία, καθώς οι Turkish Airlines προσφέρουν από τα πιο ανταγωνιστικά αεροπορικά εισιτήρια.
Βίκυ Κουρλιμπίνη
Πηγή:www.capital.gr