Οι βαθιές απώλειες της βιομηχανίας θα συνεχιστούν έως το 2021, παρόλο που η απόδοση αναμένεται να βελτιωθεί κατά την περίοδο της πρόβλεψης.
Καθαρή ζημιά 38,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021 (βαθύτερη από την εκτίμηση των 15,8 δις δολαρίων τον Ιούνιο), προβλέπει η αναθεωρημένη προοπτική για τις επιδόσεις της αεροπορικής βιομηχανίας το 2020 και το 2021, της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Για το 2020 η καθαρή ζημιά θα είναι 118,5 δις δολάρια (βαθύτερη από τις προβλέψεις 84,3 δις δολαρίων τον Ιούνιο).
Το δεύτερο μισό του 2021 αναμένεται να υπάρξει βελτίωση μετά από ένα δύσκολο πρώτο …ημίχρονο του έτους.
Η επιθετική μείωση του κόστους αναμένεται να συνδυαστεί με την αυξημένη ζήτηση κατά τη διάρκεια του 2021 (λόγω του εκ νέου ανοίγματος των συνόρων με δοκιμές ή / και της ευρείας διαθεσιμότητας ενός εμβολίου).
Η βιομηχανία θα δει μετρητά το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Αρκετά νωρίτερα από τις προηγούμενες προβλέψεις.
“Τα βιβλία της ιστορίας θα καταγράψουν το 2020 ως τη χειρότερη οικονομική χρονιά της βιομηχανίας, λέει ο Αλεξάντερ Ντε Τζούνιακ Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος IATA.
Οι αεροπορικές εταιρείες μείωσαν τα έξοδα κατά ένα δισεκατομμύριο δολάρια την ημέρα κατά τη διάρκεια του 2020 και εξακολουθούν να αντισταθμίζουν τις άνευ προηγουμένου απώλειες.
Αν δεν υπήρχαν 173 δισεκατομμύρια δολάρια σε οικονομική στήριξη από κυβερνήσεις, θα είχαμε δει μαζικές πτωχεύσεις”.
Προοπτικές 2021
Η οικονομική απόδοση της αεροπορικής εταιρείας αναμένεται να έχει σημαντική στροφή προς το καλύτερο το 2021, ακόμα κι αν επικρατούν ιστορικά βαθιές απώλειες.
Η αναμενόμενη απώλεια 38,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021 θα είναι δεύτερη μετά την απόδοση του 2020.
Με την υπόθεση ότι υπάρχει κάποιο άνοιγμα των συνόρων στα μέσα του 2021 (είτε μέσω δοκιμών είτε αυξανόμενης διαθεσιμότητας ενός εμβολίου), τα συνολικά έσοδα αναμένεται να αυξηθούν σε 459 δισεκατομμύρια δολάρια (βελτίωση 131 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020), αλλά ακόμη 45% κάτω από τα 838 δισεκατομμύρια δολάρια του 2019.
Συγκριτικά, το κόστος αναμένεται να αυξηθεί μόνο κατά 61 δισεκατομμύρια δολάρια, παρέχοντας συνολικά βελτιωμένη οικονομική απόδοση.
Πόσα θα συνεχίσουν να χάνουν οι αεροπορικές εταιρείες
Οι αεροπορικές εταιρείες θα συνεχίσουν να χάνουν, 13,78 δολάρια για κάθε επιβάτη που μεταφέρεται. Μέχρι το τέλος του 2021, τα ισχυρότερα έσοδα θα βελτιώσουν την κατάσταση, αλλά το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους εξακολουθεί να φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο.
Ο αριθμός των επιβατών αναμένεται να αυξηθεί σε 2,8 δισεκατομμύρια το 2021. Αυτό θα ήταν ένα δισεκατομμύριο περισσότεροι ταξιδιώτες από το 2020 και 1,7 δισεκατομμύρια ταξιδιώτες λιγότεροι το 2019.
Οι αποδόσεις των επιβατών αναμένεται να είναι επίπεδες και ο συντελεστής φόρτωσης αναμένεται να βελτιωθεί στο 72,7% (βελτίωση στο 65,5% που αναμένεται για το 2020, αλλά εξακολουθεί να είναι αρκετά χαμηλότερη από το 82,5% του 2019).
Προκλήσεις για ανάκαμψη
Ενώ ο κλάδος θα δει βελτιωμένη απόδοση το 2021 σε σύγκριση με το 2020, ο δρόμος προς την ανάκαμψη αναμένεται να είναι μακρύς και δύσκολος. Ο όγκος των επιβατών δεν αναμένεται να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 έως το 2024 το νωρίτερο, με τις εγχώριες αγορές να ανακάμπτουν ταχύτερα από τις διεθνείς υπηρεσίες.
Πολλές κρίσιμες προκλήσεις χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή. Όπως τα επίπεδα χρεών και οικονομική υποστήριξη. Οι αεροπορικές εταιρείες επιβιώνουν με οικονομική στήριξη από κυβερνήσεις.
Ακόμα και μετά από κυβερνητική χρηματοδότηση διαφόρων ειδών ύψους 173 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020, η μέση αεροπορική εταιρεία έχει μόλις 8,5 μήνες μετρητά για να επιβιώσει.
Πολλοί έχουν πολύ λιγότερα καθώς η βιομηχανία εισέρχεται στην κρίσιμη χειμερινή περίοδο, η οποία χαρακτηρίζεται από χαμηλή ζήτηση ακόμη και σε κανονικές περιόδους.
Ενώ η ανάγκη μετρητών έχει μειωθεί από την κορυφή της κρίσης, οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να χρειαστούν κατά μέσο όρο 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια / μήνα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, προτού η βιομηχανία γίνει θετική σε μετρητά το τέταρτο τρίμηνο του 2021.
“Η οικονομική ζημιά αυτής της κρίσης είναι σοβαρή, είπε ο Αλεξάντερ Ντε Τζούνιακ. Η κυβερνητική υποστήριξη έχει κρατήσει τις αεροπορικές εταιρείες ζωντανές.
Πιθανότατα χρειάζονται περισσότερα καθώς η κρίση διαρκεί περισσότερο από ότι θα μπορούσε κανείς να προβλέψει.
Και αυτό δεν πρέπει να διογκώσει το ήδη υψηλό φορτίο χρέους που έχει αυξηθεί στα 651 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η γεφύρωση των αεροπορικών εταιρειών στην ανάκαμψη είναι μια από τις πιο σημαντικές επενδύσεις που μπορούν να κάνουν οι κυβερνήσεις.
Θα σώσει θέσεις εργασίας και θα ξεκινήσει την ανάκαμψη στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού που αντιπροσωπεύει το 10% του παγκόσμιου ΑΕγχΠ”.