marinaalimouOύριος άνεμος μετά από αρκετά έτη πνέει στον Θαλάσσιο Τουρισμό της χώρας ο οποίος ωστόσο κινείται σε 2 ταχύτητες. Η σταδιακή ανάκαμψη του κλάδου αποτυπώνεται στην άνοδο κατά 15% στις κρατήσεις των bare boats (ιστιοπλοϊκών σκαφών) και στην αύξηση κατά 25% στις κρατήσεις των μηχανοκίνητων επαγγελματικών σκαφών με 40 καμπίνες και πάνω.

Σε χαλεπούς καιρούς κινείται η αγορά των cruisers, δηλαδή των επαγγελματικών σκαφών που συγκεντρώνουν τουρίστες υψηλού βαλαντίου. Έπειτα από τη ραγδαία πτώση στις ναυλώσεις μηχανοκίνητων επαγγελματικών σκαφών (cruisers) που έφτασε στο 70% από το 2008 έως το 2012, οι εκτιμήσεις για τη φετινή σεζόν είναι ότι θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με το 2013, χρονιά που επετεύχθη άνοδος 7-8%.
Η τάση ανάκαμψης του ελληνικού yachting σύμφωνα με τον Αντώνη Στελιάτο, πρόεδρο της ΕΠΕΣΤ (Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού και Αναψυχής) μπορεί να μην συνβαδίζει με την τροχιά των αφίξεων και των κρατήσεων στο σύνολο του ελληνικού τουρισμού φέτος, είναι ωστόσο θετική και οφείλεται στην αναστροφή του αρνητικού κλίματος για την Ελλάδα. Όπως τόνισε ο κ. Στελιάτος, η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη κατάφερε να εκπέμψει μηνύματα σταθερότητας και όχι ανασφάλειας, ενώ την ίδια ώρα προβάλλεται στο εξωτερικό ότι η χώρα μας βρίσκεται στο δρόμο της ανάπτυξης.

Παρόλα ταύτα, το φρένο στην πτώση των ναυλώσεων δεν κατάφερε πέρυσι να λύσει το πρόβλημα της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών. Το 40% από τους 3.150 ναυτικούς που ναυτολογούνται σύμφωνα με το νόμο ήταν άνεργοι το 2013, ενώ από τους 10.000 εποχιακούς εργαζόμενους στα σκάφη που καλύπτουν το ξενοδοχειακό κομμάτι, πέρυσι δούλεψαν περίπου 3.500. Σύμφωνα με τον κ. Στελιάτο, είναι ακόμη νωρίς για να φανεί εάν θα αυξηθεί ο αριθμός των εποχιακών στα σκάφη, καθώς υπάρχουν ήδη μερικά ναυλοσύμφωνα αλλά όχι ανάλογα με τις κρατήσεις των ξενοδοχείων.