volosΜε διαφορετικούς ρυθμούς σε σχέση με τους δημοφιλείς προορισμούς κινείται ο τουρισμός της Μαγνησίας”. Όπως τονίζει στο Η&Τ ο πρόεδρος της Ένωσης ξενοδόχων του νομού, Κωνσταντίνος Λεβέντης, η Μαγνησία προσελκύει κατά κύριο λόγο εγχώριο τουρισμό, με τα σχολικά γκρουπ να δίνουν ανάσα στον τουρισμό του Βόλου τους χειμερινούς μήνες. Ωστόσο, Ισραηλινοί, Γερμανοί και Ρώσοι τουρίστες από τον Απρίλιο και μετά δίνουν το παρών στα χωριά του Πηλίου, κάνοντας εναλλακτικό τουρισμό.

Πώς κινήθηκαν οι πρώτοι μήνες του έτους για τον τουρισμό της Μαγνησίας;

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η περιοχή του Βόλου προσελκύει κατά 60% Έλληνες και 40% ξένους τουρίστες, οι πρώτοι μήνες δεν πήγαν πολύ καλά, καθώς κατά 90% οι τουρίστες που επισκέφθηκαν ειδικά φέτος την περιοχή ήταν Έλληνες. Αν εξαιρέσεις την πόλη του Βόλου που κινήθηκε Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο με τις σχολικές εκδρομές, αρκετά ικανοποιητικά, η περίοδος δεν σημείωσε θετικά αποτελέσματα πλην του Απριλίου όπου ξεκίνησαν να φθάνουν οι πρώτοι ξένοι, ειδικότερα η ισραηλινή αγορά, ενώ αρχές Μαΐου έκαναν την εμφάνισή τους κάποια μικρά εξειδικευμένα γκρουπ από Ρωσία. Η περίπτωση του Πηλίου παρουσιάζει μια σταθερότητα και ανοδική τάση -που ακόμα είναι μικρή- εν αντιθέσει με την υπόλοιπη Μαγνησία που έχει έντονα τα σημάδια του ελληνικού τουρισμού.

Πώς προβλέπετε τη νέα σεζόν για τη Μαγνησία;

Από τέλη Μαΐου και μετά όπου αρχίζει έντονα ο εισερχόμενος τουρισμός, τα πράγματα δείχνουν θετικά, καθώς επιδεικνύουν αυξητική τάση χωρίς βέβαια η τάση αυτή να είναι φανταχτερή. Υπάρχουν κάποιες αγορές οι οποίες είναι αυξητικές και κάποιες άλλες που δείχνουν μείωση, ενώ πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η συμπεριφορά της ελληνικής αγοράς είναι άγνωστη. Άρα με λίγα λόγια η χερσαία Μαγνησία δεν έχει καμία σχέση με τα αυξητικά ρεύματα τουρισμού που βλέπουμε στους δημοφιλείς προορισμούς. Αυτό βέβαια ακολουθεί και την υπόλοιπη Θεσσαλία.

Ποιες είναι οι κυριότερες ξένες αγορές για το νομό;

Οι αγορές που καταγράφουν άνοδο είναι η ισραηλινή και η γερμανική σε σχέση με πέρυσι. Επίσης, παρατηρείται κινητικότητα μεμονωμένων Ρώσων με κάποια εξειδικευμένα γκρουπ, ενώ η ολλανδική και οι γερμανόφωνες αγορές κάνουν εναλλακτικό τουρισμό στην περιοχή.

Τι ενέργειες κάνουν οι ξενοδόχοι για την προσέλκυση περισσότερων τουριστών;

Οι ξενοδόχοι το «παλεύουν» με χαμηλές τιμολογιακές πολιτικές για τους Έλληνες ούτως ώστε να διατηρήσουν τη βιωσιμότητά τους, ενώ δε γίνεται λόγος για κέρδη.