Ο κατασκευαστής αεροσκαφών Boeing αντιμετωπίζει πρόστιμο 1,25 εκατομμυρίων δολαρίων για την πίεση υπαλλήλων επιθεώρησης ασφαλείας που έχουν εγκριθεί από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).
Η FAA υποστηρίζει πως οι διευθυντές της Boeing άσκησαν πίεση σε υπαλλήλους που είχαν οριστεί να εκτελέσουν εργασίες σχετικά με την ασφάλεια για την κυβέρνηση στο εργοστάσιο αεροσκαφών στη Νότια Καρολίνα.
Σύμφωνα με μια επιστολή της FAA, τουλάχιστον τέσσερις ανώτεροι διευθυντές της Boeing στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Νότια Καρολίνα – συμπεριλαμβανομένου του αντιπροέδρου 787 επιχειρήσεων, του ανώτερου διευθυντή ποιότητας και του διευθυντή παράδοσης – πίεσαν μηχανικούς και επιθεωρητές επιφορτισμένους με τον ποιοτικό έλεγχο στην παραγωγή του 787 Dreamliner.
Οι διευθυντές σύμφωνα με την FAA, δεν θα έπρεπε να είχαν εμπλακεί άμεσα στη διαδικασία ποιότητας και της ασφάλειας, η οποία είναι το πεδίο αρμοδιοτήτων μιας συγκεκριμένης ομάδας υπαλλήλων της Boeing που έχουν οριστεί να εκπροσωπούν την FAA και να διενεργούν ανεξάρτητες επιθεωρήσεις της παραγωγής αεροσκαφών για λογαριασμό της.
Η FAA κατηγορεί αυτούς τους ανώτερους διευθυντές ότι “πιέζουν”, “παρενοχλούν” και “υποτιμούν την απόδοση” μηχανικών, επιθεωρητών και διευθυντών στο πρόγραμμα εποπτείας, γνωστό ως Otoration Designation Authorization (ODA). Συγκεκριμένα:
- Πίεσαν έναν επιθεωρητή «να πραγματοποιήσει επιθεώρηση συμμόρφωσης αεροσκάφους που δεν ήταν έτοιμο για επιθεώρηση».
- Παρενόχλησαν επιθεωρητές και διευθυντές, απαιτώντας να «διενεργούν επιθεωρήσεις πιο γρήγορα».
- Απείλησαν τους επιθεωρητές πως θα τους αντικαταστήσουν από άλλους υπαλλήλους.
- Περίμεναν έξω από τα αεροσκάφη για να παρακολουθήσουν πόσο γρήγορα οι επιθεωρητές εποπτείας ανταποκρίθηκαν στα αιτήματα και πόσο καιρό χρειάστηκαν οι επιθεωρήσεις τους.
- Σε υψηλά καταρτισμένο διευθυντή που υπέβαλε αναφορά «αδικαιολόγητης πίεσης», αντέδρασαν αρνούμενοι να του πάρουν συνέντευξη για την προαγωγή του.
Τι λέει η Boeing
Η Boeing δήλωσε ότι ξεκίνησε εσωτερική έρευνα για τους ισχυρισμούς και έλαβε διορθωτικά μέτρα.
Για πολλά χρόνια, η FAA χρησιμοποιεί εσωτερικούς υπαλλήλους κατασκευαστών αεροσκαφών για να εκτελέσει κάποια εργασία που σχετίζεται με την ασφάλεια. Αλλά μετά την κρίση του Boeing 737 Max, αυτή η «άνετη σχέση» έχει τεθεί υπό έντονη κριτική από τους νομοθέτες.
“Η αδικαιολόγητη πίεση οποιουδήποτε τύπου είναι ασυμβίβαστη με τις αξίες μας και δεν θα γίνει ανεκτή”, δήλωσε ο εκπρόσωπος της Boeing, Peter Pedraza.