krouaziera irakleio«Προκειμένου να αποδώσει το μέτρο της άρσης του καμποτάζ, είναι ανάγκη να αναβαθμιστεί η υποδομή των λιμένων», λέει ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας αναφορικά με την έρευνα της «Κ», «Κρουαζιέρα χωρίς στρατηγικό σχέδιο», της περασμένης Κυριακής. Ο κ. Αντ. Καλούδης και πλήθος παραγόντων της ναυτιλίας και του τουρισμού σημειώνουν πως τα προβλήματα στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας ξεπερνούν κορυφαίους προορισμούς, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, και χρήζουν άμεσης μελέτης ενόψει και του 2015, οπότε αναμένεται νέο ρεκόρ άφιξης επιβατών κρουαζιέρας στην Ελλάδα.

Οι περιοχές που έχουν ανάγκη έργων λιμενικής υποδομής υπερβαίνουν τις 30, αποτυπώνοντας το μέγεθος του προβλήματος «που πάει χέρι-χέρι» με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας για πολλούς ελληνικούς προορισμούς. «Στις χώρες που ήδη επισκέπτονται», λέει στην «Κ» ο υπεύθυνος για θέματα κρουαζιέρας στον ΣΕΤΕ, Ανδρέας Στυλιανόπουλος, «οι ξένες εταιρείες αναζητούν συνεχώς νέους προορισμούς για τους πελάτες τους». Την ανάγκη βελτίωσης πολλών και διαφορετικών λιμενικών εγκαταστάσεων στη χώρα επιβεβαιώνει άλλωστε και η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων με έκθεση που εκδίδει κάθε διετία.

Αλλά ακόμη και η ανάπτυξη των υποδομών αυτών δεν είναι κοινός τόπος για όλους και σχετίζεται άμεσα και με την ανάγκη κεντρικού σχεδιασμού, όπως κατέγραψε και η έρευνα της «Κ» στην περίπτωση του τελεφερίκ της Σαντορίνης, όπου χιλιάδες τουρίστες περιμένουν έως και τρεις ώρες για να ανέβουν στα Φηρά.
kathimerini