Η Διεθνής Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) δεν υποστηρίζει την επιβολή μέτρων κοινωνικής απόστασης που αφήνουν κενά τα μεσαία καθίσματα.
Αντίθετα, υποστηρίζει ότι η εξάλειψη των μεσαίων θέσεων στις πτήσεις θα είναι επιζήμια στις προσπάθειες ανάκαμψης των αεροπορικών εταιρειών. Και όπως εκτιμάται θα απογειώσει τις τιμές των ναύλων από 43% έως 54%.
Αυτό αποκάλυψε ο επικεφαλής οικονομολόγος της IATA Μπρίαν Πιρς, επισημαίνοντας πως η μόνιμη απαίτηση τέτοιων μέτρων κοινωνικής απόστασης θα αναγκάσει τους αερομεταφορείς να αυξήσουν τις τρέχουσες τιμές ή να κλείσουν.
“Οι αεροπορικές εταιρείες που δεν μετακυλήσουν αυτό το κόστος σε υψηλότερους ναύλους, θα δώσουν πραγματική μάχη για να είναι οικονομικά βιώσιμες”, είπε χαρακτηριστικά.
Οι κενές μεσαίες θέσεις, ρίχνουν κάτω από το 62% τον μέσο συντελεστή φόρτωσης
Εάν οι κανονισμοί απαιτούν να μείνουν κενές οι μεσαίες θέσεις, ο μέσος συντελεστής φόρτωσης θα πέσει κάτω από το 62% προκαλώντας απώλειες εσόδων στην πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών, σύμφωνα με την IATA.
Σε δείγμα μελέτης σε 122 αεροπορικές εταιρείες, μόνο τέσσερις μπορούν να καταφέρουν να ξεπεράσουν τους συντελεστές φόρτωσης κάτω του 62%.
Υπό αυτές τις συνθήκες, λέει η ΙΑΤΑ οι αερομεταφορείς θα πρέπει να αυξήσουν τους ναύλους έως και 54% απλώς για να εξισορροπήσουν.
Λόγω της διαμόρφωσης θέσεων, ο αντίκτυπος θα μεγεθυνθεί σε αεροσκάφη μεγάλου αμαξώματος. Οπότε ορισμένες αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να προσπαθήσουν να βελτιστοποιήσουν τις λειτουργίες τους χρησιμοποιώντας αεροσκάφη στενού αμαξώματος για να κάνουν τους χαμηλότερους ναύλους πιο εμπορικά βιώσιμους. Αλλά ακόμη και αυτή η στρατηγική δεν θα βοηθήσει απαραίτητα τους αερομεταφορείς να αντισταθμίστε τις απώλειες.
Εμπιστοσύνη στους επιβάτες να πετάξουν και διατήρηση του κόστους της πτήσης προσιτό
“Η ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος είναι υψίστης σημασίας, επισημαίνει γενικός διευθυντής της Ένωσης, Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ.
Η αεροπορική βιομηχανία συνεργάζεται με κυβερνήσεις για να ξαναρχίσουν οι πτήσεις με ασφάλεια.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο κίνδυνος μεταφοράς στο αεροσκάφος είναι χαμηλός. Και θα λάβουμε μέτρα – όπως η χρήση καλυμμάτων προσώπου από επιβάτες και μάσκες από το πλήρωμα – για επιπλέον προστασία.
Πρέπει να καταλήξουμε σε μια λύση που δίνει στους επιβάτες την εμπιστοσύνη να πετάξουν και παράλληλα να διατηρεί το κόστος της πτήσης προσιτό. Το ένα χωρίς το άλλο δεν θα έχει μόνιμο όφελος”.
Μέτρα για τη μείωση του ήδη χαμηλού κινδύνου μεταφοράς επί του πλοίου
Η IATA συνιστά υποχρεωτική κάλυψη προσώπου για επιβάτες και μάσκες για το πλήρωμα ως μία από τις πολλές ενέργειες για τη μείωση του ήδη χαμηλού κινδύνου σύσπασης του COVID-19 στο αεροσκάφος.
Εκτός από την κάλυψη προσώπων, αυτά τα επίπεδα προσωρινών μέτρων βιοασφάλειας που προτείνονται περιλαμβάνουν:
- Έλεγχος θερμοκρασίας επιβατών, εργαζομένων στο αεροδρόμιο και ταξιδιωτών.
- Διαδικασίες επιβίβασης και αποβίβασης που μειώνουν την επαφή με άλλους επιβάτες ή πλήρωμα.
- Περιορίζοντας την κίνηση εντός της καμπίνας κατά τη διάρκεια της πτήσης.
- Πιο συχνός και βαθύτερος καθαρισμός καμπίνας.
