Το καλοκαίρι αναμένεται να ολοκληρωθούν οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό προς Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα λειτουργήσουν.

Κι αυτό επειδή, όπως ανέφερε, ο υπουργός Υποδομών Κ. Αχ. Καραμανλής, που επισκέφθηκε το εργοτάξιο του σταθμού μαζί με τον υφ. Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη και τον Γεν. Γραμματέα Υποδομών Γ. Καραγιάννη παρουσία εκπροσώπων του ελληνικού κοινοβουλίου, της τοπικής αυτοδιοίκησης και της Αττικό Μετρό, πιθανότατα να μην έχει ολοκληρωθεί το σύστημα κομίστρου του μετρό, λόγω καθυστερήσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης.

Το έργο, πριν από πεντέμισι μήνες όταν άλλαξε η κυβέρνηση, το Υποδομών παρέλαβε το έργο με καθυστέρηση ενάμιση έτους, σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή.

“Όπως οι περισσότεροι γνωρίζετε αυτό το έργο έχει περάσει από σαράντα κύματα. Ήρθαμε εδώ και είδαμε ότι αυτό το έργο, που έπρεπε κανονικά να είχε παραδοθεί, το 2019, δεν έχει ούτε καν τα σκυροδέματα. Αυτό σημαίνει ότι η συμβατική υποχρέωση για την ολοκλήρωση των τριών σταθμών (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό θέατρο), θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2021. Αυτή είναι η συμβατική υποχρέωση και σε αυτό πρέπει να στοχεύσουμε. Εμείς πρέπει καταρχάς να πούμε με απόλυτη ειλικρίνεια στους πολίτες του Πειραιά ότι αυτό το έργο δεν θα είναι έτοιμο το 2020 και το 2021. Και θα κάνουμε μία τεράστια προσπάθεια, μέσα στο 2022, να παραδοθεί” σημείωσε.

Το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου

Όποιος αναλαμβάνει μια θέση, – όπως η διοίκηση της Αττικό Μετρό, έχουμε εδώ και τον Πρόεδρο και το Διευθύνοντα Σύμβουλο, – πρέπει να λέει την αλήθεια: Τι παραλαμβάνουμε και πότε θα παραδώσουμε. Γιατί στο τέλος θα κριθούμε όλοι από αυτό.

Οι τρεις πρώτοι σταθμοί θα είναι έτοιμοι στις αρχές καλοκαιριού. Αλλά εδώ συμβαίνει κάτι παράλογο. Ενώ οι σταθμοί θα είναι έτοιμοι, πιθανότατα να μην έχει ολοκληρωθεί το σύστημα κομίστρου του μετρό, λόγω καθυστερήσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης. Επομένως εδώ κινδυνεύουμε να έχουμε τους σταθμούς έτοιμους και να μην μπορούμε να τους λειτουργήσουμε.

Γίνεται ένας τεράστιος αγώνας δρόμου από τη διοίκηση του ΟΑΣΑ, ώστε να υπάρξει η εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος. Θα είμαστε πολύ σύντομα έτοιμοι να σας ενημερώσουμε, έτσι ώστε να μην έχουμε το εξαιρετικά κωμικοτραγικό φαινόμενο να είναι έτοιμοι οι σταθμοί να παραδοθούν και να μην μπορούμε να τους θέσουμε σε λειτουργία”.

Το τραμ

Αναφορικά με τη επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά, όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής, είναι έτοιμο και ήδη πραγματοποιούνται τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια.

“Μπορούμε άμεσα να το θέσουμε σε λειτουργία. Υπάρχει όμως ένα ζήτημα, ότι στο Φαληρικό Δέλτα η Περιφέρεια Αττικής, θα ξεκινήσει μέσα στον Ιανουάριο, σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει κάνει ο Περιφερειάρχης, κύριος Πατούλης, κάποια έργα τα οποία θα διαρκέσουν το λιγότερο τέσσερις με έξι μήνες. Το θέμα λοιπόν είναι κατά πόσο θα ήταν σκόπιμο να ξεκινήσει το τραμ για ένα μήνα, να κλείσει και να ξανανοίξει. Αυτό ήταν από τα πρώτα πράγματα που έχουμε συζητήσει και με τον Δήμαρχο, και πρόκειται να κάνουμε μία συνάντηση με τον κύριο Πατούλη και τους αρμόδιους φορείς, έτσι ώστε να αποφασίσουμε από κοινού. Γιατί ξέρετε πολλές φορές τέτοιες αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται από κοινού. Αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών του Πειραιά. Δεν ζούμε σε μία εποχή που η κυβέρνηση, ο κάθε υπουργός αποφασίζει μόνος του. Ευχαριστώ πολύ” ανέφερε.