Του Χάρη Ντιγριντάκη

Ακόμη και για τον πιο αισιόδοξο δεν αποτελούν έκπληξη τα οικονομικά μεγέθη της AEGEAN AIRLINES το τρέχον έτος. Με βάση αφενός το γεγονός ότι το 80% του ελληνικού τουρισμού είναι αερομεταφερόμενο και αφετέρου το μπαράζ περιορισμών στις μετακινήσεις που υπεβλήθηκε μεταξύ χωρών, -αλλά ακόμη και στο εσωτερικό, λόγω της πανδημίας- το αποτέλεσμα ήταν προδιαγεγραμμένο ειδικά το β΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Ο συνολικός αριθμός των πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν μειώθηκε κατά 82% με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών κατά το δεύτερο τρίμηνο να ανέλθει μόλις σε 40,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας ποσοστιαία πτώση 88% συγκριτικά με το 2019, ενώ οι καθαρές ζημιές προ φόρων άγγιξαν τα 58,7 εκατ. ευρώ από κέρδη 31,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Με την επίδραση και του δεύτερου τριμήνου, το πρώτο εξάμηνο ο κύκλος εργασιών κατέγραψε μείωση 64% και ανήλθε σε 187,4 εκατ. ευρω., ενώ το συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημιές 132,3 εκατ. ευρω.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο Διευθύνων Σύμβουλος της AEGEAN κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε ότι :

« Από τα τέλη Ιουνίου με την υποχώρηση του πρώτου κύματος και την μερική άρση των περιορισμών, κάναμε μεγάλη προσπάθεια για επαναδραστηριοποίηση καλύπτοντας 84 προορισμούς από Αθήνα και 52 από τις βάσεις της περιφέρειας, στηρίζοντας το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Όμως πολλές αγορές έμειναν μη προσβάσιμες, ενώ και η διάθεση για ταξίδια υπό το βάρος της πανδημίας και από τις ανοιχτές αγορές ήταν χαμηλή, ακόμη και για την Ελλάδα που κέρδισε μερίδιο από τους ανταγωνιστές της.

Έτσι και τον Αύγουστο εκτελέσαμε λιγότερο από το 50% του προγραμματισμένου πτητικού έργου μας με ιδιαίτερα χαμηλές για την εποχή πληρότητες.

Σε αυτό το περιβάλλον οφείλω να τονίσω, όπως κάνουν άλλωστε και όλοι οι φορείς του κλάδου, την αναγκαιότητα όλες οι χώρες να συμφωνήσουν σε κοινές διαδικασίες όπως για παράδειγμα το αρνητικό test πριν την πτήση, που θα επιτρέψουν στη συντονισμένη αποκατάσταση της προσβασιμότητας και της διασύνδεσης μεταξύ των χωρών».

Σχετικά με τους χρόνους παραλαβής και άφιξης των νέων αεροσκαφών Airbus A320/321 neo, όπως σημειώνεται διατηρείτε ακέραιος ο αριθμός των 46 νέων αεροσκαφών που θα παραλάβει η εταιρεία, αλλά μειώνεται ο ρυθμός άφιξης νέων αεροσκαφών τα έτη 2021 και 2022.