Προχωρά με ταχείς ρυθμούς, η δημιουργία “πράσινης διαδρομής” στο κέντρο των Χανίων καθώς και του ποδηλατόδρομου. Μετά την ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων του Δήμου, το θέμα είναι προς συζήτηση στη συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας Χανίων.

Τι προβλέπει η αρχιτεκτονική μελέτη

Η περιοχή μελέτης έχει συνολικό εμβαδό περίπου 14.176 τ.μ. και περιλαμβάνει τις κεντρικές οδούς Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Σκαλίδη και τμήμα της οδού Πειραιώς με συνολικό μήκος άξονα παρέμβασης 900 μ.

  • Οι βασικοί στόχοι της μελέτης αφορούν την οργάνωση των πεζοδρομίων,των διαβάσεων και της σήμανσης σύμφωνα με τις προδιαγραφές της νομοθεσίας για την προσβασιμότητα και την ασφάλεια των πεζών.
  • Την ασφαλή χρήση του ποδηλάτου με τη διαμόρφωση προστατευμένων διαδρόμων αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτων, διαχωρισμένων από τη μηχανοκίνηση αλλά και από την διέλευση πεζών.
  • Διευθέτηση των λωρίδων κίνησης οχημάτων και των κυκλοφοριακών κόμβων με τις εγκεκριμένες από τη νομοθεσία διατομές και η εξασφάλιση των κατάλληλων ακτινών στροφής οχημάτων, λεωφορείων, μικρών φορτηγών και πυροσβεστικών οχημάτων όπου είναι απαραίτητη η διέλευσή τους, στη συμβολή των υπό μελέτη οδών με τις κάθετες σε αυτές.

Στις οδούς Χ.Γιάνναρη-Σκαλίδη προτείνεται η οργάνωση κίνησης οχημάτων σε δύο λωρίδες κίνησης , πλάτους 3,25μ η καθεμία.
Στο τμήμα του κόμβου της Δημοτικής Αγοράς οι λωρίδες κίνησης είναι τρεις, με πλάτος 3,25μ . Η οδός Πειραιώς οργανώνεται με μια λωρίδα κίνησης πλάτους 3,50μ. Τα πλάτη των λωρίδων κίνησης είναι κατάλληλα για να δεχτούν τους υφιστάμενους φόρτους όπως αναλύεται και στο τεύχος κυκλοφοριακής τεκμηρίωσης που την συνοδεύει ενώ ο αριθμός των λωρίδων κίνησης και η κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων παραμένει ως έχει και στην σημερινή κατάσταση.
Οργανώνεται μόνο στα τμήματα των οδών όπου το πλάτος μεταξύ των οικοδομικών γραμμών είναι μεγαλύτερο των 14 μ. ώστε να παραχωρείται ικανός ελεύθερος χώρος στα νέα πεζοδρόμια.
Οι θέσεις σχεδιάζονται σε καθορισμένες εσοχές στα πεζοδρόμια (Ι.Χ. οχήματα , θέση στάθμευσης ΑμεΑ (βαν ΑμεΑ και μοτοσυκλέτες).