Ο Οργανισμός Τουρισμού της Ιαπωνίας, στο πλαίσιο του Υπουργείου , Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού, θα υιοθετήσει τα κριτήρια του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αειφόρου Τουρισμού (GSTC) ως μέρος της τουριστικής πολιτικής του.

Η δέσμευση της Ιαπωνίας για βιώσιμη ανάπτυξη μπορεί να φανεί στην προσέγγισή της όχι μόνο στον τουρισμό αλλά και στον κλάδο της για συμβάσεις και επιχειρηματικές εκδηλώσεις.

Οι ιαπωνικές συνεδριακές πόλεις οδηγούν αυτή την προσπάθεια, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα επιχειρηματικών εκδηλώσεων για να βοηθήσουν στην επίτευξη των Στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UN SDGs).

Δύο πόλεις ειδικότερα, το Κιότο και το Σαππόρο, ανήκουν στον παγκόσμιο δείκτη βιωσιμότητας προορισμών (GDS-Index), όπου βρίσκονται μαζί με άλλους παγκόσμιους ηγέτες στην αειφορία όπως το Γκέτεμποργκ, η Κοπεγχάγη και το Σίδνεϊ.

Το Κιότο και το Σαπόρο ταξινομήθηκαν σύμφωνα με τις βιώσιμες πρακτικές τους. Οι κατατάξεις του Δείκτη GDS που επιτεύχθηκαν από αυτές τις δύο πόλεις αντικατοπτρίζουν τη δέσμευση της χώρας και επικεντρώνονται στην αειφόρο ανάπτυξη για τη βιομηχανία συναντήσεων και εκδηλώσεων.

Το Πρωτόκολλο του Κιότο ήταν η πρώτη συμφωνία μεταξύ των εθνών για την ανάθεση μειώσεων των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου ανά χώρα.

Είναι επομένως σκόπιμο οι επιχειρηματικές εκδηλώσεις να μπορούν να συμμετάσχουν στο “Do You Kyoto”. Οι γειτονικές ενώσεις και οι μικρές και μεσαίες τοπικές επιχειρήσεις στο Κιότο μειώνουν την παραγωγή άνθρακα βελτιώνοντας τις εγκαταστάσεις τους ή λαμβάνοντας ειδικά μέτρα για την εξοικονόμηση ενέργειας και η κυβέρνηση της πόλης αγοράζει αυτές τις πιστώσεις από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις. Αυτά στη συνέχεια τίθενται στη διάθεση των διοργανωτών συναντήσεων και εκδηλώσεων για να τους βοηθήσουν να αντισταθμίσουν το αποτύπωμα άνθρακα τους. Κάθε πίστωση αντιστοιχεί σε ένα μετρικό τόνο C02 και κοστίζει 10.000 JPY.

Τα ζητήματα βιωσιμότητας είναι τώρα κορυφαία για πολλούς σχεδιαστές συναντήσεων και η Ιαπωνία έχει εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να αυξήσει την εστίασή της στις υπεύθυνες και βιώσιμες πρακτικές στον κλάδο των επιχειρηματικών εκδηλώσεων. Αυτό όχι μόνο υποστηρίζει τα SDG των Ηνωμένων Εθνών, αλλά προσθέτει αξία για τους υπεύθυνους σχεδιασμού και φέρνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τους ενδιαφερόμενους φορείς των επιχειρηματικών εκδηλώσεων.