- Απλοποιημένες διαδικασίες τροφοδοσίας που μειώνουν την κίνηση του πληρώματος και την αλληλεπίδραση με τους επιβάτες.
Αργή η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια
Η IATA υπογραμμίζει ότι η ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών θα είναι αργή, λόγω της έλλειψης εμπιστοσύνης των καταναλωτών και του χαμηλότερου εισοδήματος μετά την οικονομική παράλυση από την πανδημία.
Αρχικά, υποστήριξε η IATA, ότι οι προσφορές χαμηλών ναύλων μπορούν να βοηθήσουν στην αναζωπύρωση της ζήτησης των επιβατών, όπως έχουν κάνει ιστορικά, αλλά το μετά την πανδημία κλίμα παραμένει άγνωστο έδαφος.
Τέτοιες μειωμένες τιμές δεν θα είναι βιώσιμες μακροπρόθεσμα, ειδικά εάν η αγορά υποστεί ένα δεύτερο σοκ σε ένα νέο κύμα κορωνοϊού, μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών.
Η IATA εκτιμά επίσης ότι ο όγκος των επιβατών του 2019 θα εμφανιστεί ξανά το 2025 και μέχρι τότε πολλές αεροπορικές εταιρείες θα αναγκαστούν αναπόφευκτα να προχωρήσουν σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων.
Τα αεροπλάνα διαφέρουν από άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς
- Οι επιβάτες στο αεροπλάνο κάθονται με φορά προς τα εμπρός και με περιορισμένες αλληλεπιδράσεις πρόσωπο με πρόσωπο.
- Η ροή αέρα από την οροφή στο πάτωμα μειώνει περαιτέρω τις δυνατότητες μετάδοσης προς τα εμπρός ή πίσω στην καμπίνα. Επιπλέον, οι ρυθμοί ροής αέρα είναι υψηλοί και δεν ευνοούν την εξάπλωση σταγονιδίων με τον ίδιο τρόπο όπως και σε άλλα εσωτερικά περιβάλλοντα.
- Η απόδοσης φίλτρων σωματιδίων αέρα (HEPA) σε σύγχρονα αεροσκάφη καθαρού αέρα καμπίνας, βοηθούν περαιτέρω σε υψηλά επίπεδα κυκλοφορίας καθαρού αέρα.
- Ακόμη και αν δοθεί εντολή για κενό το μεσαίο κάθισμα, δεν επιτυγχάνεται ο προτεινόμενος διαχωρισμός για να είναι αποτελεσματική η κοινωνική απόσταση. Οι περισσότερες αρχές προτείνουν 1μ με 2μ ενώ το μέσο πλάτος του καθίσματος είναι μικρότερο από 50 εκατοστά.
“Το περιβάλλον της καμπίνας καθιστά φυσικά δύσκολη τη μετάδοση ιών για διάφορους λόγους, υποστηρίζει ο επικεφαλής της IATA Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ.
Αυτό μας βοηθά να εξηγήσουμε γιατί έχουμε δει μικρή εμφάνιση μετάδοσης. Στο άμεσο μέλλον, στόχος μας είναι να κάνουμε το περιβάλλον της καμπίνας ακόμη πιο ασφαλές με αποτελεσματικά μέτρα, ώστε οι επιβάτες και το πλήρωμα να μπορούν να επιστρέψουν στα ταξίδια με αυτοπεποίθηση.
Ο έλεγχος, οι καλύψεις προσώπου και οι μάσκες συγκαταλέγονται στα πολλά επίπεδα μέτρων που προτείνουμε. Το να αφήνεις άδειο το μεσαίο κάθισμα δεν είναι λύση”.
Δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για ιογενή μετάδοση κατά την πτήση
Ο ιατρικός σύμβουλος της IATA, Δρ. Ντέιβιντ Πάουελ υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για ιογενή μετάδοση κατά την πτήση για να δικαιολογηθεί η εξάλειψη των μεσαίων καθισμάτων.
“Κανείς δεν έχει αποδείξει, είπε ο Ντέιβιντ Πάουελ, ότι αφήνοντας το μεσαίο κάθισμα άδειο μειώνεται η πιθανότητα μετάδοσης.
Όλοι γνωρίζουμε ότι ο ιός ταξίδεψε για να εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο, αλλά αυτό είναι διαφορετικό από το πώς θα μπορούσε να εξαπλωθεί μεταξύ των επιβατών στην πτήση.
Η ενδελεχής και συχνή απολύμανση καμπίνας, το φιλτράρισμα αέρα και η απαίτηση των επιβατών να φορούν μάσκες κατά την πτήση σε συνδυασμό με τα παράλληλα μέτρα υγείας και ασφάλειας του αεροδρομίου, είναι πιθανώς πιο ευεργετικά από το διαχωρισμό των καθισμάτων”.