Την ανάγκη εμπλουτισμού του προσφερόμενου τουριστικού χαρτοφυλακίου της χώρας με προϊόντα που θα προσελκύσουν νέους επισκέπτες, επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος ανοίγοντας το ετήσιο συνέδριο του Συνδέσμου “Redefining Realities: #someReactDifferent”.
Είναι η ώρα να ρισκάρουμε όλοι, όπως είπε χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας πως το στοίχημα του ελληνικού τουρισμού είναι η ωρίμανση και η διαχείριση της ανάπτυξης των τελευταίων ετών, καθώς το αφήγημα να φέρουμε περισσότερους τουρίστες έχει τελειώσει.
Η διαχείριση των τουριστικών προορισμών, τόνισε ο κ. Ρέτσος υπό το πρίσμα των υψηλών ροών τουριστών που δέχεται η Ελλάδα είναι το μεγάλο στοίχημα της τουριστικής βιομηχανίας.
Η στιγμή των αλλαγών και του ρίσκου
“Τώρα είναι η ώρα της ωριμότητας για τον ελληνικό τουρισμό. Είναι η στιγμή να αλλάξουμε, να επενδύσουμε, να ρισκάρουμε, ιδιώτες και πολιτεία, υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ.
Δεν πρέπει να εγκαταλείψουμε το προϊόν ήλιος -θάλασσα αλλά να το εμπλουτίσουμε με τη γαστρονομία, τον πολιτισμό και την επαφή με τους ντόπιους που τόσο επιθυμούν οι επισκέπτες της χώρας μας.
Ο τουριστικός κλάδος στην Ελλάδα οφείλει πλέον να πάρει ρίσκα, να δημιουργήσει νέα προϊόντα και να γίνει πιο επιθετικός ξεπερνώντας την παθητική ψυχολογία των χρόνων της κρίσης”.
Αναφερόμενος στην κατάρρευση της Thomas Cook, επισήμανε ότι η παγκοσμιοποίηση δεν ευνοεί την ύπαρξη “σταθερών” και όλα είναι ρευστά.
Απευθυνόμενους στους επιχειρηματίες του κλάδου ανάφερε, ότι δεν είναι λύση η απεξάρτηση από τους μεγάλους παίκτες της τουριστικής βιομηχανίας. Αλλά η έμφαση στο πώς θα εμπλουτίσουν τα κανάλια πωλήσεων με νέους τρόπους προσέλκυσης πελατών.
Τα νέα δεδομένα για τον τουριστικό κλάδο είναι να παίξει επίθεση και όχι άμυνα
“Πρέπει να εξετάσουμε γιατί ο τουρισμός ξεχώρισε κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων. Να τον δούμε μέσα από μια νέα οπτική γωνία. Να αφαιρέσουμε την αμυντική προσέγγιση επενδύοντας “επιθετικά” στην ελληνική τουριστική εμπειρία”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέτσος.
Οι σύγχρονες τάσεις στον τουρισμό
Μιλώντας στο συνέδριο ο Paul Papadimitriou, ιδρυτής της Intelligencr, ειδικός στις στρατηγικές του μέλλοντος, αναφέρθηκε στις σύγχρονες τάσεις στην προσφορά και ζήτηση των τουριστικών υπηρεσιών, τονίζοντας ότι ο σύγχρονος ταξιδιώτης αποφασίζει για τις διακοπές του με βάση τις προσωπικές του αναζητήσεις και το κινητό του.
Ο κ. Papadimitriou επισήμανε τη δυναμική των αγορών της Κίνας και της Ινδίας, λέγοντας ότι η μεσαία τάξη σε αυτές τις αγορές ανέρχεται σε 2,5 δις άτομα, ενώ τόνισε ότι πλέον η πλειονότητα των ταξιδευτών επιλέγουν πόλεις.
Ο Στηβ Βρανάκης, που ανέλαβε επικεφαλής δημιουργικού (Chief Creative Officer) στην Προεδρία της Κυβέρνησης, έχοντας μια σταδιοδρομία ως επικεφαλής του δημιουργικού εργαστηρίου (Creative Lab) της Google σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, τόνισε ότι θα κάνει τα πάντα για να πετύχει στα νέα του καθήκοντα. Δήλωσε ενθουσιασμένος που επέστρεψε στην Ελλάδα, τονίζοντας ότι θα παροτρύνει και άλλους που έχουν φύγει στο εξωτερικό να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.
Ο Στηβ Βρανάκης παρουσίασε και το πρότζεκτ που έκανε στη Google, όπου δημιούργησαν VR βίντεο σε μουσεία φυσικής ιστορίας.