Ολοκληρώθηκε η φετινή τουριστική καμπάνια στην Κρήτη, με μηνύματα για την πρόληψη αποβλήτων, την προστασία των ακτών και θαλασσών, την αποφυγή μίας χρήσης πλαστικών και την ανεξέλεγκτη απόρριψη αποτσίγαρων στις ακτές.
Η καμπάνια πραγματοποιήθηκε της από την Περιφέρεια Κρήτης μέσω του ευρωπαϊκού έργου BLUEISLANDS – Interreg Med.

Στελέχη της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας πραγματοποίησαν συνεχόμενες εκδηλώσεις ενημέρωσης. Σε κατάλληλους χώρους συνάθροισης επισκεπτών – τουριστών σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες. Όπως:

  • Στο Ενυδρείο – θαλασσόκοσμος στις Γούρνες Ηρακλείου.
  • Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης.
  • Σε παραλίες του Ηρακλείου και Ρεθύμνου.
  • Στα αεροδρόμια Χανίων και Ηρακλείου.
  • Στο παλιό λιμάνι Χανίων στο λιμάνι Ρεθύμνου.
  • Στη λίμνη του Αγίου Νικόλαου.
  • Σε επιλεγμένα ξενοδοχεία, σε εστιατόρια και καφετέριες.

“Σκεφτείτε τα προσωπικά σας απόβλητα”

Με σύνθημα το «mind your personal waste» – (σκεφτείτε τα προσωπικά σας απόβλητα) και σκίτσο τον κάβουρα με μία πλαστική σακούλα στο κεφάλι, το κυνήγι έγινε διασκεδαστικό. Και οι τουρίστες έδειχναν να ανταποκρίνονται στο κάλεσμα της Περιφέρειας.
Άκουσαν με ενδιαφέρον, πήραν μέρος στη συζήτηση, επιβράβευσαν την προσπάθεια. Αρκετοί επέκριναν το υφιστάμενο σύστημα διαχείρισης. Αλλά εμπέδωσαν ότι στην Κρήτη θέλουν να προστατεύσουν το φυσικό και παράκτιο περιβάλλον.

Δυναμικό πρόγραμμα ενημέρωσης και τον χειμώνα

Θα ακολουθήσει το χειμώνα που έρχεται ένα δυναμικό πρόγραμμα ενημέρωσης και δικτύωσης των Δήμων, των τουριστικών επιχειρήσεων με έμφαση στους ξενοδόχους, των επιμελητηρίων, των συλλόγων ξενοδόχων και Φορέων Διαχείρισης Αποβλήτων. Σκοπός είναι η ενεργοποίηση όλων των εμπλεκομένων στην επίτευξη των υψηλών στόχων διαλογής στην πηγή και ανακύκλωσης των αστικών απορριμμάτων. Αλλά και στις απαιτούμενες ενέργειες για την πρόληψη και μείωση των πλαστικών μίας χρήσης.

Όπως επισημαίνει η Περιφέρεια Κρήτης στόχος, είναι “να είμαστε πιο οργανωμένοι, φιλοπεριβαλλοντικοί και βιώσιμοι για την επόμενη τουριστική σεζόν”.