lufthansa191Λειτουργικά κέρδη ύψουν 114 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε η Deutsche Lufthansa AG για το πρώτο εξάμηνο του 2014, έναντι των 73 εκατομμυρίων Ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Τα έσοδα ανήλθαν σε 14,2 δισεκατομμύρια Ευρώ, ελάχιστα μειωμένα κατά μόλις 2,1%. 

Προσαρμόζοντας τις έκτακτες δαπάνες ύψους περίπου 105 εκατομμυρίων Ευρώ που αφορούν σε ενέργειες όπως η επιτάχυνση της τοποθέτησης των καινούριων καθισμάτων Lufthansa Business Class και οι παροχές που σχετίζονται με το πρόγραμμα Score– τα λειτουργικά κέρδη του πρώτου εξαμήνου ανήλθαν σε 219 εκατομμύρια Ευρώ, αυξημένα κατά 75 εκατομμύρια Ευρώ συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η βελτίωση του αποτελέσματος οφείλεται κυρίως στον θετικό αντίκτυπο της νέας μεθόδου απόσβεσης των αεροσκαφών και εφεδρικών κινητήρων, που υιοθετήθηκε στις αρχές του έτους καθώς και στη βελτίωση της διάρθρωσης των δαπανών στον τομέα επιβατικής κίνησης. Τα καθαρά κέρδη του πρώτου εξαμήνου ανήλθαν σε -79 εκατομμύρια Ευρώ, βελτίωση κατά 124 εκατομμύρια Ευρώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

“Παρά τις ασυνήθιστα αντίξοες εξελίξεις του δεύτερου τριμήνου, οι οικονομικοί μας στόχοι για το 2014 επιβεβαιώνονται. Τα αποτελέσματα του εξαμήνου διαμορφώθηκαν από μια σειρά έκτακτων περιστατικών, όπως ήταν οι απεργίες και οι υποτιμήσεις νομισμάτων. Παράλληλα, παρουσιάσαμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων, βασισμένο στην ποιότητα, την ανάπτυξη και την καινοτομία, το οποίο θα τηρήσουμε με μεγάλη αποφασιστικότητα. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργούμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της μελλοντικής βιωσιμότητας του Ομίλου Lufthansa,” δήλωσε η κυρία Simone Menne, Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου και Οικονομική Διευθύντρια της Deutsche Lufthansa AG,, συμπληρώνοντας ότι οι «στόχοι που έχουν ήδη ανακοινωθεί, περιλαμβάνουν αύξηση της συμβολής των συνολικών εσόδων από νέες επιχειρήσεις, νέες πλατφόρμες και τομείς επιχειρήσεων του Ομίλου, από 30% σε 40% έως το 2020.

Τα θετικά αποτελέσματα που προέκυψαν από τη βελτίωση της διάρθρωσης των δαπανών και την τροποποίηση του καθεστώτος απόσβεσης των αεροσκαφών, αντισταθμίστηκαν από παράγοντες που συνέβαλλαν σε χαμηλότερα λειτουργικά κέρδη, ιδίως κατά την περίοδο του δεύτερου τριμήνου. Η πλεονάζουσα διαθεσιμότητα, ειδικά στα δρομολόγια Βορείου και Νοτίου Αμερικής, Ευρώπης και πιο πρόσφατα, Ασίας- Ειρηνικού, προέτρεψαν σε μειώσεις τιμών τόσο στη μεταφορά επιβατών όσο και στις εμπορευμάτων. Παράλληλα, η απεργία του συνδικάτου των πιλότων Vereinigung Cockpit (VC) κόστισε στη Lufthansa 60 εκατομμύρια Ευρώ ενώ οι ζημίες απομείωσης που προέκυψαν από την πρόσφατη υποτίμηση του εθνικού νομίσματος της Βενεζουέλας είχαν ως αποτέλεσμα την απώλεια επιπλέον 61 εκατομμυρίων Ευρώ. Ο Όμιλος έχει ήδη ανταποκριθεί στην πτώση των εσόδων από τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, μειώνοντας την προγραμματισμένη αύξηση χωρητικότητας ανά διαθέσιμo seat-kilometre από 5% σε 3%.

Το λειτουργικό αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου στον κλάδο επιβατικής κίνησης ανήλθε σε -96 εκατομμύρια Ευρώ, μειωμένο κατά 32 εκατομμύρια Ευρώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι εταιρίες Lufthansa και Germanwings κατέγραψαν λειτουργικά αποτελέσματα -146 εκατομμύρια Ευρώ (μειωμένο κατά 55 εκατομμύρια Ευρώ), ενώ η Austrian Airlines ανακοίνωσε λειτουργικά αποτελέσματα ύψους -44 εκατομμυρίων Ευρώ (μειωμένα κατά 9 εκατομμύρια Ευρώ). Η Swiss παρήγαγε λειτουργικά κέρδη 92 εκατομμύρια Ευρώ, βελτιωμένα κατά 29 εκατομμύρια Ευρώ συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Το πρώτο εξάμηνο, η Lufthansa Technik κατέγραψε λειτουργικά κέρδη 206 εκατομμύρια Ευρώ, μειωμένα κατά μόλις 13 εκατομμύρια Ευρώ από την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ενώ, η LSG SkyChefs ως επί το πλείστον διατήρησε τα περσινά αποτελέσματα της ίδιας περιόδου, σημειώνοντας λειτουργικά κέρδη ύψους 18 εκατομμυρίων Ευρώ. Τέλος, αύξηση λειτουργικών αποτελεσμάτων κατά 6 εκατομμύρια Ευρώ σημείωσε ο τομέας υπηρεσιών IT, καταγράφοντας λειτουργικά αποτελέσματα ύψους 11 εκατομμυρίων Ευρώ.

Ο Όμιλος Lufthansa σκοπεύει να αυξήσει το μερίδιο των συνολικών εσόδων από όλους τους τομείς επιχειρήσεών της, τις νέες επιχειρήσεις και τις νέες πλατφόρμες (συμπεριλαμβανομένης της νέας πλατφόρμας χαμηλού κόστους με την ονομασία Wings, για αεροπορικές υπηρεσίες point-to-point εκτός των κεντρικών κόμβων του Ομίλου) από το 30% που ισχύει επί του παρόντος σε 40%. Αυτός ο στόχος συγκαταλέγεται σε μια ευρύτερη σειρά μέτρων και κινήτρων με άξονα την ποιότητα και την καινοτομία, μέσω των οποίων ο Όμιλος στοχεύει σε ακόμη πιο ουσιαστική συμμετοχή στην περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα των αερομεταφορών.
Βραχυπρόθεσμα, ο Όμιλος Lufthansa εκτιμά ότι θα διατηρηθεί η αδυναμία της αγοράς και το δεύτερο εξάμηνο, παρόλο που με την ήδη εφαρμοζόμενη μείωση της δυναμικότητας η κατάσταση διαφαίνεται καλύτερη συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο. Για το 2014 ο Όμιλος διατηρεί την αισιοδοξία του για λειτουργικά κέρδη ύψους περίπου 1 δισεκατομμυρίων Ευρώ, ή 1,3 δισεκατομμυρίων Ευρώ εξαιρουμένων των έκτακτων στοιχείων, ενώ για το 2015, προσβλέπει σε λειτουργικά κέρδη ύψους 2 δισεκατομμυρίων Ευρώ περίπου.