Να αλλάξει τα δεδομένα στον τρόπο προβολής και επικοινωνίας των ελληνικών προορισμών επιχειρεί το ερευνητικό εργαστήριο διαδραστικών τεχνών του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Η νέα μεθοδολογία που συστήνεται για την τουριστική προβολή ενός τόπου εκσυγχρονίζεται με την εισαγωγή της διαμεσικής αφήγησης και της παιγνιδικής διαδικασίας.
«Με αυτήν την καινοτόμα προσέγγιση, ο αυξανόμενος πληθυσμός των ψηφιακών ιθαγενών αναγνωρίζει την ταυτότητά του μέσα από avatars που κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε ιστορίες (storytelling).
Αποκτά επίσης χρήσιμες πληροφορίες που συνδέονται με τα ενδιαφέροντα του, ακολουθεί τους κανόνες του παιχνιδιού, επιβραβεύεται και αποκτά εμπλουτισμένη εμπειρία μόλις επισκεφθεί τον προορισμό».
Η δημιουργική ομάδα του ερευνητικού εργαστηρίου inArts του Ιονίου Πανεπιστημίου πειραματίστηκε επιτυχώς, με έναυσμα τις προκλήσεις της πανδημικής κρίσης.
Σημείο αναφοράς,αποτέλεσαν τα δεδομένα που προκύπτουν από το Digital Tourism Think Tank, την TripAdvisor και την Beautiful Destinations αναφορικά με την ομάδα των ψηφιακών ιθαγενών.
Σε 12 διαφορετικούς τύπους επισκεπτών εστίασε το ερευνητικό εργαστήρι
Σε αυτό το πλαίσιο σκιαγραφήθηκαν οι πιθανότεροι αποδέκτες του επιθυμητού μηνύματος καταλήγοντας σε 12 διαφορετικούς τύπους επισκεπτών.
Η ομάδα, παρουσίασε στην πράξη το πρώτο demo που αφορά έναν εκ των 12 τύπων επισκέπτη.
Η πρώτη επιχείρηση δημιουργίας που έφτιαξε η ομάδα προβάλλει μια προτεινόμενη μεθοδολογία που εφαρμόζεται στο σύγχρονο πληροφοριακό περιβάλλον για την προσέγγιση της νέας γενιάς ταξιδιωτικού κοινού.
Συνεπώς, είναι επιτακτική ανάγκη τόσο για τους προορισμούς όσο και για τις εταιρείες της τουριστικής βιομηχανίας να χαράξουν επικαιροποιημένες στρατηγικές και να αδράξουν τις ευκαιρίες που έχουν απήχηση σε αυτό το κοινό.
Είναι ευαισθητοποιημένοι με θέματα κουλτούρας και πολιτισμού (αποτελούν ήδη το 40% της τουριστικής βιομηχανίας στην Ε.Ε.) καθώς και με την προστασία του περιβάλλοντος. εκ τούτου αναζητούν ξεχωριστά καταλύματα που εναρμονίζονται με αυτήν την φιλοσοφία.
Εφαρμόζεται ήδη στη Νότια Κέρκυρα
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