Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) κυκλοφόρησε στοιχεία για τις παγκόσμιες αγορές αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών τον Μάιο, δείχνοντας μια μικρή βελτίωση στην αγορά αεροπορικών φορτίων. Ωστόσο, η χωρητικότητα παραμένει ανίκανη να καλύψει τη ζήτηση ως αποτέλεσμα της απώλειας των φορτίων της κοιλιάς σε επιβατικά αεροσκάφη που έχουν σταθμεύσει.
Η παγκόσμια ζήτηση, μετρούμενη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs), μειώθηκε κατά 20,3% το Μάιο (-21,5% για διεθνείς δραστηριότητες) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτό είναι μια βελτίωση από την πτώση 25,6% σε ετήσια βάση που καταγράφηκε τον Απρίλιο.
-Η παγκόσμια χωρητικότητα, μετρούμενη σε διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου (ACTK), μειώθηκε κατά 34,7% το Μάιο (-32,2% για διεθνείς δραστηριότητες) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ελαφρά επιβράδυνση από την πτώση 41,6% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο.
-Η ικανότητα της κοιλιάς για διεθνή αεροπορικά φορτία μειώθηκε κατά 66,4% το Μάιο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος λόγω της απόσυρσης των επιβατικών υπηρεσιών εν μέσω της κρίσης COVID-19 (αύξηση ελαφρώς από την πτώση 75,1% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο). Αυτό αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση της χωρητικότητας κατά 25,2% μέσω της διευρυμένης χρήσης φορτηγών αεροσκαφών.
-Ο συντελεστής φορτίου φορτίου (CLF) αυξήθηκε κατά 10,4 εκατοστιαίες μονάδες τον Μάιο. Αυτή ήταν μια ελαφρά μείωση από την αύξηση 12,8 εκατοστιαίων μονάδων τον Απρίλιο. Ωστόσο, η έκταση της αύξησης υποδηλώνει ότι εξακολουθεί να υπάρχει ανεμπόδιστη ζήτηση για αεροπορικό φορτίο που δεν μπορεί να ικανοποιηθεί λόγω της συνεχούς προσγείωσης πολλών επιβατικών πτήσεων.
-Οι παγκόσμιες παραγγελίες εξαγωγής συνεχίζουν να μειώνονται αλλά με βραδύτερο ρυθμό. Ο δείκτης Purchasing Managers (PMI) που παρακολουθεί τις νέες παραγγελίες εξαγωγής κατασκευής βελτιώθηκε από τον ρυθμό που παρατηρήθηκε τον Απρίλιο παρά το ότι παραμένει σε συρρικνωμένο έδαφος.
Οι ευρωπαίοι αερομεταφορείς ανέφεραν 29,7% ετήσια πτώση των διεθνών φορτίων φορτίου τον Μάιο, την πιο αδύναμη απόδοση όλων των περιοχών. Περιορισμένη παραγωγή και κλείδωμα παραγωγής έως τα μέσα Μαΐου συνέβαλαν στην αδύναμη απόδοση. Η διεθνής ικανότητα μειώθηκε 40,1%.
- «Η ζήτηση αεροπορικών φορτίων μειώθηκε κατά περισσότερο από 20% σε σύγκριση με το 2019. Και με το μεγαλύτερο μέρος της γειωμένης ικανότητας επιβατικών στόλων ήταν 34,7%. Το χάσμα μεταξύ ζήτησης και χωρητικότητας δείχνει την πρόκληση στην εξεύρεση χώρου στο αεροσκάφος που εξακολουθεί να πετάει για να μεταφέρει αγαθά στην αγορά. Γι ‘αυτό οι προοπτικές για το αεροπορικό φορτίο παραμένουν ισχυρότερες από ό, τι για την επιχείρηση επιβατών, αλλά το μέλλον είναι πολύ αβέβαιο. Η οικονομική δραστηριότητα αυξάνεται από τα χαμηλά του Απριλίου καθώς ξεκλειδώνουν ορισμένες οικονομίες. Ωστόσο, η πρόβλεψη του μήκους και του βάθους της ύφεσης παραμένει δύσκολη », δήλωσε ο κ. Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.