Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) αναγνώρισε τα κουπόνια ως νομική μορφή αντί της επιστροφής χρημάτων μεταξύ αγοραστή και αεροπορικής εταιρείας. Η IATA θα διαχειρίζεται τώρα τα εν λόγω δελτία στο σύστημα BSP ως κανονικά εισιτήρια.

Ο Σύνδεσμος καλεί τις ρυθμιστικές αρχές όλων των χωρών να επιτρέψουν τη νόμιμη κυκλοφορία των δελτίων των αεροπορικών εταιρειών για να αποφευχθεί η κατάρρευση του κλάδου.

Αυτό αναφέρθηκε σε μια ανοικτή επιστολή από τον Αλέξανδρο de Junyak , Γενικό Διευθυντή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), απευθυνόμενος σε όλους τους πράκτορες του οργανισμού (ταξιδιωτικοί πράκτορες, διανομείς εισιτηρίων κ.λ.π.).

“Η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία αντιμετωπίζει τη σοβαρότερη κρίση της. Η πανδημία COVID-19 και οι περιορισμοί που προκύπτουν από τις παγκόσμιες κυβερνήσεις οδήγησαν στην πραγματική παύση των αερομεταφορών. Το ένα τρίτο του παγκόσμιου στόλου είναι ήδη αδρανές και τα έσοδα από την πώληση αεροπορικών εισιτηρίων θα μειωθούν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, κατά 44% φέτος σε σύγκριση με το 2019”, δήλωσε ο επικεφαλής της IATA.

Σε κανονικές περιόδους, η ΙΑΤΑ επεξεργάζεται περισσότερα από 1,25 δισεκατομμύρια δολάρια στα συστήματά της.

Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες δαπανούν πλέον περισσότερα μετρητά για τις επιστροφές στους επιβάτες τους από ό, τι παίρνουν από τις κρατήσεις τους, δήλωσε η ΙΑΤΑ. Ο οργανισμός εκτιμά τις καθυστερούμενες οφειλές των αεροπορικών εταιρειών σε ύψος 35 δισ. δολαρίων.

“Υπό αυτές τις συνθήκες, η πιο επείγουσα ανάγκη των αεροπορικών εταιρειών είναι να διατηρήσουν την ρευστότητα για να πληρώσουν τους μισθούς και να καλύψουν τα πάγια έξοδα. Για πολλούς φορείς της βιομηχανίας, είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθούν επαρκείς οικονομικοί πόροι βραχυπρόθεσμα για να αποφευχθεί η πτώχευση”.

“Ως εκ τούτου πιστεύουμε ότι η καλύτερη λύση από την τρέχουσα κατάσταση τόσο για τις αεροπορικές εταιρείες όσο και για τους πράκτορες που πωλούν αεροπορικά εισιτήρια για τις πτήσεις τους είναι οι ρυθμιστικές αρχές των χωρών τους να αλλάξουν τις απαιτήσεις επιστροφής χρημάτων και να επιτρέψουν στις αεροπορικές εταιρείες να εκδίδουν κουπόνια αντί επιστροφών.

Σύμφωνα με την IATA, μια τέτοια απόφαση θα εξαλείψει την πίεση που ασκείται επί του παρόντος σε όλους τους οργανισμούς που πωλούν αεροπορικά εισιτήρια, αντικαθιστώντας την επιστροφή χρημάτων σε μια στιγμή που οι αεροπορικές εταιρείες αναγκάζονται να εξοικονομήσουν χρήματα για να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους.

“Η ΙΑΤΑ είναι ευγνώμων στις ρυθμιστικές αρχές του Καναδά, της Κολομβίας και των Κάτω Χωρών που έχουν ήδη αναγνωρίσει την ανάγκη αυτής της προσέγγισης και ελπίζουμε ότι και άλλες χώρες θα κάνουν το ίδιο”, υπογράμμισε.