metro0802Από 14 σταθμούς έναντι εννέα, όπως αρχικά προβλεπόταν και είχε παρουσιάσει το capital.gr θα αποτελείται το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό από Άλσος Βεϊκου μέχρι Γουδή, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργος Υποδομων Μιχάλης Xρυσοχοΐδης. 

Θα είναι προϋπολογισμού 1,2 δισ ευρώ και η χρηματοδότησή του θα προέλθει από την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ, με τις σχετικές συζητήσεις μεταξύ του Δημοσίου και των δύο φορέων να βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο.

Συγκεκριμένα, 500 εκατομμύρια ευρώ θα διαθέσει το δημόσιο μέσω της νέας προγραμματικής περιόδου (ΣΕΣ) 2014-2020, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα προέλθει από την ΕΤΕπ.

Χρονοδιάγραμμα

Ο διαγωνισμός για την πρώτη φάση του μετρό, από Άλσος Βεΐκου μέχρι Γουδή, θα διακηρυχθεί τον Δεκέμβριο του 2014, ενώ η προγραμματισμένη ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού είναι το φθινόπωρο του 2015.

Η κατασκευαστική περίοδος θα διαρκέσει 22 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αναμένεται δηλαδή το πρώτο τμήμα του μετρό να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2022.

11,7 χλμ

Αναλυτικά το πρώτο τμήμα θα είναι μήκους 11,7χλμ και αποτελείται από τους εξής σταθμούς Αλός Βεϊκου-Γαλάτσι-κυψέλη-Δικαστήρια-Λ.Αλεξάνδρας-Εξάρχεια-Ακαδημία-Κολωνάκι-Ευαγγελισμός-Καισαριανή-ΝηαρΗστ-Ιλίσια-Ζωγράφου-Γουδή.

“Το μετρό είναι ένα από τα λίγα έργα που έχει αγκαλιάσει ο κόσμος. Το θέμα της βιώσιμης κινητικότητας στις πόλεις είναι πρώτο στην ατζέντα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο” σημείωσε ο Δήμαρχος Αθήνας Γιώργος Καμίνης.

“Η φιλοσοφία της γραμμής 4 θα γίνει με τη φιλοσοφία της συνέργειας και της ανάπλασης των χωρών όπου το μέτρο πηγαίνει. Το έργο έχει ωριμάσει σε επίπεδο μελετών. Περίπου πέντε χρόνια η εταιρεία δούλευε αθόρυβα, ώστε να καταστήσει ώριμο το έργο. Το αμέσως επόμενο οκτάμηνο θα τελειοποιηθούν οι σχετικές μελέτες” ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρ. Τσιτουρας.

Δημήτρης Δελεβέγκος

Πηγή:www.capital.gr