Η Airbus θα μπορούσε να κατασκευάσει ένα αεροσκάφος χωρητικότητας 100 θέσεων, χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, μέχρι το 2030.
Η αεροπορική βιομηχανία επιταχύνει το έργο της, βλέποντας την αυξανόμενη ανησυχία για το αποτύπωμα άνθρακα των αεροπορικών ταξιδιών.
H κατασκευαστική εταιρεία εργάζεται σε πολλαπλές μεθόδους για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δήλωσε η Sandra Bour Schaeffer, διευθύνων σύμβουλος της Airbus.
Η εταιρεία συνεργάζεται με διάφορους κατασκευαστές και επιχειρήσεις, προκειμένου να κατασκευάσει πιο αποδοτικούς κινητήρες, να διερευνήσει τα υβριδικά και εναλλακτικά καύσιμα και να βελτιώσει την αεροδυναμική.

Αυξάνεται η πίεση της αεροπορικής βιομηχανίας

Οι αεροπορικές εταιρίες και οι προγραμματιστές παρακολουθούν έντονα την συμβολή του κλάδου στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
Αλλά η ικανότητά τους να ανταποκριθούν είναι περιορισμένη. Εν τω μεταξύ, η αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας αυξάνει την πίεση στον τομέα για να βρει λύσεις.
Τον Ιούνιο, η Airbus της Τουλούζη, η αμερικανική Boeing Co. και άλλοι μεγάλοι παίκτες της αεροπορίας, υποσχέθηκαν μέχρι το 2050 θα μειώσουν κατά το ήμισυ τις εκπομπές άνθρακα της βιομηχανίας, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2005.

“Σήμερα δεν υπάρχει ενιαία λύση για την εκπλήρωση των δεσμεύσεων για το 2050. Αλλά υπάρχουν αρκετές λύσεις που αν συνδυαστούν, θα οδηγήσουν σε αυτό το μονοπάτι, δήλωσε η Sandra Bour Schaeffer.
Οι προσεγγίσεις είναι πιθανό να διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο και το μέγεθος των αεροσκαφών”.
Οι αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν ήδη πιο βιώσιμα καύσιμα, αν και τα πρόσθετα είναι δαπανηρά και ο αντίκτυπος τους ως προς τις εκπομπές άνθρακα εξαρτάται από τον τρόπο παραγωγής τους.

Το φαινόμενο “flygskam”

Το κίνημα flygskam, αναφέρεται στους ταξιδιώτες που αισθάνονται ένοχοι για το αποτύπωμα άνθρακα που ελευθερώνουν, όταν ταξιδεύουν με αεροπλάνα.
Διάφορες ομάδες και ακτιβιστές, τροφοδοτούν το κίνημα. Ήδη σε μερικά μέρη της Ευρώπης οι άνθρωποι αποφεύγουν τα αεροπλάνα, καταφεύγοντας σε εναλλακτικές λύσεις φιλικότερες προς το κλίμα.

Προσπάθειες για κυκλοφορία ηλεκτρικών αεροσκαφών

“Τα μικρότερα αεροσκάφη θα μπορούσαν να πετάξουν χωρίς εκπομπές άνθρακα από τις αρχές της δεκαετίας του 2030. Τα μεγαλύτερα όμως, όπως το A350 θα χρειαζόταν να υιοθετήσουν πολλαπλές τεχνολογίες”, δήλωσε η επικεφαλής της Airbus.
Επομένως, οι περισσότερες τρέχουσες προσπάθειες ηλεκτροκίνησης επικεντρώνονται σε μικρότερα αεροσκάφη.

  • Η Zunum Aero, υποστηριζόμενη από τις εταιρείες Boeing και JetBlue Airways στοχεύει στην κυκλοφορία ενός μοντέλου υβριδικών ηλεκτρικών μετακινήσεων μέχρι το 2022.
  • Η MagniX Technologies Pty αναπτύσσει ένα σύστημα για ηλεκτροκίνητο αεροπλάνο, επίσης μέχρι το 2022.
  • Η ισραηλινή startup Eviation γίνεται και αυτή πλήρως ηλεκτρική, με ένα αεροσκάφος εννέα επιβατών που έκανε το ντεμπούτο του στο Air Show του Παρισιού τον Ιούνιο.