Για τον ταξιδιωτικό κλάδο, ήταν αναμφίβολα μια ευπρόσδεκτη έκπληξη τα σχόλια του Φρανκ Ντελ Ρίο σχετικά με τους καταναλωτές που κάνουν κράτηση για κρουαζιέρες σε απομακρυσμένους προορισμούς για το 2021.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Norwegian Cruise Line Holdings μίλησε για τα δύο πολυτελή εμπορικά σήματα της εταιρείας, την Oceania και το Regent Seven Seas και τη ζήτηση για κρουαζιέρες στην Ιαπωνία, το Ντουμπάι και τις παγκόσμιες κρουαζιέρες που βλέπει η εταιρεία για το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Πολλά αποτελέσματα δημοσκόπησης έδειχναν ότι οι άνθρωποι είναι επιφυλακτικοί να κάνουν πτήσεις μεγάλων αποστάσεων ή να προγραμματίσουν μεγάλες διακοπές μέχρι να βρεθεί ένα εμβόλιο ή θεραπεία για το Covid-19. Ωστόσο, οι κρατήσεις της NCLH δείχνουν ότι στην πραγματικότητα υπάρχει ζήτηση για όλα τα είδη ταξιδιών και αρκετή αισιοδοξία.
«Η ιδέα ότι οι άνθρωποι δεν θα θέλουν να ταξιδέψουν σε απομακρυσμένα μέρη ή εξωτικούς προορισμούς, αυτό που βλέπουμε μας δείχνει ότι πρέπει να την αψηφήσουμε», είπε ο Ντελ Ρίο, προσθέτοντας ότι ορισμένα δρομολόγια της Ιαπωνίας και τμήματα παγκόσμιας κρουαζιέρας «εξαντλούνται».
Η επικεφαλής μάρκετινγκ της Silversea Cruises, κα. Μπάρμπαρα Μάκερμαν, δήλωσε σε τηλεφωνική κλήση στις 19 Μαΐου ότι οι κρουαζιέρες αποστολών όπως η Ανταρκτική, η Αρκτική και τα Γκαλαπάγκος είναι πολύ δημοφιλείς για το 2021 και ότι συνολικά, οι επιβάτες κάνουν κράτηση για τα ίδια μέρη τον επόμενο χρόνο που σχεδίαζαν να επισκεφθούν αυτή την χρονιά.
“Έτσι, αν ακυρώσουν ένα δρομολόγιο της Μεσογείου την άνοιξη, τείνουν να κάνουν κράτηση για παρόμοιο δρομολόγιο”, δήλωσε η ίδια.
Επίσης, εκπληκτικό, είπε, είναι ότι η Silversea διαπίστωσε ότι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία επισκέπτες της, ηλικίας 61 έως 80 ετών, είναι από αυτούς που είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση.
«Είναι λίγο περίεργο, αλλά είναι οι ταξιδιώτες που θέλουν να επιστρέψουν πρώτα», είπε.
Η κα. Μάκερμαν είπε ότι πίστευε ότι οι επισκέπτες είναι ανοιχτοί σε κρατήσεις μακρινών δρομολογίων αποστολής, επειδή ταξιδεύουν σε ακατοίκητα μέρη και πιστεύουν ότι έτσι είναι πιο ασφαλείς.
Οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι βλέπουν παρόμοιες τάσεις. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Signature Άλεξ Σάρπ δήλωσε ότι οι κρατήσεις δείχνουν ότι οι άνθρωποι δεν φοβούνται να κάνουν κράτηση σε εξωτικούς προορισμούς μεγάλων αποστάσεων, τόσο σε κρουαζιέρα όσο και σε περιοδείες, όπου τα αφρικανικά σαφάρι είναι δημοφιλή.
«Θα έλεγα γενικά για κρουαζιέρα, ειδικά για παγκόσμια κρουαζιέρα», είπε. “Όλα αυτά είναι πολλά υποσχόμενα και συνεχίζουν να μας παρακινούν καθώς προχωράμε και σκεφτόμαστε τον κόσμο που ανοίγεται στους πελάτες μας.”
Βοήθεια για την προώθηση τέτοιων κρατήσεων είναι οι πολύ ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης κρουαζιερόπλοιων και οι μειωμένες προκαταβολές.
Η Crystal Cruises διαπίστωσε επίσης ότι οι καταναλωτές ανταποκρίνονται καλά στα προγράμματα μειωμένων προπληρωμών και στις ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης, σύμφωνα με τον Τζάκ Άντερσον, πρώην εκτελεστικό στέλεχος κρουαζιέρας που επί του παρόντος συμβουλεύει την Crystal. Είπε ότι οι επιβάτες όχι μόνο κάνουν κράτηση για την παγκόσμια κρουαζιέρα της Crystal το 2021, αλλά και το 2022 και το 2023, καθώς και κρουαζιέρες στην Ασία και τη Μέση Ανατολή.
«Οι άνθρωποι που αγαπούν τις κρουαζιέρες είναι γενικά αισιόδοξοι ότι έχουμε ένα μέλλον που θα τους επιτρέψει να εξερευνήσουν ξανά τον κόσμο», είπε.
Οι κοντινές κρουαζιέρες
Η ζήτηση για μεγάλες αποστάσεις συνοδεύεται από αναμενόμενο ενδιαφέρον και για προορισμούς πιο κοντά στο σπίτι.
Η Silversea δήλωσε ότι ένα από τα πιο ξεκάθαρα δεδομένα όσον αφορά το 2021 είναι η δημοτικότητα των βρετανικών νησιών για κρουαζιέρες έξω από το Λονδίνο για Ευρωπαίους επισκέπτες.
Τέλος, ο Κρις Όστιν, ανώτερος αντιπρόεδρος των παγκόσμιων πωλήσεων και μάρκετινγκ για το Seabourn, είπε ότι η Αλάσκα και η Ευρώπη είναι και οι δύο δημοφιλείς το επόμενο έτος. «Υπάρχει αυτή η ιδέα ότι το επόμενο έτος θα είναι μια χαρά».