Οι αερομεταφορές είναι ένας από τους κλάδους που δέχονται το πιο ισχυρό πλήγμα εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. Πλήγμα που δεν είχαν υποστεί ούτε μετά την τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Bloomberg.

Οι αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να χάσουν φέτος το ένα τέταρτο των τρισεκατομμυρίων δολαρίων εσόδων τους, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών, καθώς οι χώρες σε όλο τον κόσμο κλείνουν τα σύνορά τους και μάχονται κατά του κορωνοϊού. Οι περισσότεροι αερομεταφορείς θα πτωχεύσουν μέχρι το τέλος Μαΐου, εάν δεν μπορούν να βρουν οικονομική υποστήριξη, εκτίμησε την περασμένη εβδομάδα το CAPA-Center for Aviation που εδρεύει στο Σύδνεϋ.

«Σε αυτή την πολύ δύσκολη περίοδο, θα επιβιώσουν μόνο οι πιο ικανοί», τόνισε ο CEO της Qatar Airways, Akbar Al Baker. Η κρίση δεν κάνει διακρίσεις, επηρεάζοντας τους πάντες, από τις low cost εταιρείες, μέχρι εθνικούς αερομεταφορείς, αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Την ίδια στιγμή, οι κατασκευαστές αεροσκαφών και οι προμηθευτές τους βρίσκονται επίσης υπό τεράστια πίεση, με την Boeing Co. να ζητάει κρατική υποστήριξη δισεκατομμυρίων δολ. και την Airbus SE να επεκτείνει τις πιστώσεις της και να ακυρώνει τα μερίσματα.

Για να προβλεφθούν τυχόν χρεοκοπίες αεροπορικών εταιρειών, στο ρεπορτάζ χρησιμοποιείται η βαθμολόγηση τύπου Z-score, που δημιουργήθηκε από τον Έντουαρντ Άλτμαν.

Οι εταιρείες που κινδυνεύουν με λουκέτο μέσα στην επόμενη διετία

Κι ενώ στη λίστα κυριαρχούν εταιρείες από την Ασία, κυρίως λόγω των υψηλών επιπέδων χρέους, οι ευρωπαϊκοί μεταφορείς δεν μένουν ανεπηρέαστοι, όπως, άλλωστε, απέδειξε η κατάρρευση της βρετανικής αεροπορικής εταιρείας Flybe Group Plc. Σύμφωνα με τον Έντουαρντ Άλτμαν, όσες εταιρείες συγκεντρώνουν βαθμολογία 1,8 ή μικρότερη κινδυνεύουν με πτώχευση, ενώ όσες συγκεντρώνουν βαθμολογία άνω του 3 επιδεικνύουν σταθερότητα. Η χαμηλού κόστους Norwegian Air Shuttle ASA, η Air France-KLM, η American Airlines Group Inc. και η SkyWest Inc. βρίσκονται κάτω από το όριο, επισημαίνεται στο Bloomberg.

To μέλλον μερικών ασιατικών αεροπορικών εταιρειών – Πόσοι μήνες “ζωής” τους απομένουν αν δεν βρουν χρηματοδότηση

«Αυτοί που έλεγαν ότι δεν θέλουν κρατική ενίσχυση και κοκορεύονταν ότι είναι ανεξάρτητοι, πλέον γυρνούν όλο τον κόσμο ζητώντας για βοήθεια», τόνισε ο CEO της Qatar Airways.

Η επιβίωση πολλών αεροπορικών εταιρειών εξαρτάται από την ικανότητά τους να έχουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση. Μάλιστα, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence, ορισμένες εταιρείες στην Ασία, όπως η Korean Air, η Asiana, η China Southern Airlines Co. και η China Eastern Airlines Corp. έχουν αποθεματικά για να μείνουν μόνο εβδομάδες.

Οι εταιρείες που θα κρατηθούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ζωντανές