airport

Κανονικά θα διεξαχθούν οι πτήσεις την Πέμπτη, 31 Ιουλίου, καθώς οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ανέστειλαν την στάση εργασίας που είχαν εξαγγείλει, από τις 08.00 – 12.00 το πρωί.

Ειδικότερα, έπειτα από συνάντηση που είχαν με τη διοίκηση της ΥΠΑ και τις αμοιβαίες εξηγήσεις που δόθηκαν, η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, λαμβάνοντας υπόψη και το ειδικό βάρος του κλάδου στον τομέα του τουρισμού, αποφάσισε την αναστολή της ανωτέρω στάσης εργασίας.

Στο εξώδικο προς την ΥΠΑ, ως αιτίες για την στάση εργασίας, αναφέρονταν οι εξής:

1.Υπηρεσιακή αξιολόγηση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, με βάση τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης

2.Νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει τη σύσταση Παρόχου Αεροναυτιλίας, με οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια

3. Προσλήψεις για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων του κλάδου ΠΕ/2.

4. Προμήθεια νέου συστήματος ραντάρ και συχνοτήτων για την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας.

Από την ενημέρωση που είχε η ΕΕΕΚΕ, από την ΥΠΑ, προκύπτουν τα ακόλουθα:

Η διοίκηση της ΥΠΑ προώθησε στο υπουργείο Μεταφορών τα αιτήματα 1,3 και 4, όπως αυτά περιγράφονταν στο εξώδικο, αν και η ΕΕΕΚΕ διαπιστώνει σοβαρές καθυστερήσεις στις εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, τόσο για τις προσλήψεις προσωπικού, όσο και για τη προμήθεια νέου ραντάρ, πόσω μάλλον, όταν το υπάρχουν σύστημα κινδυνεύει με.. κατάρρευση.

Στο σημείο που αντιδρούν σφόδρα οι ελεγκτές είναι ο τρόπος, που προωθεί η ΥΠΑ, τη σύσταση του Παρόχου Αεροναυτιλίας. Όπως υποστηρίζουν οι ελεγκτές, «αναφορικά με το αίτημα που προβλέπει τη σύσταση Παρόχου Αεροναυτιλίας, με οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, η ΥΠΑ δεν αποδέχεται το αίτημα, κατά παράβαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και αντ΄αυτού, επικαλείται τη λειτουργική δέσμευση του ν.3913/2011, ο οποίος στην πράξη είναι ανενεργός, λόγω έλλειψης εξουσιοδοτήσεων στον αρμόδιο υποδιοικητή».

Μάλιστα, οι ελεγκτές ζητούν την έναρξη διαλόγου για έναν ανεξάρτητο και βιώσιμο πάροχο αεροναυτιλίας.