H Βραζιλία είναι η μεγαλύτερη χώρα της Νότιας Αμερικής σε πληθυσμό και χερσαία έκταση.
Παρά το γεγονός ότι είναι παγκοσμίως γνωστή για τον πολιτισμό της, την επισκέπτονται  σχετικά λίγοι τουρίστες.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Τουρισμού της χώρας, μόλις 6,6 εκατομμύρια τουρίστες επισκέπτονται την Βραζιλία κάθε χρόνο. Και η Βραζιλία, έχει περισσότερους από 209 εκατομμύρια κατοίκους.

Συγκριτικά, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει πληθυσμό 66,4 εκατομμυρίων και φιλοξενεί σχεδόν 38 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως.

Η χώρα έχει ως στόχο να διπλασιάσει τις τουριστικές της αφίξεις μέχρι το 2022, δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού της Βραζιλίας Marcelo Álvaro Antônio στο Skift.

Πώς η Βραζιλία σκοπεύει να αυξήσει την τουριστική της κίνηση

Βίζα

Ένας τρόπος με τον οποίο η Βραζιλία ενίσχυσε γρήγορα την επισκεψιμότητά της, είναι η εξάλειψη της μακροχρόνιας και δαπανηρής διαδικασίας απόκτησης βραζιλιάνικης τουριστικής βίζα, η οποία ήταν απαραίτητη για τους τουρίστες σε αρκετές χώρες έως το τρέχον έτος.

Ήδη, σύμφωνα με τον Álvaro Antônio, η εξάλειψη της ανάγκης για χορήγηση τουριστικής βίζας, έχει ήδη οδηγήσει σε αύξηση των τουριστών από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, την Αυστραλία και την Ιαπωνία 25% σε ετήσια βάση.

Η Βραζιλία εξετάζει την χαλάρωση των απαιτήσεων έκδοσης βίζα για την Κίνα, το Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σαουδική Αραβία, ανακοίνωσε ο Gilson Machado Neto, Πρόεδρος του Τουριστικού Συμβουλίου της Βραζιλίας.
Η Ινδία, η Σιγκαπούρη και το Βιετνάμ είναι επίσης στη λίστα.

Μάρκετινγκ

Η Βραζιλία αλλάζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο προωθείται στον κόσμο και θα επικεντρωθεί σε φυσικούς πόρους.

Ξένες επενδύσεις

Βασικό μέλημα της κυβέρνησης είναι επίσης να αυξήσει τις επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα και να διευκολύνει τις ξένες επιχειρήσεις να επενδύσουν.
Η κυβέρνηση άνοιξε πρόσφατα την αγορά αεροπορικών εταιρειών για να επιτρέψει σε ξένες εταιρείες να κατέχουν το 100% των αεροπορικών εταιρειών της Βραζιλίας.
Τέσσερις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους – η Sky Airline της Χιλής και η Jetsmart, η Norwegian Air και η Flybondi της Αργεντινής – έχουν ήδη εγκρίσεις λειτουργίας.

Η χώρα σχεδιάζει επίσης να αναπτύξει την υποδομή κρουαζιερόπλοιων

Το Υπουργείο Τουρισμού της Βραζιλίας δήλωσε ότι θα επενδύσει 198 εκατομμύρια δολάρια στις τουριστικές προσπάθειες μέχρι το 2020.
Η Βραζιλία επιδιώκει να αυξήσει τη φήμη της ως μια μεγάλη χώρα με βιοποικιλότητα και τεράστιους φυσικούς πόρους.

Ανησυχίες δημιουργεί η απότομη αύξηση τουριστών

Ο στόχος για διπλασιασμό της τουριστικής κίνησης σε λίγα μόνο χρόνια δημιουργεί ορισμένες περιβαλλοντικές ανησυχίες.
Αυτές είναι ιδιαίτερα συναφείς με το κάψιμο του τροπικού δάσους του Αμαζονίου. Αν και ο Gilson Machado Neto το αρνήθηκε στην WTM στο Λονδίνο λέγοντας ότι ο Αμαζόνιος “δεν έχει καεί”.
Επίσης, πρέπει να επισημανθεί ότι η αποδάσωση έχει αυξηθεί σχεδόν στο 40% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με αναφορές στο The New Yorker.
Ο Πρόεδρος του Τουριστικού Συμβουλίου της Βραζιλίας εξέφρασε την ανησυχία του για τον υπερτουρισμό στις πόλεις με γρήγορη τουριστική ανάπτυξη, όπως η Λισαβόνα, λέγοντας ότι “δεν νομίζω ότι θα συμβεί στις πόλεις μας”.
Η Megan Epler Wood, διευθύντρια της Διεθνούς Πρωτοβουλίας για τον Αειφόρο Τουρισμό του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, δήλωσε ότι η αύξηση των τουριστών τόσο γρήγορα σε οποιαδήποτε τοποθεσία, συνεπάγεται ορισμένους περιβαλλοντικούς κινδύνους και κοινωνικές ανησυχίες.

Τι απαιτείται για την διαχείριση του αυξανόμενου τουρισμού

  • Προετοιμασία υποδομών. Η διαχείριση των στερεών αποβλήτων, καθώς και η διαθεσιμότητα επεξεργασίας λυμάτων και γλυκού νερού είναι θέματα ζωτικής σημασίας.
  •  Προετοιμασία των τοπικών επιχειρήσεων και των τοπικών πληθυσμών για τις επιπτώσεις που μπορεί να προκληθούν.
  • Να διασφαλιστεί ότι οι ίδιοι οι Βραζιλιάνοι θα αποκομίσουν οφέλη από τον τουρισμό.

“Πιστεύω ότι η πρόταση διπλασιασμού μιας τουριστικής οικονομίας σε οποιαδήποτε τοποθεσία είναι επικίνδυνη, δήλωσε η Megan Epler Wood. Στην περίπτωση της Βραζιλίας λίγο λιγότερο, επειδή είναι μια μεγάλη χώρα και ο αριθμός των τουριστών δεν είναι πραγματικά τόσο υψηλός.
Αλλά, η καλύτερη πρακτική βιωσιμότητας θα ήταν να περάσουμε περισσότερο χρόνο προετοιμάζοντας κατάλληλα τα συστήματα, για να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα πληγούν”.