του Χάρη Ντιγριντάκη

Ψήφο εμπιστοσύνης στα ελληνικά στελέχη δείχνει o γερμανικός κολοσσός Deutsche Telecom, κύριος μέτοχος του ΟΤΕ.

Και τούτο διότι στην ανανέωση της διάρκειας της σύμβασης του Διευθύνοντος Συμβούλου, κ. Μιχάλη Τσαμάζ μέχρι την 30ή Ιουνίου 2023, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, προχώρησε το Δ.Σ. του Οργανισμού επικροτώντας τις ενέργειες του και τα οικονομικά αποτελέσματα που πέτυχε μέχρι σήμερα.

Ο κ. Μιχάλης Τσαμάζ που θα παραμείνει στο τιμόνι του ΟΤΕ είναι επικεφαλής του Ομίλου, από το Νοέμβριο του 2010.

Υπό τη διοίκησή του, ο Όμιλος ΟΤΕ εξυγίανε τα οικονομικά του, δημιούργησε νέες πηγές εσόδων, και μετασχηματίστηκε σε μια σύγχρονη εταιρεία τεχνολογίας με τον πελάτη στο επίκεντρο και την COSMOTE ως ενιαία εμπορική μάρκα για τα προϊόντα του Ομίλου σε σταθερή, κινητή, internet και τηλεόραση.

Υπογραμμίζεται ότι από το 2001, ο κ. Τσαμάζ κατείχε σειρά θέσεων ευθύνης στον ΟΤΕ, επιβλέποντας την πορεία των θυγατρικών του Ομίλου εκτός Ελλάδος και συνεισφέροντας στην εξυγίανση των διεθνών δραστηριοτήτων.

Έχει διατελέσει μέλος Διοικητικών Συμβουλίων θυγατρικών του ΟΤΕ και της COSMOTE στο εξωτερικό και μέλος του ΔΣ της ΕΕ, στην Μεγάλη Βρετανία.

Πριν την ένταξή του στον ΟΤΕ, ο κ. Τσαμάζ είχε αναλάβει διαδοχικά υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις στους τομείς του Marketing και των Πωλήσεων, αλλά και Γενικής Διεύθυνσης σε πολυεθνικές εταιρείες όπως η Vodafone και η Philip Morris.

Σημειώνεται ότι ο κ. Μιχάλης Τσαμάζ είναι ένθερμος υποστηρικτής της τεχνολογίας ως μέσου για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Από το 2016, έθεσε ως όραμα για τον Όμιλο ΟΤΕ να γίνει παράδειγμα ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη.

Το 2010 ο όμιλος ΟΤΕ είχε μείωση εσόδων 8%, μόνο εκείνη τη χρονιά έχασε 500.000 πελάτες, ο καθαρός δανεισμός ανερχόταν σε 4,3 δισ. ευρώ, το ετήσιο κόστος προσωπικού στην Ελλάδα ήταν 1 δισ. ευρώ.

Επόμενη μεγάλη πρόκληση για τον Όμιλο ΟΤΕ είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του που αποτέλεσε case study στο Harvard. Ήδη από το 2016, ο Μιχάλης Τσαμάζ έθεσε ως όραμα για τον Όμιλο ΟΤΕ να γίνει παράδειγμα ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη.

Ο Όμιλος προχωρά ταχύτατα το δικό του digital transformation μέσα από ένα στρατηγικό πρόγραμμα 360°, που κινείται σε τρεις κατευθύνσεις: την εμπειρία του πελάτη, τα δίκτυα και την εσωτερική λειτουργία του.

H χρηματιστηριακή αξία του ΟΤΕ το 2019 ήταν 6,8 δις στα τέλη του 2019, έναντι 1,4 δις το 2011.