Τα κράτη μέλη από όλη την Αφρική έχουν μοιραστεί τις προτεραιότητές τους για τον τουρισμό με φόντο το COVID-19.

Όπως με κάθε άλλη παγκόσμια περιοχή, οι αφρικανικοί προορισμοί έχουν πληγεί σοβαρά από τους περιορισμούς στα ταξίδια που εισήχθησαν ως απάντηση στην πανδημία. Η ξαφνική και απροσδόκητη πτώση των τουριστικών αφίξεων έθεσε σε κίνδυνο πολλά εκατομμύρια θέσεις εργασίας και απειλούσε να μειώσει την πρόοδο που σημειώθηκε στην αειφόρο ανάπτυξη.

Τώρα, καθώς ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO) ηγείται της επανεκκίνησης του τουρισμού, τα κράτη μέλη της Αφρικής έχουν εκθέσει το όραμά τους για τον τομέα . Αυτό βασίζεται στην ατζέντα του UNWTO για την Αφρική – Τουρισμός για ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς , ο χάρτης πορείας για τον αφρικανικό τουρισμό που εγκρίθηκε στη Γενική Συνέλευση του UNWTO το 2019 και βασίζεται στις απαντήσεις σε μια έρευνα που έστειλε το Περιφερειακό Υπουργείο για την Αφρική.

Ο Γενικός Γραμματέας του UNWTO Zurab Pololikashvili είπε: «Αυτά τα σχόλια από τα αφρικανικά κράτη μέλη μας θα μας βοηθήσουν να καθοδηγήσουμε τον τουρισμό μέσα στους επόμενους δύσκολους μήνες. Η πανδημία COVID-19 είχε σημαντικό αντίκτυπο στον τουρισμό σε ολόκληρη την ήπειρο. Ωστόσο, το UNWTO έχει δεσμευτεί να βοηθήσει την Αφρική να αναπτυχθεί ισχυρότερα και καλύτερα και να αναδυθεί ο τουρισμός από αυτήν την κρίση ως σημαντικός πυλώνας οικονομιών, θέσεων εργασίας και βιωσιμότητας. ”

Βασικές προτεραιότητες επενδύσεων και καινοτομίας σε ηπειρωτικό επίπεδο

Σε ηπειρωτικό επίπεδο, η έρευνα αποκάλυψε ότι οι πέντε βασικοί τομείς της ατζέντας του UNWTO για την Αφρική που τα κράτη μέλη θα ήθελαν να δουν να έχουν προτεραιότητα προκειμένου να τους υποστηρίξουν καλύτερα καθώς ανακάμπτουν από τον αντίκτυπο του COVID-19 είναι:

  • Ξεκλείδωμα της ανάπτυξης μέσω προώθησης επενδύσεων και συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα
  • Προώθηση της καινοτομίας και της τεχνολογίας,
  • Προώθηση της διευκόλυνσης των ταξιδιών, συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης συνδεσιμότητας και των πολιτικών τουριστικών θεωρήσεων
  • Προώθηση της ανθεκτικότητας, μεταξύ άλλων μέσω της προώθησης της ασφάλειας και της επικοινωνίας και των επικοινωνιών κρίσεων
  • Υποστήριξη για το “Brand Africa”

Ταυτόχρονα, οι απαντήσεις της έρευνας έδειξαν ότι τα κράτη μέλη θα ήθελαν να δουν το κομμάτι της Ατζέντας για την Αφρική να επικεντρώνεται στην προώθηση της ανθεκτικότητας ώστε να αντικατοπτρίζει την τρέχουσα κατάσταση. Αυτό θα επιτρέψει μια πιο αποτελεσματική απάντηση στον αντίκτυπο του COVID-19 στον τουρισμό και την επιτάχυνση της ανάκαμψης .

Παράλληλα, τα κράτη μέλη σε ολόκληρη την Αφρική εξέφρασαν επίσης την επιθυμία για τον UNWTO να επικεντρώσει τις μελλοντικές συνεδρίες ανάπτυξης ικανοτήτων και κατάρτισης στα θέματα διαχείρισης κρίσεων και επικοινωνιών, μάρκετινγκ, ανάπτυξης του εσωτερικού τουρισμού και προώθησης της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας.

Οι υποπεριφερειακές προτεραιότητες

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης τις διαφορετικές προτεραιότητες των κρατών μελών από διαφορετικά μέρη της Αφρικής. Στη Βόρεια Αφρική, η νούμερο ένα προτεραιότητα είναι η επέκταση της ανάπτυξης ικανοτήτων , μεταξύ άλλων μέσω της παροχής περισσότερης κατάρτισης. Τόσο στη Δυτική όσο και στην Ανατολική Αφρική, τα μέλη ονόμασαν την προώθηση της καλύτερης διευκόλυνσης των ταξιδιών και την απελευθέρωση της τουριστικής ανάπτυξης μέσω επενδύσεων και συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα ως προτεραιότητές τους.

Εν τω μεταξύ, η υπεράσπιση του «Brand Africa» αναδείχθηκε ως η νούμερο ένα προτεραιότητα για τα κράτη μέλη στη Νότια Αφρική και στην Κεντρική Αφρική, η εστίαση είναι στην ενίσχυση των τουριστικών στατιστικών συστημάτων. Επιπλέον, η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι τα κράτη μέλη από ολόκληρη την ήπειρο θα ήθελαν να δουν το UNWTO να προσθέσει ένα νέο τμήμα στην Ατζέντα για την Αφρική με επίκεντρο την προώθηση του περιφερειακού και του εσωτερικού τουρισμού .

Τέλος, τα κράτη μέλη πρότειναν επίσης στον UNWTO να αναλάβει μια σειρά δράσεων τόσο σε πολιτικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο , συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ κυβερνήσεων, τη διευκόλυνση της δημιουργίας επενδυτικών κεφαλαίων για τη στήριξη του τουρισμού και την πρακτική υποστήριξη των ΜΜΕ.

Αυτές οι δράσεις θα ήταν ιδιαίτερα επωφελείς για χώρες των οποίων το ΑΕγχΠ εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τουριστικό τομέα, συμπεριλαμβανομένων των αναπτυσσόμενων κρατών του μικρού νησιού (SIDS).