Με σκοπό την ενίσχυση της προβολής της Θεσσαλονίκης ως ενός ισχυρού τουριστικού προορισμού, διεκδικώντας μεγαλύτερα μερίδια της συνεδριακής αγοράς, ο φορέας Thessaloniki Convention Bureau συνεχίζει με στοχευμένες δράσεις για να τοποθετήσει την πόλη ανάμεσα στις πρώτες πενήντα του ευρωπαϊκού χάρτη.

Σύμφωνο συνεργασίας υπέγραψαν ο φορέας Thessaloniki Convention Bureau (TCB) και η Ενωση Ταξιδιωτικών Γραφείων Μακεδονίας – Θράκης (ΕΤΓΜ-Θ) με στόχο την πολυπόθητη ανάπτυξη και τόνωση της οικονομίας, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και βεβαίως την προσέλκυση διεθνών συνεδρίων και διοργανώσεων στην πόλη.

«Ο στόχος να ανέβουμε στην πρώτη 50άδα στην Ευρώπη το 2017 είναι εφικτός», ανέφερε η πρόεδρος του TCB, Δέσποινα Αμαραντίδου, επισημαίνοντας ότι η πόλη πρέπει να αξιοποιήσει αυτά που έχει, «τα πεντάστερα ξενοδοχεία της, τη ΔΕΘ – Helexpo η οποία βρίσκεται στο κέντρο, ένα υπερσύγχρονο Μέγαρο Μουσικής».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΕΤΓΜ-Θ, Βύρων Θεολόγης, επισήμανε ότι, στο πλαίσιο της εξωστρέφειας και των συνεργειών, «η Ενωση ενώνει τις δυνάμεις της με το TCB, με κοινό στόχο να καταστεί η πόλη ένας ισχυρός τουριστικός προορισμός και να διεκδικήσει μεγάλα διεθνή συνέδρια».

Μιλώντας στον «Α», ο κ. Θεολόγης ανέφερε ότι η δουλειά των ταξιδιωτικών πρακτόρων με την παραδοσιακή της μορφή τείνει να εκλείψει και «θεωρούμε ότι συνέργειες όπως αυτές με το TCB θα δώσουν διέξοδο στα αδιέξοδά μας».

Στην 111η θέση

Με δέκα συνέδρια για το 2013, η Θεσσαλονίκη κατατάσσεται στην 111η θέση στον ευρωπαϊκό συνεδριακό χάρτη και αντίστοιχα στη 219η θέση στον παγκόσμιο συνεδριακό χάρτη.

Σύμφωνα με τη Δ. Αμαραντίδου, η αξιοποίηση του υπάρχοντος δυναμικού (ο επιχειρηματικός κλάδος που σχετίζεται έμμεσα ή άμεσα με το συνεδριακό τουρισμό, οι θεσμικοί φορείς της πόλης και του τουριστικού κλάδου, καθώς και η ακαδημαϊκή και επιστημονική κοινότητα της πόλης), θα δώσουν τις δυνατότητες για προσέλκυση περισσοτέρων συνεδρίων.

«Στις στοχευμένες δράσεις μας, εκτός από τη συμμετοχή μας στις διεθνείς εκθέσεις συνεδριακού τουρισμού, και τη διεκδίκηση διοργανώσεων (bidding), είναι και το ”Ambassadors Programme”, όπου ο ακαδημαϊκός κλάδος θα αξιοποιήσει τα διανοητικά κεφάλαια για την περαιτέρω προβολή και ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως συνεδριακού προορισμού» είπε στον «Α» η κ. Αμαραντίδου.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΕΤΓΜ-Θ, κ. Θεολόγης, επισήμανε ότι «από τη στιγμή που θα έρθει ο σύνεδρος τουρίστας στην πόλη και εμείς οι πράκτορες θα έχουμε δουλειά» αναφέροντας ως παραδείγματα τις κρατήσεις εισιτηρίων, τις μεταφορές των σύνεδρων τουριστών με τα λεωφορεία που διαθέτουν οι τουριστικοί πράκτορες κ.ά.

Να σημειώσουμε ότι ο συνεδριακός τουρισμός είναι από τις ακριβότερες μορφές τουρισμού, με το σύνεδρο τουρίστα να ξοδεύει κατά μέσο όρο 120 ευρώ την ημέρα, εκτός συνεδρίου, και 1.000 ευρώ για την εγγραφή του στο συνέδριο, στη μετακίνηση και στη διαμονή του.

Διεθνής προβολή

Το χτεσινό σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ Thessaloniki Convention Bureau και Ενωσης Ταξιδιωτικών Γραφείων Μακεδονίας Θράκης ενισχύει ακόμη περισσότερο το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης. Στόχοι δε της συγκεκριμένης συνέργειας είναι:

α. να αποτελέσει η πόλη της Θεσσαλονίκης έναν ισχυρό τουριστικό προορισμό, με ειδικό ενδιαφέρον για το συνεδριακό τουρισμό και τη διεκδίκηση και προσέλκυση μεγάλων διεθνών συνεδρίων και διοργανώσεων

β. η προώθηση της Θεσσαλονίκης ως συνεδριακού προορισμού, αλλά και των υποδομών και των υπηρεσιών που θα υποστηρίξουν αυτήν την προοπτική και

γ. η διεθνής προβολή της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής για την υλοποίηση μεγάλων διεθνών επιστημονικών -και όχι μόνο- διοργανώσεων, προς την καθιέρωση ενός σημαντικού προορισμού στον παγκόσμιο χάρτη των διεθνών διοργανώσεων.

Τέλος, να σημειώσουμε, ότι το TCB θα συμμετάσχει στη διεθνή έκθεση συνεδριακού τουρισμού ACE of MICE Exhibition που θα πραγματοποιηθεί 26-28 Φεβρουαρίου στην Κωνσταντινούπολη. Η συγκεκριμένη έκθεση είναι η μοναδική εξειδικευμένη για το συνεδριακό και επαγγελματικό τουρισμό, που πραγματοποιείται στην Τουρκία και απευθύνεται μόνον σε επαγγελματίες. Οι δε hosted buyers είναι εκπρόσωποι τόσο διεθνών φορέων όσο και επιχειρήσεων με εξωστρεφή δραστηριότητα, κυρίως από τον κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας και προέρχονται από αγορές της Ευρώπης, της Ρωσίας, των ΗΠΑ, της Κίνας, της Ινδίας, της Ιαπωνίας, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής.

aggelioforos.gr