Η Ισπανία, ένας δημοφιλής ταξιδιωτικός προορισμός, πλήττεται ιδιαίτερα από την κρίση της πανδημίας. Ο τουρισμός είναι ένας από τους σημαντικότερους οικονομικούς τομείς της χώρας με 12% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος.
Η τουριστική βιομηχανία κάνει επομένως ό,τι μπορεί για να σώσει τη θερινή περίοδο.
Έχει όμως αποτέλεσμα η προσπάθεια; Δεδομένου ότι ο Πρωθυπουργός κ. Πέντρο Σάντσεζ χαλάρωσε τους περιορισμούς εξόδου πριν από λίγες ημέρες και ανακοίνωσε την επιστροφή στην ομαλότητα σε τέσσερις φάσεις έως τα τέλη Ιουνίου, κάποια ελπίδα αναδύεται.
Μέρος των Καναρίων Νήσων και των Βαλεαρίδων Νήσων της Φορμεντέρα, τα οποία δεν είχαν επηρεαστεί από τον ιό, επιτρέπεται να παραλείψουν την πρώτη φάση του σχεδίου έναρξης τεσσάρων σταδίων.
Τα πρώτα καταστήματα και οι μικρότερες αγορές, καθώς και εστιατόρια και καφέ, είναι ανοιχτά εκεί από τις αρχές Μαΐου. Από τις 11 Μαΐου, η χαλάρωση ισχύει και για τη Μαγιόρκα. Ωστόσο, όλα λειτουργούν υπό αυστηρές συνθήκες. Τα εστιατόρια και οι καφετέριες μπορούν να χρησιμοποιούν έως και το 50% της χωρητικότητάς τους σε εξωτερικούς χώρους. Οι κοινόχρηστοι χώροι στα ξενοδοχεία πρέπει να παραμείνουν κλειστοί. Η ασφάλεια αποτελεί πλέον κορυφαία προτεραιότητα στην Ισπανία.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι κανείς δεν μπορεί να δώσει μια ακριβή πρόβλεψη για το πότε οι τουρίστες μπορούν να ταξιδέψουν ξανά στην Ισπανία.
Η ισπανική κρατική γραμματεία για τον τουρισμό επεξεργάζεται επί του παρόντος ένα πρωτόκολλο υγείας που ρυθμίζει την επανεκκίνηση του τουρισμού. Ασχολείται με την ασφάλεια της υγείας και της υγιεινής περίπου είκοσι τουριστικών τομέων, από τη διαμονή και τη μεταφορά έως τη γαστρονομία, τις παραλίες, τη νυχτερινή ζωή και τα καταφύγια της φύσης.
“Ο στόχος είναι να διασφαλιστεί η μέγιστη ασφάλεια για τους εργαζόμενους, τους τουρίστες και τους κατοίκους κατά το άνοιγμα”, δήλωσε η Ίζαμπελ Όλιβερ Σαγκρέρας, Υφυπουργός Τουρισμού.
Στη Μαδρίτη, οι αρχές εργάζονται σε μια σφραγίδα “χωρίς Covid” για τη βελτίωση της υγιεινής στα ξενοδοχεία.
Επιπλέον, υπάρχουν σκέψεις για την καθιέρωση τεστ για τον ιό σε ξενοδοχεία και για την πρόσληψη περισσότερων εργαζομένων που παρακολουθούν τους κανονισμούς απόστασης των παραθεριστών.
Για να ελαχιστοποιηθούν οι επαφές μεταξύ επισκεπτών και υπαλλήλων, οι ισπανικές αλυσίδες ξενοδοχείων βασίζονται όλο και περισσότερο σε ψηφιακές προσφορές.
Για παράδειγμα, η Iberostar ξεκινά ένα διαδικτυακό check-in με συνεργάτες πωλήσεων, προκειμένου να αποφευχθούν μεγάλα πλήθη στη ρεσεψιόν. Οι πελάτες θα παραλάβουν γρήγορα το κλειδί στο δρόμο για το δωμάτιό τους.
Στην Ανδαλουσία, η Iberostar σχεδιάζει να ανοίξει τα πρώτα ξενοδοχεία. Επειδή ο εθνικός τουρισμός θα είναι ο πρώτος που θα ανακάμψει, η αλυσίδα αναμένει την υψηλότερη ζήτηση στην ηπειρωτική χώρα.
Ωστόσο, ο Γκάμπριελ Εσκαρέρ, επικεφαλής του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Meliá και πρόεδρος της ένωσης λόμπι Exceltur, δεν αποκλείει ότι οι διεθνείς παραθεριστές μπορούν τουλάχιστον να ταξιδέψουν στις Καναρίους Νήσους και τις Βαλεαρίδες Νήσους – και πολύ σύντομα, ελπίζοντας για τα τέλη Ιουνίου.
Επίσης, το αφεντικό της TUI, Φριτζ Γιούσεν, βλέπει τα ισπανικά νησιά και ιδιαίτερα τη Μαγιόρκα ως τον πρώτο πιθανό ταξιδιωτικό προορισμό λόγω του χαμηλού αριθμού κρουσμάτων.