Mία από τις δύο αεροπορικές εταιρείες που διεκδικούν την εξαγορά της Croatia Airlines, έχοντας καταθέσει μη δεσμευτική προσφορά στο πλαίσιο της διαδικασίας που πραγματοποιεί η κροατική κυβέρνηση, αποτελεί η Aegean.

Η δεύτερη μη δεσμευτική προσφορά έχει προέλθει από την Air Nostrum, μία μικρή περιφερειακή αεροπορική, θυγατρική της Iberia, που με έδρα τη Βαλένθια, πραγματοποιεί πτήσεις σε 58 προορισμούς, έχοντας διακινήσει συνολικά 4,7 εκατ. επιβάτες το 2018.

H κροατική κυβέρνηση, που ελέγχει το 97% της εταιρείας, αναζητά στρατηγικό εταίρο για την Croatia Airlines με ισχυρή εμπειρία στις αερομεταφορές που θα οδηγήσει στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της αεροπορικής, στην ισχυροποίηση του διεθνούς μεταφορικού της έργου και κατ’ επέκταση του τουρισμού της χώρας.

Ακόμη κι αν ο δρόμος εφεξής σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι με τον εν λόγω αερομεταφορέα είναι μακρύς, δεδομένου ότι απαιτούνται περαιτέρω επαφές και συζητήσεις σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίζει η Δημοκρατία της Κροατίας, είναι δεδομένο το ενδιαφέρον του ομίλου για περαιτέρω ενίσχυση των συνδέσεων εκτός του εσωτερικού δικτύου, αφού από το δίκτυο εξωτερικού, πλέον, προέρχεται ποσοστό άνω του 80% του τζίρου του.

Η Croatia Airlines

Ο εθνικός αερομεταφορέας της Κροατίας εμφάνισε το πρώτο εννεάμηνο του 2019 ζημιές ύψους 6,5 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 11,13 εκατ. ευρώ το 2018 και κερδών της τάξης του 1 εκατ. ευρώ το 2017.

Απασχολεί περίπου 960 άτομα, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2018, ενώ ο στόλος του αποτελείται από δύο Airbus (Α320-200 και Α319-100) και από ένα Dash 8-400.

Η εταιρεία εμφανίζει δανεισμό της τάξης των 76 εκατ. ευρώ (στοιχεία εννεαμήνου 2019), ποσό που περιορίζεται σε 61,5 εκατ. ευρώ, καθώς διαθέτει ταμειακά διαθέσιμα ύψους 14,28 εκατ. ευρώ. Η κεφαλαιοποίηση της αεροπορικής τοποθετείται σε 97 εκατ. ευρώ, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις τοποθετούνται σε 86 εκατ. ευρώ.

Η κροατική κυβέρνηση πρόκειται να ενισχύσει την αεροπορική με το ποσό των 36 εκατ. ευρώ, με την πρώτη δόση να καταβάλλεται το 2019 και τη δεύτερη το 2020.

Τα χρήματα θα κατευθυνθούν για την κάλυψη αναγκαίων εργασιών συντήρησης, καθώς η ρευστότητα της Croatia Airlines δεν επαρκεί για την ικανοποίηση των υποχρεώσεών της προς τους προμηθευτές την επόμενη διετία.

Η εξυγίανση της Croatia, της οποίας η συμβολή είναι σημαντική στην ενίσχυση του τουρισμού της χώρας, είναι από τις πιο σημαντικές προτεραιότητες για την κυβέρνηση της χώρας, η οποία θα αναλάβει την προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Η Air Nostrum

Η Air Nostrum, η οποία συνδέεται με περιφερειακή συμφωνία franchise με την Iberia (Iberia Regional franchise) και αποτελεί μέλος της συμμαχίας Oneworld, μισθώνει αεροσκάφη της στην Croatia Airlines τους καλοκαιρινούς μήνες τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ και η ίδια η Iberia έχει επεκτείνει σημαντικά τις συνδέσεις της στην Κροατία τα τελευταία χρόνια», αναφέρουν τοπικά μμε.